Melodifestivalen... allvarligt talat är det nog de

philipzomgz
P27
Medlem

6 mars 2010 19:46 | #1 philipzomgz

Endast 1 av 32 låtar har jag tyckt varit bra i melodifestivalen och det är Salem Al-fakir. Resten är mer eller mindre urusla och jag undrar verkligen hur dem som tar ut låtarna tänkte och tyckte. Var resten av de bidrag som inte kom med ännu sämre? Någon mer på jesper som tycker melodifestivalen bara blir sämre?

Borttagen medlem

6 mars 2010 19:49 | #2 Avslutat konto

All musik är bra! Problemet är bara att folk har olika smak och därför inte tycker så.

Finns säkert nån som tyckte att din idol sög och att tex Carola var bra =P

qazero
P27
Medlem

6 mars 2010 21:13 | #3 qazero

jag håller med...det bara suger mer o mer...alla låtar e typ dåliga...salem e bra

SexGud
P27
Medlem

6 mars 2010 21:15 | #4 SexGud

man boy eller va den heter e den enda ja hört, den tkr ja e riktigt bra

pirka
P32
Moderator

6 mars 2010 21:54 | #5 pirka

Suger ja.

Nonameswayne
P32
Medlem

6 mars 2010 22:48 | #6 Nonameswayne

Alla låtar var kassa I år igen. Även Salem.. Varför ens ställa upp om man inte kan skriva en värdig text?

Borttagen medlem

6 mars 2010 23:24 | #7 Avslutat konto

road salt va bra :P

Dovahking
P22
Medlem

7 mars 2010 11:03 | #8 Dovahking

road salt var den bästa låten (TYCKTE JAG) men väldigt dåliga låtar i år självklart!

Vizzie
F28
Medlem

7 mars 2010 11:06 | #9 Vizzie

Skrivet av tjandy View Post
road salt va bra :P

Jag tycker det var den som var minst dålig, haha. Fast jag hade önskat att den kommit igång lite mer (:

Sebban
P27
Medlem

7 mars 2010 11:27 | #10 Sebban

Salem al fakirs låt är den enda bra, dom andra kan dra dit pepparn växer. Alla dessa förbannade schlager-låtar som "manboy" osv är så sjukt jobbiga och dåliga! Jag tittade knappt för att det var så dåligt. Jag kan berätta en sak som Danny Saucedo (alltså D:et i E.M.D) har sagt: "vi fick förslag av några personer att göra en låt till Melodifestivalen men när vi såg texten vägrade vi och gjorde en egen låt som blev Baby Goodbye."
Så sade han. Tror ni mig inte? Pm:a mig så får ni veta hur jag vet det.

Borttagen medlem

8 mars 2010 16:45 | #11 Avslutat konto

vizzie du har väldigt rätt om att dom aldrig kom igång ^^ gitarristen o trummisen bara satt där o inte gjorde nånting O.O

eeee
P27
Medlem

13 mars 2010 00:47 | #12 eeee

Varför ser man överhuvudtaget på melodifestivalen när alla låtar är värdelösa?

Svurtan
P33
Medlem

19 mars 2010 23:19 | #13 Svurtan

Det är faktiskt såhär att musiken i melodifestivalen är musik som säljer bra och som sätter sig på folks huvuden snabbt.

Det är ju ingen nyhet att de som gör låtarna (inte artisterna) vill tjäna pengar, och gör musik som säljer bra under en kort period.

På cdon.com t.ex så ligger ju "melodifestivalen 2010" som top 10 på vanligast sökningar.
Och om folk sedan lyssnar mycket på låtarna ett par månader och sedan aldrig mer så gör det inte så mycket för nästa år har dom en ny skiva ute. Och många utav låtarna innehåller sånt som är "hett" just nu, och inget annat. Nåväl, det är ingen musik som jag lyssnar på, men om jag vore låtmakare (vilket jag är på ytterst amatörmässig nivå) så skulle jag köra på samma koncept som dom. Alla vill ju tjäna pengar. :/

Borttagen medlem

19 mars 2010 23:23 | #14 Avslutat konto

hjhhhhh

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.