Arena 2vs2

kaatjing
F27
Medlem

9 augusti 2012 21:31 | #1 kaatjing

Spelar just nu Wow på min killes acc. vill dock veta vad ni absolut tycker är den bästa setup man kan ha..
Och hur fungerar arena rating??:S

Ja, jag är en noob, ingen attentionwhore dock, lade inte ut frågan för att verka dum, är endast interesserad.:)

Renameme
P22
Medlem

9 augusti 2012 22:07 | #2 Renameme

Setupen är bäst med 1 healr och 1 tank eller dps eller 2 blood dk. Arena rating =du kör du vinner 10 matcher börjar från 100 i rating då har du gått upp 100 till om du förlorar tappar du 5 rating altså du vann 5 ggr och förlorta 5ggr så fick du altså 50 i ratio

pow3rl3ss
P26
Medlem

9 augusti 2012 22:45 | #3 pow3rl3ss

<div class="quote-content">Citat av: Renameme

Setupen är bäst med 1 healr och 1 tank eller dps eller 2 blood dk. Arena rating =du kör du vinner 10 matcher börjar från 100 i rating då har du gått upp 100 till om du förlorar tappar du 5 rating altså du vann 5 ggr och förlorta 5ggr så fick du altså 50 i ratio</div>

Jo, typ...
Setup: 1 healer & 1 dps / 2 dps. Bra combos är Hunter / Feral. Disc / Vad som helst. Feral / Paladin. Mage / Rogue. Finns hur många setups som helst.

Du börjar på 0 rating och när du vinner matcher får du rating.
Ju högre upp i ratingen du kommer desto bättre spelare möter du (du möter alltså spelare i din egen rating)
Du förlorar alltid mer rating än vad du får så det gäller att ha 4/5 wins för att få en bra rating.

Prillan38
P25
Medlem

11 augusti 2012 12:27 | #4 Prillan38

Som dom över har sagt.
Fast vad spelar du för class?

haki167
P22
Medlem

12 augusti 2012 22:34 | #5 haki167

Själv tycker jag att det är jävligt fegt med blood dk + healer >.< iaf. Rogue mage är ganska bra , men om du har en hunter Beast mastery och hittar en annan bra hunter så kan ni nuka nästan vilken class som helst. Själv har jag det och kan nuka en warlock på 4-5 sekunder i full cata då men det beror ju på ditt gear osv. Men annars så resto druid och en hunter är väl ganska bra men om man är en nybörjare rekommenderar jag att köra 1 dps + 1 resto druid/ disc priest beror på vilken klass du är

Hoppas det hjälpte lite ;)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.