Gud finns inte

1 .. 54 55 56 57 58 59 60 .. 71
itwillburn
P28
Medlem

29 januari 2011 14:52 | #1121 itwillburn

Tobepersa:
Du svamlar väldigt mycket. bored

tobepersa
P25
Medlem

29 januari 2011 15:26 | #1122 tobepersa

Skrivet av 3810down View Post
Tobepersa: Du svamlar väldigt mycket. bored

Förlåt men jag hade tråkigt och mådde inte så bra när jag skrev det... Och jag brukar göra det omvedvetet utan att jag vet det när jag skriver sen när jag har laggt upp det märker jag det men den här gången orkade jag inte bry mig om det...

itwillburn
P28
Medlem

29 januari 2011 18:20 | #1123 itwillburn

Skrivet av tobepersa View Post
Skrivet av 3810down View Post
Tobepersa: Du svamlar väldigt mycket. bored

Förlåt men jag hade tråkigt och mådde inte så bra när jag skrev det... Och jag brukar göra det omvedvetet utan att jag vet det när jag skriver sen när jag har laggt upp det märker jag det men den här gången orkade jag inte bry mig om det...

Tur, för om du skrev det där medvetet så hade jag också blivit mörkrädd...

joinme
P25
Medlem

29 januari 2011 19:12 | #1124 joinme

Gud skapades i Big Bang!!!! woot scared

AnArchoz
P28
Medlem

29 januari 2011 19:14 | #1125 AnArchoz

Går inte att bevisa om han finns eller inte finns. Orka diskutera det då.

Fiskpuffar
P25
Medlem

30 januari 2011 00:02 | #1126 Fiskpuffar

Någon själ finns inte. Allt en person ser som sig själv är elektriska signaler som irrar hit och dit i hjärnan.
Begreppet själ, och religion överhuvudtaget, hittades på av stenåldersmänniskor som var rädda för det dom inte kunde förklara.

Emirbih
P28
Medlem

30 januari 2011 19:00 | #1127 Emirbih

Skrivet av Fiskpuffar View Post
Någon själ finns inte. Allt en person ser som sig själv är elektriska signaler som irrar hit och dit i hjärnan.
Begreppet själ, och religion överhuvudtaget, hittades på av stenåldersmänniskor som var rädda för det dom inte kunde förklara.

Enligt mig är en själ inte något materiellt, som du tydligen tror. Det är inte något man kan ta på eller mäta, det är inte materia. Du måste också förstå att själar fanns före universum skapades, därav inte påverkas av fysiska lagar.

Men det finns faktiskt en vetenskaplig studie som visade att när vi dör förlorar vi ca 28 gram vikt, det förklarades att vara någon slags vätska som försvinner när vi dör, men Baraduc som han hette märkte att ytterliggare 21 gram försvann, men den här gången lyckades han inte förklara vad det var. Här finns det faktiskt folk som tror att det är själen som försvinner, men personligen tror jag inte på det.

itwillburn
P28
Medlem

30 januari 2011 19:38 | #1128 itwillburn

Skrivet av Emirbih View Post
Någon själ finns inte. Allt en person ser som sig själv är elektriska signaler som irrar hit och dit i hjärnan. Begreppet själ, och religion överhuvudtaget, hittades på av stenåldersmänniskor som var rädda för det dom inte kunde förklara.

Enligt mig är en själ inte något materiellt, som du tydligen tror. Det är inte något man kan ta på eller mäta, det är inte materia. Du måste också förstå att själar fanns före universum skapades, därav inte påverkas av fysiska lagar.

Men det finns faktiskt en vetenskaplig studie som visade att när vi dör förlorar vi ca 28 gram vikt, det förklarades att vara någon slags vätska som försvinner när vi dör, men Baraduc som han hette märkte att ytterliggare 21 gram försvann, men den här gången lyckades han inte förklara vad det var. Här finns det faktiskt folk som tror att det är själen som försvinner, men personligen tror jag inte på det.

Om människan har en själ, borde allt levande med en hjärna/medvetande också ha en själ men det tror inte de flesta religiösa...

Giggity
P27
Medlem

4 februari 2011 19:59 | #1129 Giggity

det finns inga bevis på att gud inte finns men om han skulle göra det (vilket gud förbuder tongue) så är han inte direkt så god som de kristna idioterna säger att han är. det jag vill säga är att även om han finns så behöver vi honom inte!

Orlydood
P26
Medlem

7 februari 2011 22:40 | #1130 Orlydood

Skrivet av Giggity View Post
det finns inga bevis på att gud inte finns men om han skulle göra det (vilket gud förbuder tongue) så är han inte direkt så god som de kristna idioterna säger att han är. det jag vill säga är att även om han finns så behöver vi honom inte!

1+

Misshanna
F27
Medlem

8 februari 2011 12:52 | #1131 Misshanna

"det jag vill säga är att även om han finns så behöver vi honom inte!"

seriöst du får tro vafan du vill men du kan ju inte säga att VI inte behöver honom för vet du hur många det är som lever pga av gud? för att människor har trott på gud har de kommit över stora depressioner eller förluster som de aldrig skulle ha klarat av utan tron på gud! och vet du så många som mår bra som kanske lever ensamma som vill ha gud vid sin sida???

jag vet faktiskt inte vad jag tror på, men det jag vet är att det är bra att en "gudbild" finns, för det hjälper faktiskt mer än vad du kan tro!

Dessutom så blir det ju helt fel när du skriver att även om han finns (om han finns så skapade han ju jorden) och då behöver vi inte honom? tacka gud isf för att du lever din otacksamma *****

Borttagen medlem

8 februari 2011 15:00 | #1132 Avslutat konto

Förklara vidare är du snäll, varför är han inte god?

Fiskpuffar
P25
Medlem

8 februari 2011 15:35 | #1133 Fiskpuffar

Skrivet av Joh316 View Post

Förklara vidare är du snäll, varför är han inte god?

Kan det vara alla spädbarn som dör utan att ha syndat överhuvudtaget?
Och här i väst där det finns tillräckligt med lättja och högmod för att verkligen talat dränka hela tredje världen, varför är våra liv så mycket lättare än i tex Palestina, där USA intrigerat sönder den ordning som faktiskt fanns?

Vilken god gud skulle låta det hända?

Misshanna
F27
Medlem

8 februari 2011 15:43 | #1134 Misshanna

han kanske inte kan göra något åt det? förresten så är det mesta vårat egna fel, vi människor som orsakat problemen. och då pratar jag inte om spädbarnen som dör såklart men krig osvosv.

Fiskpuffar
P25
Medlem

8 februari 2011 15:47 | #1135 Fiskpuffar

Jajajaja men nu handlade det inte om krig utan om dom oskyldiga som dör.
En allsmäktig gud skulle nog kunna fixa det. Eller han kanske inte är allsmäktig? "Han" kanske inte finns?

Schofeldt
P31
Medlem

8 februari 2011 15:50 | #1136 Schofeldt

Diggar att folk, seriöst, diskuterar det här ämnet xD Ni liknar en polare till mig som kan fanimej allt om allting och ska alltid rätta allt folk :D Man säger såhära: "Nazisters i Tyskland var ju värsta elaka.." Då kommer han som ett jävla skott, som en rak höger från ingenstans, och hostar ur sig: "HÖRRU! dem var inte nazister som var social nationalister! och dem gjorde si och så, och blablablablablabla...etc." Ni är precis lika jävla retarded som han xD

Ni som tror på Gud:
Varför diskuterar ni ens med ateisterna? Dem kommer ALDRIG erkänna att någon som helst form av Gud någonsin kommer existera.. Och ni måste ju fan förstå dem, har dem aldrig kommit i kontakt med någon Gud, som ni nu troligen har någon gång, så måste ni väl förstå att dem inte tror på honom. Ni tror väl inte DIREKT på någonting som ni har hört talas om?.. Jävla retards
Ni som inte tror på Gud:
Varför diskuterar ni ens i en sån här tråd?.. Ni fattar väl att om nu Gud är en person, som ni nu så jävla prompt är så säker över, så har han väl en jävla anledning att inte visa sig?.. Bara för att ni inte vet anledningen så betyder inte de att han inte finns.. Jävla IGn seriöst xD Dessutom fattar ni väl själv att om han nu finns så är han någonting "magiskt" och i en sådan värld existerar inte logik och fysik.. Så han kan inte vara någonting materiellt som jag ser att en del försöker säga överväga att han är..

Borttagen medlem

8 februari 2011 15:58 | #1137 Avslutat konto

Skrivet av Schofeldt View Post
Diggar att folk, seriöst, diskuterar det här ämnet xD Ni liknar en polare till mig som kan fanimej allt om allting och ska alltid rätta allt folk :D Man säger såhära: "Nazisters i Tyskland var ju värsta elaka.." Då kommer han som ett jävla skott, som en rak höger från ingenstans, och hostar ur sig: "HÖRRU! dem var inte nazister som var social nationalister! och dem gjorde si och så, och blablablablablabla...etc." Ni är precis lika jävla retarded som han xD Ni som tror på Gud: Varför diskuterar ni ens med ateisterna? Dem kommer ALDRIG erkänna att någon som helst form av Gud någonsin kommer existera.. Och ni måste ju fan förstå dem, har dem aldrig kommit i kontakt med någon Gud, som ni nu troligen har någon gång, så måste ni väl förstå att dem inte tror på honom. Ni tror väl inte DIREKT på någonting som ni har hört talas om?.. Jävla retards Ni som inte tror på Gud: Varför diskuterar ni ens i en sån här tråd?.. Ni fattar väl att om nu Gud är en person, som ni nu så jävla prompt är så säker över, så har han väl en jävla anledning att inte visa sig?.. Bara för att ni inte vet anledningen så betyder inte de att han inte finns.. Jävla IGn seriöst xD Dessutom fattar ni väl själv att om han nu finns så är han någonting "magiskt" och i en sådan värld existerar inte logik och fysik.. Så han kan inte vara någonting materiellt som jag ser att en del försöker säga överväga att han är..

Bra sagt! Men att jag tycker om att diskutera..

Borttagen medlem

8 februari 2011 16:01 | #1138 Avslutat konto

Jajajaja men nu handlade det inte om krig utan om dom oskyldiga som dör. En allsmäktig gud skulle nog kunna fixa det. Eller han kanske inte är allsmäktig? "Han" kanske inte finns?

Alla barn kommer till himmelen för det första, det finns det starka Bibelstörd för "Himmelriket tillhör barnen" osv.
Det som händer är människans fel, nu kanske du tänker "jo men varför hindrar Gud inte allt det där?".
Han kanske verkligen redan har hindrat flera såna här tragedier att hända, det kunde ha varit värre, mycket värre.

Gud gav oss den fria viljan att göra vad vi vill..måste jag ta upp penga exemplet en gång till?

Misshanna
F27
Medlem

8 februari 2011 16:06 | #1139 Misshanna

jag vet faktiskt inte vad jag tror, varför jag skriver här är för att vissa skriver väldigt förnedrande mot de som tror på gud. Det tycker jag är respektlöst! jag jobbar som ledare i en konfirmandgrupp så jag har ju läst på en del om detta.

man måste inte ha "träffat" gud för att tro på honom.

cerio
P33
Medlem

8 februari 2011 16:35 | #1140 cerio

Skrivet av Schofeldt View Post
Diggar att folk, seriöst, diskuterar det här ämnet xD Ni liknar en polare till mig som kan fanimej allt om allting och ska alltid rätta allt folk :D Man säger såhära: "Nazisters i Tyskland var ju värsta elaka.." Då kommer han som ett jävla skott, som en rak höger från ingenstans, och hostar ur sig: "HÖRRU! dem var inte nazister som var social nationalister! och dem gjorde si och så, och blablablablablabla...etc." Ni är precis lika jävla retarded som han xD

Ni som tror på Gud:
Varför diskuterar ni ens med ateisterna? Dem kommer ALDRIG erkänna att någon som helst form av Gud någonsin kommer existera.. Och ni måste ju fan förstå dem, har dem aldrig kommit i kontakt med någon Gud, som ni nu troligen har någon gång, så måste ni väl förstå att dem inte tror på honom. Ni tror väl inte DIREKT på någonting som ni har hört talas om?.. Jävla retards
Ni som inte tror på Gud:
Varför diskuterar ni ens i en sån här tråd?.. Ni fattar väl att om nu Gud är en person, som ni nu så jävla prompt är så säker över, så har han väl en jävla anledning att inte visa sig?.. Bara för att ni inte vet anledningen så betyder inte de att han inte finns.. Jävla IGn seriöst xD Dessutom fattar ni väl själv att om han nu finns så är han någonting "magiskt" och i en sådan värld existerar inte logik och fysik.. Så han kan inte vara någonting materiellt som jag ser att en del försöker säga överväga att han är..

Du har några fel där.

(Är ateist men har mina erfarenheter med religiösa så jag svarar i deras vägar också :P)

1. Ateister kommer INTE att TRO på att Gud finns OM där inte är några BEVIS på att han existerar. Det är alltså fel att skriva ALDRIG, bara för att vi är ateister betyder inte att vi kan ha fel eller att vi kan erkänna att vi har fel.
2. Varför diskutera med ateister? För att det är intressant. Det är intressant att prata om något ämne man har gemensamt men tycker olika om. Man breddar sin syn på livet. Man får se hur andra människor tänker och tycker. Det handlar inte om att försöka få den andra att inse att gud inte finns eller att han gör de. Det handlar om att man helt enkelt tycker det är kul att diskutera.
3. Att Gud inte vill visa sig är fel att säga. Då gud finns i allt du kan se och allt du inte kan se. Alltså visar sig gud hela tiden.
4. Du säger att gud är magisk och att han existerar i typ en, annan dimension och att logik och fysik inte existerar i denna så kallade världen. Du så "fint" säger att det är något ALLA borde fatta.
Hur i helvetet ska det vara något ALLA borde fatta? Det är ju inte logiskt för det första, så de är INTE något alla borde FATTA. Extremt korkat påstående...
5. Om han nu inte är något materiellt, borde han inte kunna påverka något från den materiella världen. Ta GAMLA historier om spöken till exempel. Spöken kunde inte röra eller påverka världen utan för deras egna "spök värld". Dem kunde bara observera. Är då gud en observerade makt som inte kan påverka våra liv? Är det kanske därför vi har fått fria viljan?

I slutändan är det du som är en retard för att du kallar andra retards och sen failar du stort på hela ditt inlägg.

Personligen tror jag inte på gud. Kan inte göra det just för att jag är en sådan människa som behöver bevis. Självklart är där vissa saker man kan tro på utan att behöva bevis rakt framför en.

PS. Dra inte upp massa "healing" bullshit. För det har inget med gud att göra. ds.

1 .. 54 55 56 57 58 59 60 .. 71

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.