Vilken är den mest korrekta Religionen?

1 .. 6 7 8 9 10 11 12
Borttagen medlem

20 maj 2011 09:48 | #201 Avslutat konto

Hur många i världen har en religion?

33% Kristna
21% Muslimer
(16% Icke-troende)
14% Hinduer
6% Buddhister
9,78% Övriga
0,22% Judar. (R.I.P, alla judar som dog under förintelsen!sad)

AnArchoz
P28
Medlem

20 maj 2011 10:11 | #202 AnArchoz

Okej, vad har det med något att göra?

Borttagen medlem

20 maj 2011 10:31 | #203 Avslutat konto

Inget, bara fakta.

HammerAndSickle
P28
Medlem

20 maj 2011 15:36 | #204 HammerAndSickle

Hur många engelska fotbollssupportrar är överviktiga?

Sunderland 51.3%
Everton 51.1%
Wigan 48.2%
Manchester City 47.3%
Fulham 47.1%
Blackburn 45%
Bolton 44.9%
Wolves 44.9%
Tottenham Hotspur 44.9%
West Brom 44.6%
Aston Villa 43.2%
Stoke City 42.1%
Birmingham 41.5%
Liverpool 40.5%
Newcastle 40.3%
Chelsea 38.4%
Manchester United 36.3%
Arsenal 36.3%
Blackpool 30.3%
West Ham 45% (RIP Hammers som åker ur i årsad)

...bara lite fakta.

HammerAndSickle
P28
Medlem

20 maj 2011 15:43 | #205 HammerAndSickle

Skrivet av VolvoS98 View Post
Skrivet av IronyFist View Post
vi inte går förlorade utan får ett evigt liv?
Jag vill inte ha evigt liv. Då jag dör så vill jag bara vara död. Finns det som ett alternativ?
Det är ju klart, du som inte ens är troende.

Enligt Dante så är ju de okristnas straff lustigt nog att för evigt leva som på jorden.

IronyFist
P31
Medlem

20 maj 2011 16:59 | #206 IronyFist

Skrivet av HammerAndSickle View Post
Jag vill inte ha evigt liv. Då jag dör så vill jag bara vara död. Finns det som ett alternativ?
Enligt Dante så är ju de okristnas straff lustigt nog att för evigt leva som på jorden.

Satfläsk...

Emirbih
P28
Medlem

21 maj 2011 00:35 | #207 Emirbih

Hur många engelska fotbollssupportrar är överviktiga?

Sunderland 51.3%
Everton 51.1%
Wigan 48.2%
Manchester City 47.3%
Fulham 47.1%
Blackburn 45%
Bolton 44.9%
Wolves 44.9%
Tottenham Hotspur 44.9%
West Brom 44.6%
Aston Villa 43.2%
Stoke City 42.1%
Birmingham 41.5%
Liverpool 40.5%
Newcastle 40.3%
Chelsea 38.4%
Manchester United 36.3%
Arsenal 36.3%
Blackpool 30.3%
West Ham 45% (RIP Hammers som åker ur i årsad)

...bara lite fakta.

Typ det roligaste du har postat hittills

Emirbih
P28
Medlem

21 maj 2011 00:41 | #208 Emirbih

Skrivet av Emirbih View Post
Den stora frågorna är fortfarande. Vad är det för ämnen som integrerade med varandra så att liv uppstod? Tänk på att vissa ämnen förlorar sina egenskaper under vattnet, eller till och med blandar sig med det.
Kan jag inte svara på. Det har jag redan sagt. Jag är trots allt ingen forskare på ämnet. Men för att sammanfatta:
1. Vatten skyddar mot strålning
2. Vattens densitet är större än luftens. Alltså är det troligare att nödvändiga ämnen möts där.
Var kom energin ifrån som startade hela denna process? Forskare har hittills svarat med att det var åska i atmosfären som stod för energin, men du menar att det absolut första organiska ämnet uppstod under havet och så vitt jag vet så sprider inte åska lika mycket energi under vatten som i luften.
Nej, jag tror inte att en utomstående energikälla är nödvändig. Två ämnen kan reagera med varandra utan att någon utomstående energi behövs.

"UV-strålarna har en stark fysiologisk effekt. De dödar bakterier, desinficerar vatten och luft samt begränsar celltillväxten och tillväxten av mikroorganismer."

http://www.vitaelab.se/Faktasektion/UV-straalar

Men för att abogenesis ska fungera så behövs en stor energi-källa.

LordDante
P28
Medlem

21 maj 2011 00:47 | #209 LordDante

Den stora frågorna är fortfarande. Vad är det för ämnen som integrerade med varandra så att liv uppstod? Tänk på att vissa ämnen förlorar sina egenskaper under vattnet, eller till och med blandar sig med det.
Kan jag inte svara på. Det har jag redan sagt. Jag är trots allt ingen forskare på ämnet. Men för att sammanfatta: 1. Vatten skyddar mot strålning
2. Vattens densitet är större än luftens. Alltså är det troligare att nödvändiga ämnen möts där.
Var kom energin ifrån som startade hela denna process? Forskare har hittills svarat med att det var åska i atmosfären som stod för energin, men du menar att det absolut första organiska ämnet uppstod under havet och så vitt jag vet så sprider inte åska lika mycket energi under vatten som i luften.
Nej, jag tror inte att en utomstående energikälla är nödvändig. Två ämnen kan reagera med varandra utan att någon utomstående energi behövs.

"UV-strålarna har en stark fysiologisk effekt. De dödar bakterier, desinficerar vatten och luft samt begränsar celltillväxten och tillväxten av mikroorganismer."

Black smokers, finns värme(energi) och lämpliga ämnen...

HammerAndSickle
P28
Medlem

21 maj 2011 00:59 | #210 HammerAndSickle

Typ det roligaste du har postat hittills

Nja, ofrivillig humor är alltid roligast.

Borttagen medlem

21 maj 2011 12:54 | #211 Avslutat konto

Jag fattar inte vad du menar?

HammerAndSickle
P28
Medlem

21 maj 2011 13:03 | #212 HammerAndSickle

Jag fattar inte vad du menar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gudomliga_komedin

Borttagen medlem

21 maj 2011 15:58 | #213 Avslutat konto

Den gav mig inte större uppfattning av din mening.

gran89
F42
Medlem

21 maj 2011 20:08 | #214 gran89

Antroposofi! :D

HammerAndSickle
P28
Medlem

21 maj 2011 20:20 | #215 HammerAndSickle

Den gav mig inte större uppfattning av din mening.

Vad är det du inte förstår?

Skrivet av Froltox View Post
Antroposofi! :D

Fy satan, den jävla sekten är ju värre än alla andra religioner tillsammans. mad

IronyFist
P31
Medlem

22 maj 2011 14:20 | #216 IronyFist

Okej du vinner, min ursprungliga teori funkar kanske inte, så jag hittar på en ny;

Men sen insåg jag att jag varken hade ork eller brydde mig. Så jag håller mig till min gamla teori, att liv uppstod under vatten.

Emirbih
P28
Medlem

24 maj 2011 15:53 | #217 Emirbih

"UV-strålarna har en stark fysiologisk effekt. De dödar bakterier, desinficerar vatten och luft samt begränsar celltillväxten och tillväxten av mikroorganismer." http://www.vitaelab.se/Faktasektion/UV-straalar

Okej du vinner, min ursprungliga teori funkar kanske inte, så jag hittar på en ny;

Men sen insåg jag att jag varken hade ork eller brydde mig. Så jag håller mig till min gamla teori, att liv uppstod under vatten.

Så du vill fortsätta tro på en "teori" fastän den har bevisats omöjlig?

IronyFist
P31
Medlem

24 maj 2011 19:03 | #218 IronyFist

"UV-strålarna har en stark fysiologisk effekt. De dödar bakterier, desinficerar vatten och luft samt begränsar celltillväxten och tillväxten av mikroorganismer." http://www.vitaelab.se/Faktasektion/UV-straalar

I stora drag; ja. Men jag ta till mer detaljer.

Under en klipphylla nära en varm källa.

Där har du skugga, alltså kraftigt minskad uv-strålning. Och den varma källan ger den energi som är "nödvändig" för att något ska kunna hända.

Men sen så när jag tänker på det så tror jag inte på den teorin heller. Men däremot finner jag den mer trolig än någon annan jag hört.

Och när jag tänker vidare igen så kommer jag också på att jag egentligen inte riktigt bryr mig om hur liv faktiskt uppstod. Jag kan konstatera att det gjorde det, vilket räcker för mig. Exakt hur det uppstod finner jag inte relevant för någonting.

Emirbih
P28
Medlem

30 maj 2011 17:14 | #219 Emirbih

s

Emirbih
P28
Medlem

30 maj 2011 17:15 | #220 Emirbih

"UV-strålarna har en stark fysiologisk effekt. De dödar bakterier, desinficerar vatten och luft samt begränsar celltillväxten och tillväxten av mikroorganismer." http://www.vitaelab.se/Faktasektion/UV-straalar Men för att abogenesis ska fungera så behövs en stor energi-källa.

I stora drag; ja. Men jag ta till mer detaljer.

Under en klipphylla nära en varm källa.

Där har du skugga, alltså kraftigt minskad uv-strålning. Och den varma källan ger den energi som är "nödvändig" för att något ska kunna hända.

Men sen så när jag tänker på det så tror jag inte på den teorin heller. Men däremot finner jag den mer trolig än någon annan jag hört.

Och när jag tänker vidare igen så kommer jag också på att jag egentligen inte riktigt bryr mig om hur liv faktiskt uppstod. Jag kan konstatera att det gjorde det, vilket räcker för mig. Exakt hur det uppstod finner jag inte relevant för någonting.

Det kan inte ha uppkomit i land eftersom allt är radioaktivt, men det kan ju inte heller vara under vattnet eftersom den är förorenat. Plus att den knappa energin som kommer från källan räcker knappast för att få igång den nödvändiga kemiska processen.

1 .. 6 7 8 9 10 11 12

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.