tränings hjälp!

1 2
x93x
P27
Medlem

9 september 2012 00:23 | #1 x93x

Hej

jag e lite överviktig och jag skulle vilja börja träna lite hemma men jag vet inte hur man ska träna för att bli smalare kan nån ge ett bra tips som funkar

W16
P25
Medlem

9 september 2012 09:36 | #2 W16

Om du vill bli smalare ska du börja att springa o sen ska du inte äta godis o sånt. Jag rekomenderar att du börjar på gym i stället för att träna hemma.

x93x
P27
Medlem

9 september 2012 10:03 | #3 x93x

Citat:
Citat av: W16
Om du vill bli smalare ska du börja att springa o sen ska du inte äta godis o sånt. Jag rekomenderar att du börjar på gym i stället för att träna hemma.

okej men jag äter typ inte godis elr chips och sen undrar jag om de inte finns nått annat sätt för jag hatar och då me´nar jag verkligen hatar att springa xD men jag har hört att om man styrketränar så öka fettförbränningen e de sant?

robin-rl
P29
Medlem

9 september 2012 10:42 | #4 robin-rl

koordinationsträning ska du göra om du vill förbränna fett, du ska också styrketräna, för då återställer du muskelmassan som du förlorar i koordinationsträning

W16
P25
Medlem

9 september 2012 11:38 | #5 W16

<div class="quote-content">Citat av: x93x

Citat:
Om du vill bli smalare ska du börja att springa o sen ska du inte äta godis o sånt. Jag rekomenderar att du börjar på gym i stället för att träna hemma.</div>

okej men jag äter typ inte godis elr chips och sen undrar jag om de inte finns nått annat sätt för jag hatar och då me´nar jag verkligen hatar att springa xD men jag har hört att om man styrketränar så öka fettförbränningen e de sant?

när man styrketränar förbränner man fett för att det behövs för att bygga muskler, om du inte vill springa så kan man ju alltid köpa fat burners;)

W16
P25
Medlem

9 september 2012 11:40 | #6 W16

Citat:
Citat av: robin-rl
koordinationsträning ska du göra om du vill förbränna fett, du ska också styrketräna, för då återställer du muskelmassan som du förlorar i koordinationsträning

när man styrketränar bryter man ner musklerna, man återställer dom inte! om man vill bygga upp musklerna fortare så kan man skaffa proteinpulver

robin-rl
P29
Medlem

9 september 2012 15:18 | #7 robin-rl

är du dum i huvet eller man kan inte bygga muskler och bränna fett samtidigt! när man styrketränar så bränner kroppen det man äter och inte det som är på kroppen (och med all annan träning). så du ska träna något som förbränner det du ätit så snabt som mögligt. om du nu inte har tänkt att du ska styrketränar flera timmat och inte äta typ något, för då har kroppen inget val förutom att bränna fettet

friteradkanin
P26
Medlem

9 september 2012 19:09 | #8 friteradkanin

Citat:
[quote]Citat av: robin-rl

när man styrketränar bryter man ner musklerna, man återställer dom inte! om man vill bygga upp musklerna fortare så kan man skaffa proteinpulver
[/quote]

mm du verkar ju ha jätte bra koll på det här. ät du proteinpulver så ska vi se om du har fått störemuskler.

x93x
P27
Medlem

9 september 2012 19:32 | #9 x93x

asså jag vill bara ha en liten plattare mage och bli lite starkare så kan man inte bara göra situps och köra med hantla och äta lite mindre?

filip_125
P24
Medlem

9 september 2012 20:38 | #10 filip_125

cykling ger också bra kondis och bränner fett

HerrHurrDurr
P27
Medlem

9 september 2012 21:17 | #11 HerrHurrDurr

Citat:
Citat av: x93x
asså jag vill bara ha en liten plattare mage och bli lite starkare så kan man inte bara göra situps och köra med hantla och äta lite mindre?

Sorry, men det funkar verkligen inte så. Styrketräning fungerar endast i syftet att bygga muskler, visst hjälper det det lite i viktnedgång med verkligen inte mycket. Det bästa du kan göra är egentligen att springa, även fall du hatar det! Det tar tid med det blir också lättare och lättare varje gång du springer.. Du borde också äta mer ofta, helst 5-6 gånger om dagen, fast mindre portioner. Detta eftersom att om du aldrig blir riktigt hungrig under dagen så äter du inte lika mycket = Du kommer äta mindre mat (Kalorier, fetter osv).

HerrHurrDurr
P27
Medlem

9 september 2012 21:17 | #12 HerrHurrDurr

Citat:
Citat av: x93x

Först gör man sig av med fettet, SEN bygger man muskler.. du gör inte båda samtidigt!

robin-rl
P29
Medlem

9 september 2012 21:21 | #13 robin-rl

här har vi killen som i alla fall har något mellan pannbenen -----> HerrHurrDurr

x93x
P27
Medlem

9 september 2012 21:35 | #14 x93x

okej tack för hjälpen

W16
P25
Medlem

11 september 2012 12:03 | #15 W16

Citat:
Citat av: friteradkanin
[quote]Citat av: W16

[quote]Citat av: robin-rl

[/quote]

mm du verkar ju ha jätte bra koll på det här. ät du proteinpulver så ska vi se om du har fått störemuskler.
[/quote]

man tar proteinpulver istället för att äta jävligt mycket! så man bygger upp muskler mycket fortare

W16
P25
Medlem

11 september 2012 12:07 | #16 W16

Citat:
Citat av: HerrHurrDurr
[quote]Citat av: x93x

Först gör man sig av med fettet, SEN bygger man muskler.. du gör inte båda samtidigt!
[/quote]

fett behövs när man bygger muskler så man behöver inte bli av med fettet först! man kan träna som fan tills man har fått as stora muskler istället, man ska ju inte vara smal som en pinne direkt

robin-rl
P29
Medlem

11 september 2012 20:15 | #17 robin-rl

MAN KAN INTE BRÄNNA FETT OCH BYGGA MUSKLER SAMTIDIGT!!! VAD ÄR DET DU INTE FATTAR?

man tar proteinpulver istället för att äta jävligt mycket! så man bygger upp muskler mycket fortare
[/quote]

så det du säger är att man ska ersätta maten som man äter med proteinpulver, det var fan det dumaste jag har hört

W16
P25
Medlem

12 september 2012 16:26 | #18 W16

Citat:
MAN KAN INTE BRÄNNA FETT OCH BYGGA MUSKLER SAMTIDIGT!!! VAD ÄR DET DU INTE FATTAR?

så det du säger är att man ska ersätta maten som man äter med proteinpulver, det var fan det dumaste jag har hört
[/quote

fett behövs när man bygger muskler, om man t ex är väldigt underviktig så bygger man inte muskler lika snabbt som en som är överviktig! fatta det!

nej man ska inte ersätta maten! men det är mycket lättare att ta proteinpulver än att äta massa mat med protein! så klart ska man äta -.-

W16
P25
Medlem

12 september 2012 16:38 | #19 W16

Citat:

[/quote]

kolla här http://www.fitnessplay.tv/reza-charlie/brann-fett-bygg-muskler/ du har ju ingen jävla koll alls!!!

heenkkee90
P33
Medlem

16 september 2012 16:04 | #20 heenkkee90

Det absolut viktigaste när du ska gå ner i vikt är kosten. Då menar jag inte bara sluta äta godis, kakor och vad de nu kan va för något! Utan att man börjar äta rätt, och ofta.

Man ska äta var tredje timme, frukost... mellanmål... lunch... mellanmål... middag... kanske något litet på kvällen. Det är för att ämnesomsättningen ska bli bättre. Och att du inte äter mycket varje gång utan mindre varje gång.

Kosten däremot har jag inte så stor koll på, men tänk logiskt bara, kolla tallriksmodellen (eller vafan de nu kallas?) de ska vara lika mycket av allt (kött, pasta, grönsaker)

Lycka till.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.