Din religon!

1 .. 3 4 5 6 7 8 9
Seo
P25
Medlem

7 augusti 2011 00:31 | #141 Seo

Den anledning finns inte. De religiösa som hade tidigare diskuterat förutom mig känner sig förolämpade av att någon atiest säger att deras religion är fel.

Inte nog med det. När en religiös person pratar om deras religion säger ni direkt: gud finns inte. Självklart lämnar dom tråden för gott. Dessutom så vägrar ni ens säga till religiösa: ok/ jag förstår/ jag fattar/jaja. Så varför ska de religiösa personer försöka när ni är trångsynta och vägrar ens erkänna en gnutta vad dom har att säga.

När jag säger religiös syftar jag på alla religioner och inte bara min.

IronyFist
P31
Medlem

7 augusti 2011 01:06 | #142 IronyFist

Skrivet av Raffeel View Post
Den anledning finns inte. De religiösa som hade tidigare diskuterat förutom mig känner sig förolämpade av att någon atiest säger att deras religion är fel.

Har aldrig sagt att någon religion är fel.

Inte nog med det. När en religiös person pratar om deras religion säger ni direkt: gud finns inte.

Har bara sagt att jag inte tror gud finns.

Självklart lämnar dom tråden för gott.

Jo, uppenbarligen.

Dessutom så vägrar ni ens säga till religiösa: ok/ jag förstår/ jag fattar/jaja.

Det är svårt att säga så för min del då det skulle vara att ljuga då jag faktiskt inte förstår dom. Det innebär dock inte att jag anser att dom har fel, jag anser att alla har rätt till sin tro.

Så varför ska de religiösa personer försöka när ni är trångsynta och vägrar ens erkänna en gnutta vad dom har att säga.

Har ett bra svar på detta. Brist på motfrågor. Vi frågar, dom svarar men frågar aldrig tillbaka om vad vi tror eller vad som gör att vi inte tror på gud. Dom får/tar en defensiv position vilket gör att vi får en offensiv position och därför helt enkelt förr eller senare kommer meja ner dom med frågor och påståenden.

Nu vet jag att detta låter som om det bara är de troendes fel men så är inte fallet. Vi borde ge dom andrum (något som jag brukar försöka göra (du kanske noterat att jag tenderar att försvinna ur diskussioner ett tag ibland och sedan dyker upp igen). Att jag gör det gör dock inte nån större skillnad då ingen annan, eller iaf väldigt få, gör det...

Och som sagt så får jag upprepa mig själv angående det sista, svårt att göra det då det vore att ljuga för min del.

Tack för att du drar oss alla över en kant förresten ;) Klandrar dig dock inte då jag kan hålla med till viss del också.

Tycker för övrigt att (no offence nu btw) många troende både här och ute i den verkliga världen tycks vara fruktansvärt lättstötta vad gäller deras religioner... Men det kanske bara är jag som upplever det så...

När jag säger religiös syftar jag på alla religioner och inte bara min.

Bra där.

Seo
P25
Medlem

7 augusti 2011 07:40 | #143 Seo

+klaga inte ifall citering fungerade inte för mig.

Citatet skrivet av Raffeel
-Har aldrig sagt att någon religion är fel.

---Nej men ni uttrycker er på detta vis.

Inte nog med det. När en religiös person pratar om deras religion säger ni direkt: gud finns inte.
Har bara sagt att jag inte tror gud finns.

---Detta inlägg syftar till alla atiester, inte bara du. Nej men en del kommer med otrevliga ord. Det jag nämnde är inget jämnfört med det jag har läst.

Självklart lämnar dom tråden för gott.
Jo, uppenbarligen.

---Ingen kommentar

Dessutom så vägrar ni ens säga till religiösa: ok/ jag förstår/ jag fattar/jaja.
Det är svårt att säga så för min del då det skulle vara att ljuga då jag faktiskt inte förstår dom. Det innebär dock inte att jag anser att dom har fel, jag anser att alla har rätt till sin tro.

---Du verkar ha missuppfattat min text. Jag skrev: jaja eller ok. Jag sa inte Tro. Jag sa bara att man skulle acceptera deras religion som den är och inte klanta ner den med Mord o Krig.

Så varför ska de religiösa personer försöka när ni är trångsynta och vägrar ens erkänna en gnutta vad dom har att säga.
Har ett bra svar på detta. Brist på motfrågor. Vi frågar, dom svarar men frågar aldrig tillbaka om vad vi tror eller vad som gör att vi inte tror på gud. Dom får/tar en defensiv position vilket gör att vi får en offensiv position och därför helt enkelt förr eller senare kommer meja ner dom med frågor och påståenden.
Nu vet jag att detta låter som om det bara är de troendes fel men så är inte fallet. Vi borde ge dom andrum (något som jag brukar försöka göra (du kanske noterat att jag tenderar att försvinna ur diskussioner ett tag ibland och sedan dyker upp igen). Att jag gör det gör dock inte nån större skillnad då ingen annan, eller iaf väldigt få, gör det...
Och som sagt så får jag upprepa mig själv angående det sista, svårt att göra det då det vore att ljuga för min del.
Tack för att du drar oss alla över en kant förresten ;) Klandrar dig dock inte då jag kan hålla med till viss del också.
Tycker för övrigt att (no offence nu btw) många troende både här och ute i den verkliga världen tycks vara fruktansvärt lättstötta vad gäller deras religioner... Men det kanske bara är jag som upplever det så...

---Egentligen finns det inga bristfrågor. Varför ska man ifrågasätta vetenskap? Det skulle låta dumt om någon gjorde det. De behöver inte fråga er varför ni inte tror på Gud för ni svarar på deras fråga innan de ens frågar. Egentligen är ni off och vi deff. Det är sant och logiskt. Det är ni skapar trådar om religion och pratar om religion som det var något ruttet. Inte konstigt att de går in och skyddar sin religion.

Ingen behöver ljuga. Man bara säga: OK men jag tror dig inte ändå. Och inte bara klanta ner personer med en massa varför Gud inte ingriper eller krigshistorier. Och att religion är något dåligt eller pinsamt.

En kommentar till ovanstående(inte den upp). Jag sa atiester och då menade jag alla er. Du sa bara: Jag gjorde icke det och det.

Det vet jag men en del trampar in ohysat och visar ingen självrespekt. Ska det vara rätt?

Lättstött är varje person om denna ämnet är känsligt för personen men inte för er. Och varför att de är lättstötta kan jag diskutera men inte just NU. ( kanske skriver mer)

TheOtherkind
P27
Medlem

8 augusti 2011 10:41 | #144 TheOtherkind

Religion är fel, men alla har rätt att ha fel.

Gud finns inte, men alla har rätt att tro på honom/henne/det/dem.

Religion är övervägande dåligt, och att folk inte förstår det är sorgligt.

Så tycker jag. :)

Unhallowed
P27
Medlem

8 augusti 2011 19:12 | #145 Unhallowed

Det enda felet med religion anser jag vara allt skit som uppkommer med vilka som har rätt och fel.
Alla ska ha rätt att tro och tycka som de själva vill, hur man än tycker och tänker om det. Plus att många finner en trygghet när de är en del utav x samhälle, vilket är positivt.
Själv hatar jag allt som har med religion att göra.. Fast utan religion från starten så hade ju alla grundläggande regler i nutiden varit annorlunda (Skulle jag då tro.)
Stjäla, mörda, etc, etc - big no' no's = Good things. smile

Alla förbannade småsekter t.ex. jehovas vittnen har dock ingen rätt att vara här då de ENDAST för med skit. wink

LordDante
P28
Medlem

9 augusti 2011 03:39 | #146 LordDante

Saker skulle bli mycket enklare om man bara praktiserade det gamla utprövade "Don't ask, don't tell" på trosuppfattning, skulle göra alla nöjda då de får vara ifred med sin tro och ha den utan att den blir ifrågasatt av folk som tror annorlunda...

zerkhan
P29
Medlem

31 augusti 2011 22:52 | #147 zerkhan

Än en gång, lägg ner tjafset och tillbed Wombataal. Ni kommer komma ut som lyckliga små gulliga Wombats när ni läst http://wombatpower.webs.com/fnezbegynnelsen.htm!
Hursomhaver har jag dock inget emot muslimer, kristna etc som är lyckliga i sin tro och inte försöker omvända mig. Mitt favvoband (min visningsbild) är kristna, men ändå totalt awesome människor :D

Emirbih
P28
Medlem

8 september 2011 18:41 | #148 Emirbih

Skrivet av Unhallowed View Post
Det enda felet med religion anser jag vara allt skit som uppkommer med vilka som har rätt och fel.
Alla ska ha rätt att tro och tycka som de själva vill, hur man än tycker och tänker om det. Plus att många finner en trygghet när de är en del utav x samhälle, vilket är positivt.
Själv hatar jag allt som har med religion att göra.. Fast utan religion från starten så hade ju alla grundläggande regler i nutiden varit annorlunda (Skulle jag då tro.)
Stjäla, mörda, etc, etc - big no' no's = Good things. smile

Alla förbannade småsekter t.ex. jehovas vittnen har dock ingen rätt att vara här då de ENDAST för med skit. wink

Tycker att det är rätt uppenbart. Gud har alltid rätt. Guds vilja är nedskriven, följ det eller inte. the choise is yours. Sen att det finns folk som bråkar och krigar är en annan sak, det kan vi ta i politik-forumet. Om du förstår vad jag menar?

Sen går du också emot det du säger. Du säger att religion kan vara bra för folk känner sig tryggare om de är en del utav x samhälle. Sen skriver du att du hatar allt med religion. :S förstår inte hur du menar.

Emirbih
P28
Medlem

8 september 2011 18:42 | #149 Emirbih

Skrivet av TheOtherkind View Post

på vilket sätt är det övervägande dåligt?

Borttagen medlem

9 september 2011 02:35 | #150 Avslutat konto

Skrivet av TheOtherkind View Post

Gillar hur du argumenterar mot dej själv (y) ;)

Fascista
P36
Medlem

9 september 2011 11:49 | #151 Fascista

Själv ser jag ingen direkt anledning till att diskutera och försöka överbevisa samt dumförklara den som tror på gud och den som inte tror på någonting, det är faktiskt rent meningslöst. Man kan diskutera religion i världen och dess påverkan på individer och samhället, tycker jag då...

För att svara på frågan är jag protestant.

Emirbih
P28
Medlem

9 september 2011 16:17 | #152 Emirbih

Skrivet av Fascista View Post
Själv ser jag ingen direkt anledning till att diskutera och försöka överbevisa samt dumförklara den som tror på gud och den som inte tror på någonting, det är faktiskt rent meningslöst. Man kan diskutera religion i världen och dess påverkan på individer och samhället, tycker jag då...

För att svara på frågan är jag protestant.

+1

Seo
P25
Medlem

9 september 2011 16:39 | #153 Seo

Religion trådarna är inte lika roliga längre : /

IronyFist
P31
Medlem

9 september 2011 18:32 | #154 IronyFist

Sparka lite på dom då? Det är ju dig vi argumenterat med mesta tiden... Självklart dör dom och blir tråkiga när de troende försvinner...

Seo
P25
Medlem

9 september 2011 19:55 | #155 Seo

Skrivet av IronyFist View Post
Sparka lite på dom då? Det är ju dig vi argumenterat med mesta tiden... Självklart dör dom och blir tråkiga när de troende försvinner...

Nuförtiden är jag mest i um, även om ateisterna är där våldsamma så är det roligt ändå xD

Men jag har typ blivit avstängd i två veckor ända sen jag snackade om bush och om rasism xD Därför är religion trådarna döende efter att jag har lämnat religion trådarna.

IronyFist
P31
Medlem

9 september 2011 20:01 | #156 IronyFist

Skrivet av IronyFist View Post

Nuförtiden är jag mest i um, även om ateisterna är där våldsamma så är det roligt ändå xD

Men jag har typ blivit avstängd i två veckor ända sen jag snackade om bush och om rasism xD Därför är religion trådarna döende efter att jag har lämnat religion trådarna.

Ja, vi som är kvar (Jag, Hammarn, Archoz osv) har ju inget skäl att snacka i dom med tanke på att vi bara skulle sitta och hålla med varandra hela tiden :o

Seo
P25
Medlem

9 september 2011 20:08 | #157 Seo

Ja, vi som är kvar (Jag, Hammarn, Archoz osv) har ju inget skäl att snacka i dom med tanke på att vi bara skulle sitta och hålla med varandra hela tiden :o

Skulle jätte gärna hämta personer från andra forum hit men jag antar att det är olagligt.

Just nu kommer jag inte på nått så ni kan fråga holländaren(jag) om nått om religion eller som sagt, kritisera.

Rutinerad
P30
Medlem

9 september 2011 23:35 | #158 Rutinerad

Ta er gud och sätt er i ett hörn med denne och lek tysta leken!
Då slipper jag höra erat hjärntvättade predikande och att "allt som står i Koranen är sant"
Svaga individer, usch

IronyFist
P31
Medlem

10 september 2011 00:39 | #159 IronyFist

"Why in the hell do journalists insist on coming up with a second-rate Freudian evaluation of my lyrics, when 90 percent of the time they've transcribed them incorrectly?" - Kurt Cobain

Seo
P25
Medlem

10 september 2011 13:02 | #160 Seo

Skrivet av Rutinerad View Post
Ta er gud och sätt er i ett hörn med denne och lek tysta leken!
Då slipper jag höra erat hjärntvättade predikande och att "allt som står i Koranen är sant"
Svaga individer, usch

Om du inte gillar religion trådarna vad gör du här? Har du inget bättre att göra än ovettiga inlägg?

1 .. 3 4 5 6 7 8 9

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.