Olika Minneshastigheter

xAxTiiWiZoNx
P28
Medlem

13 juli 2011 21:39 | #1 xAxTiiWiZoNx

Hejsan! Köpte nyss en ny dator och jag har en liten fråga till er. Jag tänkte köpa lite mera Ram-minne till datorn då den "bara" har 4GB, Jag såg att det satt Corsair 4GB DDR3 1600 Mhz i den, och när jag kollade runt lite verkade det som att de inte gör 1600 Mhz längre. Så jag började kolla lite på Kingston och tänkt köpa Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 till den. Dom har ju olika hastigheter och jag undrar om datan kommer acceptera detta. Har moderkortet:
Rampage III Extreme som accepeterar dom båda hastigheterna. Och jag undrar om man kan mixa dom? Här har ni lite mer info om moderkortet om ni behöver:

http://www.overclock3d.net/...reme_review_world_first/1

Tänkte bara uppgradera till 8 i ram. Den är triplechannel och jag har tittat runt lite och som jag uppfattar det verkar det som om att man ska ha ett visst nummer i ram tex: 2, 5, 7 för att det ska funka.

//Anton

tyrnus22
P26
Medlem

13 juli 2011 22:26 | #2 tyrnus22

4gb ram är tillräckligt för att du ska kunna köra dom allra senaste spelen laggfritt. Jag har 2gb ram och kan köra mw3 utan problem.

xAxTiiWiZoNx
P28
Medlem

13 juli 2011 23:08 | #3 xAxTiiWiZoNx

MW3? Men jag vill veta om det funkar, finns aldrig för mycket när det gället redigering.

cyberghost
P24
Medlem

13 juli 2011 23:21 | #4 cyberghost

de är nog bäst o ha likadana.
osäker på om de kommer funka...

Wolfie
P28
Medlem

13 juli 2011 23:34 | #5 Wolfie

Om dom har olika hastigheter anpassar det snabbare sig till det lägre, vilket gör det sämre. Skaffa 2 bra, eller så har du bara failat hårt .-.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.