Kristna Vs Ateister

1 .. 21 22 23 24 25 26 27 .. 32
Borttagen
P28
Medlem

14 februari 2011 15:11 | #461 Borttagen

Skrivet av Emirbih View Post
Skrivet av zerkhan View Post

Äter inte griskött.
http://islam-svarar.se/pages/content/view/62/35/

Griskött är inte dåligt för dig. På den där sidan du länkar är den enda fakta att det innehåller fett. för mycket kan orsaka stopp i blodkärlen men det finns fett i massor av annat så det förklarar inte på ett vettigt sätt (förutom de klassiska "det står så i bibeln") varför man ska helt avstå från just griskött.

Jacobski96
P25
Medlem

22 mars 2011 15:33 | #462 Jacobski96

Någon borde ha postat detta. ( Kanske redan har, orkar inte kolla igenom -hela- tråden. )

The Riddle of Epicuris
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?

.. That is all.

Borttagen medlem

29 mars 2011 16:03 | #463 Avslutat konto

Jag postar nu ett inlägg om döden.

"Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta." - Uppenbarelseboken 21: 3-5.

Detta citat handlar om himmelen och vad som händer för de som har levat så att deras namn är skrivna i livets bok.

"Och jag såg en stor vit tron och honom som sitter på den, och jorden och himlen flydde inför honom, och det fanns inte längre någon plats för dem. Och jag såg de döda, höga och låga, stå inför tronen, och böckerna öppnades. Och ännu en bok öppnades, livets bok. Och de döda dömdes efter vad som stod i böckerna, efter sina gärningar. Och havet gav tillbaka de döda som var i det, och döden och dödsriket gav tillbaka de döda som var i dem, och var och en dömdes efter sina gärningar. Och döden och dödsriket kastades i den brinnande sjön. Detta är den andra döden, den brinnande sjön. Och var och en som inte fanns uppskriven i livets bok kastades i den brinnande sjön." - Uppenbarelseboken 20: 11-16.

Här citerar jag om domen. De som har levat så deras namn är uppskrivna i livets bok räddas resten hamnar i den andra döden, svavelsjön, helvetet, och plågas dag och natt i evigheter.

Jag har även ett gudsbevis som har hänt min morfar: Min mormor och morfar bodde ihop och morfar gick ofta ut och spelade på pengar och drack och sådant men tillslut ville min mormor inte att det skulle vara så. Då testade de att be till Gud. De funkade första gången inte så de försökte igen, inte heller denna gång funkade det. Då gick mormor och bad på andespråk och då funkade det. Sedan kunde inte morfar gå på sina ben förren han hade tackat Gud. Ni kan tro på detta men ni behöver inte tro på det men det jag säger är i alla fall sant.

Fiskpuffar
P24
Medlem

29 mars 2011 17:23 | #464 Fiskpuffar

Skrivet av VolvoS98 View Post
Jag har även ett gudsbevis som har hänt min morfar: Min mormor och morfar bodde ihop och morfar gick ofta ut och spelade på pengar och drack och sådant men tillslut ville min mormor inte att det skulle vara så. Då testade de att be till Gud. De funkade första gången inte så de försökte igen, inte heller denna gång funkade det. Då gick mormor och bad på andespråk och då funkade det. Sedan kunde inte morfar gå på sina ben förren han hade tackat Gud. Ni kan tro på detta men ni behöver inte tro på det men det jag säger är i alla fall sant.

Nämen vänta nu. Bestämmer inte din morfar själv om han vill dricka? Vad hände med den fria viljan?

Eller så kanske det var din morfar själv som la av. "Den heliga anden" var kanske bara ett sockerpiller.

Borttagen medlem

29 mars 2011 17:34 | #465 Avslutat konto

Skrivet av Fiskpuffar View Post

Nämen vänta nu. Bestämmer inte din morfar själv om han vill dricka? Vad hände med den fria viljan?

Eller så kanske det var din morfar själv som la av. "Den heliga anden" var kanske bara ett sockerpiller.

Det finns något som heter "be om hjälp".

HammerAndSickle
P27
Medlem

29 mars 2011 17:34 | #466 HammerAndSickle

Sedan kunde inte morfar gå på sina ben förren han hade tackat Gud.

"Jag kan inte tro på en gud som vill bli prisad hela tiden." - Nietzsche

Fiskpuffar
P24
Medlem

29 mars 2011 17:41 | #467 Fiskpuffar

Vad jag menar är att du kan ju omöjligen veta om din morfar verkligen fått hjälp av en gud. Då är det inget ordentligt bevis.

Borttagen medlem

29 mars 2011 18:05 | #468 Avslutat konto

Vad jag menar är att du kan ju omöjligen veta om din morfar verkligen fått hjälp av en gud. Då är det inget ordentligt bevis.

När vi ändå skriver. Jag vet att du en dag skrev: Men vad händer med alla stackars oskyldiga bebisar? Jaja, du skrev ungefär så men i alla fall, nu har jag ett svar! Himmelriket tillhör barnen därför får alla barn komma till himmelriket när de dör i ung ålder. Alla som ser nu: från 0 till ungefär 13 år tror jag något sådant så har man redan en plats i himmelriket. Men sedan vid en äldre ålder måste man leva som barn för att komma in i himmelriket.

Slacker
P26
Medlem

29 mars 2011 18:11 | #469 Slacker

Om det finns en allsmäktig gud i världen så förtjänar han inte att dyrkas. Om det existerar en gud i världen med kraften att hjälpa lidande människor men inte gör det så är han ond.

Borttagen medlem

29 mars 2011 18:35 | #470 Avslutat konto

Vi är onda och vi ska få tillbaka. Jordens undergång kommer om ca 100 år om inte mindre.

HammerAndSickle
P27
Medlem

29 mars 2011 18:35 | #471 HammerAndSickle

När vi ändå skriver. Jag vet att du en dag skrev: Men vad händer med alla stackars oskyldiga bebisar? Jaja, du skrev ungefär så men i alla fall, nu har jag ett svar! Himmelriket tillhör barnen därför får alla barn komma till himmelriket när de dör i ung ålder. Alla som ser nu: från 0 till ungefär 13 år tror jag något sådant så har man redan en plats i himmelriket. Men sedan vid en äldre ålder måste man leva som barn för att komma in i himmelriket.

Hade gud dödat mig när jag var tolv skulle jag alltså kommit till himmelriket, men på grund av att han inte gjorde det kommer jag istället att plågas för evigt i helvetet. Om gud är allsmäktig, innebär det naturligtvis att han visste att jag inte skulle bli kristen så fort jag i hans ögon blev myndig (vid 13 års ålder). Hur kommer det sig då att han inte av barmhärtighet mördade mig när han gör så med andra barn, och på så sätt räddar deras själar? Så förbannat inkonsekvent snubben är i sitt agerande.

IronyFist
P30
Medlem

29 mars 2011 18:58 | #472 IronyFist

Dö ung är tydligen nyckeln till frihet.

Aja, hade ju ändå tänkt dö av en överdos när jag är 27 så jag hamnar väl i helvetet i vilket fall. Men det lär väl inte vara så illa... http://www.youtube.com/watch?v=TPyySg-T22Y

AnArchoz
P27
Medlem

29 mars 2011 19:02 | #473 AnArchoz

Alltså.... okej. Om en människa hade kommit fram till dig på gatan, och sagt att han tycker du är en jävla syndare och tänker kidnappa dig och skicka dig till ett tortyrläger för resten av ditt liv. Men han tycker du är en schysst person, så han låter dig gå - om du faller på knä dyrkar honom. Vore inte detta en ond människa?

Exakt samma ultimatum ställer gud.

pizza2001
P26
Medlem

29 mars 2011 19:07 | #474 pizza2001

har ni hört om fotbollen som fick sparken?!

AnArchoz
P27
Medlem

29 mars 2011 19:08 | #475 AnArchoz

Skrivet av pizza2001 View Post

...

Borttagen medlem

29 mars 2011 19:19 | #476 Avslutat konto

Skrivet av HammerAndSickle View Post
Hade gud dödat mig när jag var tolv skulle jag alltså kommit till himmelriket, men på grund av att han inte gjorde det kommer jag istället att plågas för evigt i helvetet. Om gud är allsmäktig, innebär det naturligtvis att han visste att jag inte skulle bli kristen så fort jag i hans ögon blev myndig (vid 13 års ålder). Hur kommer det sig då att han inte av barmhärtighet mördade mig när han gör så med andra barn, och på så sätt räddar deras själar? Så förbannat inkonsekvent snubben är i sitt agerande.

Har jag sagt det? Nej, uppenbarelseboken har sagt det. 100% är såklart inte sant men ungefär 95% enligt mig.

Borttagen medlem

29 mars 2011 19:22 | #477 Avslutat konto

Skrivet av AnArchoz View Post
Alltså.... okej. Om en människa hade kommit fram till dig på gatan, och sagt att han tycker du är en jävla syndare och tänker kidnappa dig och skicka dig till ett tortyrläger för resten av ditt liv. Men han tycker du är en schysst person, så han låter dig gå - om du faller på knä dyrkar honom. Vore inte detta en ond människa?

Jag fattar inte men i alla fall, Gud är god rakt igenom. Djävulen är upphovet till allt ont och han har lika mycket makt som Gud så jag tror våran ondska kan ha något med det att göra.

physicaoptime
P22
Medlem

29 mars 2011 19:49 | #478 physicaoptime

Skrivet av AnArchoz View Post

Jag fattar inte men i alla fall, Gud är god rakt igenom. Djävulen är upphovet till allt ont och han har lika mycket makt som Gud så jag tror våran ondska kan ha något med det att göra.

Hur kan djävulen ha lika mycket makt som GUD om han blev skapad av Gud?
GUD skapade DJÄVULEN
Gud -> Djävulen -> Ondska -> Gör så att människorna hamnar i helvetet för att djävulen lurar oss.
Gud = anledningen till att vissa hamnar i helvetet.

Oj! Nej, jag kritiserade Dig som jag inte fick göra!!!ohmy

HammerAndSickle
P27
Medlem

29 mars 2011 19:51 | #479 HammerAndSickle

Vi är onda och vi ska få tillbaka. Jordens undergång kommer om ca 100 år om inte mindre.

På med foliehatten!

Har jag sagt det? Nej, uppenbarelseboken har sagt det. 100% är såklart inte sant men ungefär 95% enligt mig.

Vilka fem procent ska bort för att jag ska förstå logiken i att vissa syndfulla ateister räddas genom att gud mördar dem innan de fyller tretton, men att jag får lida för evigt i helvetet?

Newfag
P24
Medlem

29 mars 2011 20:20 | #480 Newfag

Skrivet av pizza2001 View Post

Aah, dålig ordvits..Och ändå så skrattade jag IRL.
Bästa inlägget i tråden!

1 .. 21 22 23 24 25 26 27 .. 32

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.