Trång förhud!
17 december 2010 00:18 | #2 Avslutat konto
Det är nog ett litet snitt hos doktorn som gäller uppriktigt sagt.
Sök hjälp!
17 december 2010 07:58 | #3 RagNar95
Precis som Axiom säger. Du är sexton år och den är färdigvuxen nu så du kommer ha det så hela livet om du inte opererar (tror jag). Har läst att operatiinerna inte gör särskilt ont och att det tar ca en vecka att läka.
17 december 2010 09:55 | #4 Avslutat konto
Det är ett "vanligt" problem och det löser man genom en mindre operation. Tala med skolsköterska alt. ungdomsvårdsmottagningen.
22 januari 2011 01:44 | #6 lisen1
jag har själv gjort en sån där operation för 1 år sedan, visst tyckte jag det var pinsamt att visa snoppen, men de var max 10 sekunder man behövde visa, o doktorerna är ju utbilidade för det så dom gör inte en så stor grej av det. plus att dom tog bort min sträng under ollonet så man inte behöver va orolig att den går sönder ;)
22 januari 2011 02:09 | #7 AnArchoz
Det finns ett alternativ jag valde. Man kunde också smörja in förhuden med en steroidsalva 2 ggr per dag, under en period. Det hjälpte mig.
22 januari 2011 02:33 | #8 Ztonken
En penis är inte färdigväxt när du är 16 den kan växa upp till runt 20 års åldern.
25 januari 2011 23:57 | #9 bananens
Jag har hört att det bara är ett litet snitt så är det klart det löser sig :D
Jag tycker du ska prata med någon som kan sånt lycka til ;P
13 februari 2011 17:31 | #10 Chattare
Gå till ungdomsmottagningen, skolläkare eller distriktsläkarmottagningen och få hjälp genom salva eller operation.
Genomgick själv ett mindre ingrepp som liten.
När du har stånd, har du då provat att klämma hårt på ollonet för att klämma ut blodet, dra sedan ner förhuden.
Ett bra knep om förhuden har fastnat nerdragen också att man klämmer hårt på ollonet ett par sekunder och tvingar blodet som finns där att försvinna innan man drar förhuden rätt.
13 februari 2011 22:00 | #11 Gunzzz
Jag hade samma problem, men jag kunde inte dra ner förhuden alls! Jag provade att smörja med kortisonsalva, vilket inte hjälpte. Jag åkte till en kirurg som fick kika, och han sade bara "det här får vi operera!". Operationen gick snabbt och enkelt, jag fick lokalbedövning och allt var klart efter 25 minuter. Idag är jag omskuren och lycklig! :D
13 februari 2011 22:11 | #12 Avslutat konto
det kan väl hända att han vill nog inte riktigt bli omskuren! xD Men jag säger att gå och träffa en som vet och är kunnig inom såna här saker, så får du säkert en lösning. :)
17 april 2011 22:06 | #13 anton16
min bror hade samma problem :/ tvättade nt tillräckligt så han fick in till doktorn o göra ett litet snitt
P29
Medlem
17 december 2010 00:15 | #1 Knifenitro
Tjenare!
Nu äre såhär att jag har ganska trång förhud, och det är så fruktansvärt jobbigt.
Jag har svårt för att få ner förhuden när jag har stånd, det går bara om jag verkligen pressar, men tänk er själva det gör ont!
Och det är också till ett jävla stort problem för mig, för när jag och min flickvän är kåta och slänger av oss kläderna.. det är då det förstör. För att få ner min förhud är att få min " försats " som då andvänds som glidmedel för min kuk, sen så måste jag vänta tills kuken går ner då jag kan dra ner förhuden. Sen måste min flickvän hjälpa till för att få upp den igen så att jag kan trä på kondomen. Och det tar ju sån jävla tid!
Annars så har jag inte svårt att dra ner den vid slakt tillstånd.
Vad ska jag göra? Söka hjälp? Kommer det bli bättre kanske?
Seriösa svar!