Siberia hörlurar - Ljud problem

Bahera93
P29
Medlem

10 februari 2012 17:52 | #1 Bahera93

Hej!

Nu är det så att jag fick ett Siberia Headset i julklapp samt ett logitech tangentbord (vet inte vilken modell). Ända sedan jag kopplade in hörlurarna och tangentborden för att se om det funkade så har det mer eller mindre funkar helt felfritt. Jag kopplade in hörlurarna i tangentbordet eftersom det gick och det var ganska mycket smidigare. Men för ca tre dagar sedan har mitt ljud börjat att låta så väldigt konstigt, t ex när jag lyssnar på låtar på YouTube, en låt Satan i Gatan av Veronica Maggio, om vi vet vilken jag menar, i alla fall, ljudet av hennes röst är helt tyst typ medan själva melodin eller det "musikaliska" låter sådär, det liksom ibland är jättetyst och ibland låter det helt normalt, medan själva ljudet av hennes röst är jättetyst HELA tiden. Det är inte så just på den här låten, är säkert så på många andra låter också. Jag har testat att koppla in hörlurarna i datorn istället men det var likadant där, så nu undrar jag: VAD kan jag göra för att fixa detta? Måste det vara hörlurarnas fel, eller kan det vara ljudkort eller någonting annat?

MVH Bahera93

konjoja
P26
Medlem

10 februari 2012 18:02 | #2 konjoja

Testa att koppla in ett annat headset i datorn eller tangentbordet, då kan du avgöra om det är headsettet det är fel på eller om det är datorn.

Bahera93
P29
Medlem

10 februari 2012 18:11 | #3 Bahera93

Skrivet av konjoja View Post
Testa att koppla in ett annat headset i datorn eller tangentbordet, då kan du avgöra om det är headsettet det är fel på eller om det är datorn.

Tack, jag ska testa det! Skriver här hur det går.

konjoja
P26
Medlem

10 februari 2012 18:15 | #4 konjoja

Det som du beskrev att man knappt hör rösten på en låt är vanligt hos trasiga högtalare/headset, tyvärr :(

Bahera93
P29
Medlem

10 februari 2012 18:46 | #5 Bahera93

Okej, men jag har testat att koppla in mina hörlurar i min brorsa dator och då fungerande dem helt perfekt utan några som helst problem, det är lite konstigt.. :/

Jacko91
P30
Medlem

10 februari 2012 20:39 | #6 Jacko91

Man kopplar hörlurar direkt till ett ljud kort eller en D/A omvandlare för bäst ljud . Strömmen ifrån en dator är värdelöst en spänning på ca 5 volt . Koppla in dem i tangentbordet , smidigt men knappast en smart väg att gå. Om man ska få ut så mkt so möjligt ur sina hörlurar krävs lite mer kraft. Lycka till :)

Bahera93
P29
Medlem

11 februari 2012 21:37 | #7 Bahera93

Skrivet av Jacko91 View Post
Man kopplar hörlurar direkt till ett ljud kort eller en D/A omvandlare för bäst ljud . Strömmen ifrån en dator är värdelöst en spänning på ca 5 volt . Koppla in dem i tangentbordet , smidigt men knappast en smart väg att gå. Om man ska få ut så mkt so möjligt ur sina hörlurar krävs lite mer kraft. Lycka till :)

Okej, tack! Problemet löste sig faktiskt men inte på det sättet jag ville att det skulle lösas, jag bra ljud nu men det är med andra hörlurar, får köpa nya siberia :(. Tack för svaren! :)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.