Bra speldator?

ZwoniX
P27
Medlem

4 juni 2009 18:18 | #1 ZwoniX

Tja har letat lite på olika ställen och hittade en dator med detta:
Moderkort: Gigabyte S-series Ultra Durable2 med ATI crossfireX.

Processor: AMD Athlon 64x2 Dual-core båda ligger på 2,5GZ.

Grafikkort: Radeon HD 3870 512MB GDDR4!

Chassi: ADVANCE PC låda 8808DL DELTA

Ram: 4GB DDR2

Hårddisk: 240GB 5000Rpm

Allt detta drivs på 450W

Är det bra grejer? :D Tack på förhand

shuggee
P30
Medlem

4 juni 2009 18:31 | #2 shuggee

nej det är det inte, behöver du hjälp med en dator så fråga mig....

lnk
P31
Medlem

4 juni 2009 18:31 | #3 lnk

Inte det värsta jag har sett men det ser ut att funka väl, bara det att du lär slänga in en 500gig hårddisk till :P. Ska du köra pro så föreslår jag du bygger din egen dator men det innebär risker som att delarna ej funkar med varann, datorn kan bli högljudd mm. Det är dock en av de billigaste metoderna :P.

Sen beror det på hur pass seriöst gaming du är ute efter med. Om du tänkte dig det nya Crysis-spelet med högsta grafik så lär du behöva mer än det där. Glöm inte Explorer 3.0 mus :D. Jag kan inte det allt för bra, det finns en mängd andra smågrejjer man behöver tänka på men så vitt jag kan gissa så kommer den kunna fixa alla spel.

shuggee
P30
Medlem

4 juni 2009 18:34 | #4 shuggee

jag bygger datorer åt folk privat här i min hemstad (helsingborg). jag vet att jag bara e 16 år, men jag kan min sak när det gäller detta ämne..... så som sagt om du vill ha hjälp fråga på!

shuggee
P30
Medlem

4 juni 2009 18:35 | #5 shuggee

om du vill ha hjälp över msn, så kan du adda den, men jag skriver den i ett privat meddelande ifall du nu vill ha den

muki91
P31
Medlem

4 juni 2009 18:49 | #6 muki91

hur mycket kostar den och får du vista 64bit eller 32bit

sen kan du sätta ihop en sån dator för mycket billigare.

Mimsson
P26
Medlem

4 juni 2009 18:56 | #7 Mimsson

Köp INTE vista om du vill spela spel :S Köp XP! de är snabbast! å stoppa i ett 756MB grafikkort xd

Borttagen medlem

24 juni 2009 22:37 | #8 Avslutat konto

Nej köp inte vista. Och skulle jag vara du så skulle jag köpa ett ATI Radeon 4770 1 Gb ist. för det grafikkort du redan har där. Och så skulle jag lägga till en större hårddisk, typ 500 Gb. Och sen skulle jag byta ut din processor mot en Intel E8400 3GZ

waxi
P33
Medlem

25 juni 2009 14:52 | #9 waxi

1.. Den cpun du valt är flera år gammal kör på någon phenom2 istället tex
AMD Phenom2 X4 940 ...

dett grafikkortet är inte värt pengarna köp tex

Ati 4850, Ati 4870 eller Ati 4770

nVidia GTX 260 , Gts250

sen tänk på att inte köpa någon skitnätdel satsa på tex Corsair

NateRiver
P26
Medlem

25 juni 2009 15:13 | #10 NateRiver

KÖP INTE VISTA!!! INTE NÅN VISTA!!! om du nu ska köpa det så räkna med att alla spel som du har inte kommer att funka!

H4ppyG4mer
P25
Medlem

24 juli 2011 21:38 | #11 H4ppyG4mer

Skrivet av NateRiver View Post
KÖP INTE VISTA!!! INTE NÅN VISTA!!! om du nu ska köpa det så räkna med att alla spel som du har inte kommer att funka!

alla MINA spel funkar (har typ 13 styck installerade) och jag har Vista. har prövat Windows7 men gillar Vista bättre... fattar inte varför alla tycker Vista är Dåligt...glare

Rutinerad
P30
Medlem

24 juli 2011 23:00 | #12 Rutinerad

Budgetdator

MadHatter
P29
Medlem

24 juli 2011 23:08 | #13 MadHatter

Skrivet av Mr_Purple View Post
alla MINA spel funkar (har typ 13 styck installerade) och jag har Vista. har prövat Windows7 men gillar Vista bättre... fattar inte varför alla tycker Vista är Dåligt...glare

varför återuppliva en två år gammal onödig tråd?

snaccer
P24
Medlem

27 juli 2011 05:24 | #14 snaccer

Skrivet av Mr_Purple
Skrivet av NateRiver View Post

Förutom att du nyss bumpade en två år hammal tråd så har du bortsett från det faktum att Vista är mer krävande än något annat Windows, med andra ord: Att få lika mycket prestanda på en Vista ärdyrare än att få det på W7 eller XP. Alla dina spel funkar, men hade du haft W7 hade du kunnat ha fler bakgrundsprogram och ändå ha mindre lagg.
Och visst, du kanske har testat hemma och fått annat resultat, men om man ska göra ordentliga test behöver man sqmma hårdvara och mjukvara på båda datorerna (med skillnaden att det ena har W7 och det andra Vista).

iSw3de
P25
Medlem

22 oktober 2011 09:59 | #15 iSw3de

Kan bara säga det att ska du spela kraftfullare spel som tex BF3 så ska du inte ha XP

"DICE has confirmed that Battlefield 3 will not have Windows XP support. The upcoming Battlefield 3 will likely be one of the most popular PC shooters when it launches, presumably in 2012. BF3 is being made with a brand new FROSTBITE 2 engine which is optimized for DirectX11. All those fancy words mean gamers still rocking Windows XP won't get to play."

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.