10 besvärande frågor kring Apa-Människa myten...
27 november 2012 02:52 | #82 sheep326
väl skött HerrHurrDurr , väl skött. va det gäller dig puttefnask så kan man gärna få tro på religion men det ska inte gå ut över de som inte gör det. Min åsikt är att religion är bara ett sätt att skaffa makt och pengar och få folk att tro att döda andra är okej om de inte har samma tro eller att deras gud har uppmanat dem att dräpa. Att dräpa en annan människa är inte okej! Och det har relgioner gjort mycket. Korståg och andra sjuka händelser. Visst det är inte bara dåligt med religion. Det kan ge tröst åt den som är ledsen eller den kan väg leda en genom livet om man så vill. Den har gett oss traditioner sånger glädje men den har fortfarande gjort mer ont. Att förneka evolution är inte bra på något sätt! Det gör bara individen okunnigare. Visst tro på vafan ni vill men låt det inte gå ut över andra som inte tror som sekter krig böneuttrop osv. Min mening är att religion bara fördummar folk och hjärntvättar dem till saker som man i vårt samhälle inte får göra. Vill tillägga att trådstartaren hare krishna snubben , kollade din blogg och du verkar ju vara helt hjärntvättat och urblåst i skallen. Du påstår att evolution är fantasier och trollerier. Om det nu skulle vara så som du säger , ge mig ett svar på hur gud skapade människan. Om ser på saken logiskt så är nog evolution mer rimmligt då man inte har någon vettig förklarning på hur människan skapades. Jag skulle nog säga att religion är fantasier och trollerier då jesus går på vatten och allah skapar hela världen och zeus föder sin dotter genom huvudet. Sagor i sin allra högsta grad. Jag hoppas för din egen skull att skaffar hjälp omgående för den syn du har på världen är varken bra eller vettig för dig själv eller andra. Till slut blir du skadad.
27 november 2012 19:05 | #84 irme99
Holy shit.... Vafan ä de här för nåt?? Gudasnd, låt alla som tror på det som är VETENSKAPLIGT BEVISAT göra det! Förresten vill jag ha en bra förklaring till varför man hittade så många spår efter dinosaurier som ÄR ÄLDRE än spåren från människor? Vetenskapen har ordentliga bevis medan Gudstron enligt min mening i detta fall bara är en massa dravel.
P27
Medlem
5 november 2012 19:18 | #81 HerrHurrDurr
Evolution, organismer anpassar sig till miljön runt omkring sig, anledningen till att vi inte har någon svans och att vissa apdjur har det är väl helt enkelt eftersom att vi inte behöver en svans. medan de fortfarande använder dem.
antingen är du bara övertroende och lurad av nån idiot någonstans som delar samma tro som dig, eller så är du bara dum i huvudet och lever i förnekelse!
Båda fallen är dock lika illa och jag förstår inte hur man kan förneka evolutionen när den fortfarande är i full gång! Allt talat mot dig och dina dumma argument.
Du får gärna försöka förklara för mig vart gud kom ifrån från första början, HUR han skapade människan och djuren samt varför gud aldrig uppenbarat sig för oss, "han" tar ju bara credz för något som inte är hans verk. HAN FINNS INTE, evolutionen är allt som någonsin funnits.