Sluta dricka?

sheep326
P26
Medlem

26 juni 2012 05:14 | #1 sheep326

Halleew! A nu är det så att jag är underage och brukar dricka alkohol. Idag tok jag ett halvt glas absolut efter maten vilket inte är särskilt mycket. En timme senare svartnade allt. Jag vaknade klockan 04.52 (kollade när jag vaknade) jag låg helt cp i sängen med kläderna på och visste fan inte vad det var för dag eller hur jag hamnade på sängen. Det har hänt förut men då var jag jävligt packad på en fest och hade druckit betydligt mer än ett halvt glas vodka. Och ett halvt glas är ju fan ingenting jag drack det endast för smakens skull annars hade jag ju druckit mer. Jag menar att jag har ju druckit mycket mer än det och det som hänt är vanliga blåmärken och minnesluckor. Är det något slags täcken att kroppen inte pallar mängden alkohol som kommer lite för ofta? Skall jag minska mängden ett tag eller ska jag sluta helt tills jag är helt färdigvuxen? Vet fan inte vad jag ska göra!

gormiti100
P29
Medlem

26 juni 2012 07:21 | #2 gormiti100

''Vanliga blåmärken och minnesluckor'' blåsta fjortis. Drick när du är 21.

Hydrast
P28
Medlem

26 juni 2012 15:00 | #3 Hydrast

håller med ovanstående kommentarer...
dock så behöver du väll inte dricka så mycket så att du däckar och får minnesluckor? :S

Har tbh aldrig förstått mig på att folk kan dricka medvetet för att få minnesluckor. Jag har iallafall lika kul om jag dricker måttligt.. plus att man kommer ihåg allt random skit man gjort, vilket kan ge rätt många skratt dagen efter

sheep326
P26
Medlem

26 juni 2012 19:27 | #4 sheep326

Jag menar inte att jag får minnesluckor och blåmärken varje gång då hade jag nog fattat att det inte vore så bra att supa så mycket. Däremot har det hänt och jag har gjort jävligt dumma saker som vänner berättat för mig senare och vi har skrattat en del åt sånt som Hydrast sa. Jag dricker inte så jävla mycket varje gång jag kommer ihåg det mesta men som sagt minnesluckor nån gång när jag druckit lite väl mycket som någon senare fyllt i vad som hände. Hydrast jag skrev aldrig att jag drack för att få minnesluckor. Jag dricker inte medvetet för att få minnesluckor , jag dricker för att ha kul och för smakens skull.

erikbanan
P26
Medlem

27 juni 2012 14:49 | #5 erikbanan

Alkehol är nåt av det värsta som man kan missbruka:P

Så ja du borde sluta dricka :P

Borttagen medlem

27 juni 2012 15:22 | #6 Avslutat konto

Om du tar ett halvt glas sprit efter maten på en måndag, för att du tycker om smaken, så borde du nog sluta dricka. Särskilt som det låter som att du drack ensam...

sheep326
P26
Medlem

27 juni 2012 21:47 | #7 sheep326

tack för ni mogna som kunde svara på min fråga (dom två sista). Jag antar att ni har rätt och att det kanske vore bra om jag väntar tills jag har vuxit klart. men nåt glas här och där kommer jag nog ta men kommer absolut minska det mesta.

gormiti100
P29
Medlem

28 juni 2012 01:25 | #8 gormiti100

Vadå va inte mitt svar seriöst? Jag skrev att du skulle vänta tills du är 21 är det inte seriöst nog för dig?

sheep326
P26
Medlem

28 juni 2012 02:25 | #9 sheep326

nej tyvärr istället för att bara säga att jag skulle dricka när jag var 21 så var du tvungen att ta med en värdelsös kommentar ''blåsta fjortis. Drick när du är 21.'' Tro mig jag är ingen fjortis, fjortisar blir fulla på en lättöl. Jag frågade vad jag skulle göra och jag fick ett rakt och ärligt svar utan onödiga kommentarer av erikbanan och han under. Inte av dig...

2far2cry
P31
Medlem

28 juni 2012 13:01 | #10 2far2cry

Att du får minnesluckor är för att du druckit för mycket under en längre tid, been there done that. Jag säger inte sluta dricka, har själv vart i din ålder och jag tycker folk ska få göra som dom vill. Men testa att dra ner på det till bara 1-2 helger i månaden max.

Och drick inget på vardagarna, även om du gillar smaken så tror jag nog Cola eller saft är gott det med.

Hydrast
P28
Medlem

28 juni 2012 20:15 | #11 Hydrast

Citat:
Citat av: sheep326
Tro mig jag är ingen fjortis, fjortisar blir fulla på en lättöl.

värsta jag sett tror jag..

va inte en sån pajas och skapa tråd på jesper :S vem som helst kan väll räkna ut att alkohol inte är bra för en och att det är farligt om man dricker för mycket. Men som sagt, gör som du vill för fan

Jaiden96
P27
Medlem

29 juni 2012 20:26 | #12 Jaiden96

Hur lång är du och hur mycket väger du, och vad åt ni för mat???

puq123
P39
Medlem

2 juli 2012 09:11 | #13 puq123

Håll dig till laglig 2.25 gränsen istället. Där kommer jag hålla mig tills jag blir 18 näst år.

LadyGanja
F29
Medlem

2 juli 2012 09:59 | #14 LadyGanja

Citat:
Citat av: puq123
Håll dig till laglig 2.25 gränsen istället. Där kommer jag hålla mig tills jag blir 18 näst år.

Det är väll upp till var och en men men :) netonnet har btw gjort en öl nu med :P

nallif
F30
Medlem

3 juli 2012 08:59 | #15 nallif

<div class="quote-content">Citat av: 2far2cry

Att du får minnesluckor är för att du druckit för mycket under en längre tid, been there done that. Jag säger inte sluta dricka, har själv vart i din ålder och jag tycker folk ska få göra som dom vill. Men testa att dra ner på det till bara 1-2 helger i månaden max.

Och drick inget på vardagarna, även om du gillar smaken så tror jag nog Cola eller saft är gott det med.</div>

Word.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.