Kyrkan och homo?

1 2 3
Ranger
P26
Medlem

11 november 2010 23:40 | #41 Ranger

Alltså, vad är ditt syfte? hitils har du bara smutskastat homosexuella och pladdrat om religioner hit och dit...

LordDante
P28
Medlem

12 november 2010 08:11 | #42 LordDante

Skrivet av jespernuBeno3 View Post
Skrivet av IronyFist View Post
Citat:
Men vilken religion är sann då?
http://www.watchtower.org/z/kt/article_01.htm Nej, nu sa du fel. Buddhism eller Hinduism menade du förstås. Det är för övrigt lite kul vad gäller jehövasvittnung för det är två puckotanter därifrån som typ stalkar mig och försöker värva mig till deras äckliga påhitt. Ska göra nåt åt dom nån dag.

Värva dig, det är ett val du gör, och det kommer du att förstå så småningom. så sluta håna.
Skrivet av Ranger View Post
Tänkte du, innan du skapade två meningslösa trådar i syftet att smutskasta muslimer?
Inte bara muslimer utan kristenheten och all annan falsk religion.

Så kristendomen är en falskreligion?

Skrivet av jesperneBueno3
kristenheten och all annan falsk religion

men du tror på Jehovas vittnen som anser sig vara den ända direkta fortsättningen av den ursprungliga kristna kyrkan? Du är antingen väldigt inkonsekvent eller bara en hycklande lögnare som vänder kappan efter vinden.

Ranger
P26
Medlem

12 november 2010 10:37 | #43 Ranger

confused

Grumbledock
P34
Medlem

12 november 2010 13:54 | #44 Grumbledock

Svenska kyrkan har iaf lyssnat på Jesus huvudbudskap:
Du ska älska din nästa, även om han/hon är gay, och acceptera dem i alla fall.
Annars är du en tråndsynt liten varelse som passar bra som Lucifer och de andra som inte kunde vara flexibla utan skulle bråka om småsaker
MVH
Jahve/Gud/Allah/Cristo

cerio
P33
Medlem

12 november 2010 16:49 | #45 cerio

Skrivet av Grumbledock View Post
Svenska kyrkan tillåter ju vigsel av homosexuella, så av de stora "kyrkorna" så är de ju de som är klart friast i sin (hyfsat vettiga) tolkning av bibeln.

Svenska kyrkan är inte kristen. Den är evangelisk-luthersk, man kan säga att den är protestantisk, då evangelisk-luther är en undergrupp för lutherdom.
Så dem är väl lite mer "snällare" när de gäller regler. Då vissa kyrkor i Sverige accepterar homopar precis som du säger.

Jag gillar Buddhism, självklart har den sina dåliga sidor också men huvudsaken varför jag gillar den är för att den inte riktigt har en "gud". Största felet dem flesta gör idag är att dem tror att Buddha var/är en gud. Buddha själv sa att han inte var någon gud utan att han var en människa just som alla andra. Han bad också sina "anhängare" att inte be till honom men de ber ändå till honom.
Jag är ateist så jag kan inte säga att jag är en buddhist men om det vore någon religion i världen som jag var tvungen att välja av så skulle de vara buddhism.
[EDIT] Buddhism räknas ju inte riktigt som en religion utan ett tankesätt. Men de är klart att de beror på vem du frågar.

OT:
Förstår inte hur man kan ogilla homopar. Vad är de för fel med att en människa älskar en annan? Det är ju efter allt det viktigaste när det gäller ett par, kärlek.

cerio
P33
Medlem

12 november 2010 17:09 | #46 cerio

Annars är du en tråndsynt liten varelse som passar bra som Lucifer och de andra som inte kunde vara flexibla utan skulle bråka om småsaker
MVH
Jahve/Gud/Allah/Cristo

Står inget i bibeln om att homosexuella är fel. Det är människan själv som har tolkat de som står att det är fel med homopar.
Om du läser vad dem andra skrev så förstår du att man kan inte ha sex med en man på det sättet man har sex med en kvinna.
En man har inte en vagina. I alla fall inte jag, vet inte om ni har? :P

Seeitfeelit
P31
Medlem

12 november 2010 17:52 | #47 Seeitfeelit

MVH
Jahve/Gud/Allah/Cristo

umm det där va väll inte så rätt?
Det står väll inte ordagrant men ändå att människans mål är att finna en respektive och bilda en familj och det funkar ju inte, tror att det är där skon klämmer

IronyFist
P31
Medlem

12 november 2010 18:48 | #48 IronyFist

Värva dig, det är ett val du gör, och det kommer du att förstå så småningom. så slita håna.

Ja, att det är mitt val är jag väl medveten om. Men dom FÖRSÖKER packa på mig det. Varför skulle dom annars komma och knacka på så ofta som dom gör? Bara för att jag är för väluppfostrad för att säga åt två gammla tanter att dra åt helvete. Och jag skiter fullkomligt i varför dom påstår att en kolibri kan flyga, eller vad det nu var för korkat påhitt dom körde med senast.

cerio
P33
Medlem

12 november 2010 19:43 | #49 cerio

Skrivet av Seeitfeelit View Post
Svenska kyrkan har iaf lyssnat på Jesus huvudbudskap: Du ska älska din nästa, även om han/hon är gay, och acceptera dem i alla fall.
MVH
Jahve/Gud/Allah/Cristo

Det står väll inte ordagrant men ändå att människans mål är att finna en respektive och bilda en familj och det funkar ju inte, tror att det är där skon klämmer

Skulle vilja se hur och var det står i bibeln. Om det återigen är en tolknings fråga.

Borttagen medlem

12 november 2010 23:52 | #50 Avslutat konto

Ändrat av cisroidioten >^,,^< >^,,^<

Ranger
P26
Medlem

12 november 2010 23:58 | #51 Ranger

Skrivet av cerio View Post
Skrivet av Seeitfeelit View Post
Svenska kyrkan har iaf lyssnat på Jesus huvudbudskap: Du ska älska din nästa, även om han/hon är gay, och acceptera dem i alla fall. Annars är du en tråndsynt liten varelse som passar bra som Lucifer och de andra som inte kunde vara flexibla utan skulle bråka om småsaker MVH
Jahve/Gud/Allah/Cristo

Skulle vilja se hur och var det står i bibeln. Om det återigen är en tolknings fråga.

Jesus sade att man skulle följa landets lag tills det bröt mot Guds lag.

Vad säger Bibeln om homosexualitet?
Rom. 1:24-27: "Gud [har], i överensstämmelse med de ting deras hjärtan hade begär till, prisgett dem åt orenhet så att deras kroppar kunde bli vanärade ibland dem.

Gud [har] prisgett dem åt skamliga sexuella böjelser, för både deras kvinnor bytte det naturliga bruket av sig mot ett som år emot naturen, och likaså frångick även männen det naturliga bruket av kvinnan och blev häftigt upptända i sin lusta till varandra, män med män, i det att de gjorde vad som oanständigt och på sig själva fick den fulla vedergällning son var tillbörlig för deras förvillelse."

1 Tim. 1:9-11: "Lag ... utfärdas [inte] för en rättfärdig människa, utan för laglösa och oregerliga, för ogudaktig och syndare, för ... otukts män, män som ligger med män ... och vadhelst annat som är emot den sunda läran enligt den lycklige Gudens härliga goda nyheter." (Jämför 3 Mos, boken 20:13.)
Jud. v. 7:
"Sodom och Gomorra och städerna omkring de; [år], sedan de ... hade gått ut efter kött för onaturligt bruk ställda fram för oss som ett varnande exempel genom a ha undergått det rättsliga straffet bestående av evig eld (Namnet Sodom har blivit grunden för ordet "sodomi", vilka vanligtvis betecknar ett utövande av homosexualitet eller onaturlig otukt.

Jämför 1 Moseboken 19:4, 5, 24, 25. - 3 Moseboken 20:13
Och om en man ligger med en person av mankön liksom man ligger med en kvinna har de båda gjort något avskyvärt, De skall ovillkorligen dödas. Deras eget blod är över dem.

Vad i helvete snackar du om? Vet du ens vad du själv pratar om? sitter och copypastar massa citat.

Rutinerad
P30
Medlem

12 november 2010 23:59 | #52 Rutinerad

Jaaa! Låt oss döda alla som inte tror och gör som oss! Vilken bra idé!!!

Borttagen medlem

13 november 2010 15:07 | #53 Avslutat konto

IronyFist
P31
Medlem

15 november 2010 00:00 | #54 IronyFist

Skrivet av Rutinerad View Post
Jaaa! Låt oss döda alla som inte tror och gör som oss! Vilken bra idé!!!
Ingen bra ide. för då hade vi inte fått liv, Gud godkänner inte mördare.

Varför förekommer då mord, om din gud nu inte godkänner dem att födas?

Borttagen medlem

15 november 2010 00:40 | #55 Avslutat konto

IronyFist
P31
Medlem

15 november 2010 01:03 | #56 IronyFist

Ingen bra ide. för då hade vi inte fått liv, Gud godkänner inte mördare. [/quote] Varför förekommer då mord, om din gud nu inte godkänner dem att födas? [/quote] Nu får du allt förtydliga dig!? Just nu lever vi 70 - 80 år och under mänskligt styre. [/quote] Enligt vad du skrev så tillåter inte gud att mördare föds, så som jag tolkade det. Det borde innebära att det inte borde förekomma några mord i världen, om nu gud hade funnits.

Borttagen medlem

15 november 2010 22:49 | #57 Avslutat konto

IronyFist
P31
Medlem

15 november 2010 22:55 | #58 IronyFist

`•.¸¸.•´¯`•.´¯`•.¸¸.•´¯`•.¸ ><((((º>

Hur bör jag tolka alla dessa ichtusfiskar? Som att du kom på att du igår sa att du skulle ignorera mig?

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.