För stor åldersskillnad?

ZooMJuice
P24
Medlem

7 juli 2012 23:10 | #1 ZooMJuice

Jo, det är så att jag har träffat en tjej och vi verkar gilla varrandra, vi "klickar" liksom. Vill inte gå för fort fram men om det nu skulle bli så att vi blir ihop och skaffar en relation med varrandra, undrar jag om ni tycker att det är fel att jag är ihop med henne om jag är 15 år hon är 12 år? Är ålderskillnaden för stor? Betyder dessa tre år något om vi gillar varrandra? Kan någon vara snäll och dela med sig av sin åsikt? //ZooMJuice

Borttagen medlem

8 juli 2012 02:30 | #2 Avslutat konto

Nej. Det är framförallt bara 3 år. Men jag antar att många av dina kompisar kommer typ säga "ööh jävla peddo du kan ju inte va ihop med nån som ä tolv idiot". Men som du säger, om du gillar henne go for it. Det är ingen som kan hindra dig eller? Är det mer viktigt att du har status mellan dina vänner eller att du är glad och lycklig?

ZooMJuice
P24
Medlem

8 juli 2012 10:25 | #3 ZooMJuice

Nej, status är inte viktigt för mig i ett förhållande. I ett förhållande så är det liksom förhållandet som är i "centrum" och tjejen går i förstahand. Mina kompisar får ha vilken åsikt de vill, men jag tycker inte att man ska förhindra ett förhållande om både man själv och motpartnern vill och verkligen gillar varandra för att några personer har en viss åsikt om det. I slutändan är det ju killen och tjejen det ska bero på och inte några andra.

Men jag skapade tråden för att jag vill höra vad folk tycker om det. Har hört att det kan finnas föräldrar som ser mer allvarligt på detta och de liksom undrar vad man "vill med sonen/dottern". Jag kan säga att så var fallet med mina föräldrar. Men de har nu hållit ihop i 26 år och varit gifta i 9 år så egentligen ser jag själv inget problem med att vara ihop med denna tjej som jag pratar om.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.