Spelprogramerare och animerare sökes!!!

det_jumbo
P26
Medlem

9 maj 2013 23:04 | #1 det_jumbo

Hej, jag har (i text) ett spel som jag skulle vilja ha en grup som kan programera och animera det åt mig osv. Jag är väldigt seriös och tänken är att både jag och alla inblandade ska dela på inkomsten

Tanken är att spelet är gratis men att vissa saker (som skins) kostar riktiga pengar

Det är ett strategi (PVP) spel med olika champions med abilities (som dota, lol, etc.) som man spelar i third person shooter.

Spelet i sig är väldigt unikt och anorlunda, tanken är att man ska kunna köra både campain i lag och köra på massa olika PVP värdar som går ut på olika saker för att vinna. Har redan 43 färdiga champions (i text) och en mängd olika saker i spelet, finns olika element för olika special damages och allachampions tillhör även en alians, alla champions är gjorda för att contra någon annan och att vara svag mot någon annan. Dom flesta gubbar är utan vapen så du själv innan spelet startar kan välja vilka vapen du vill att den ska ha.

Profilen kommer vara väldig standad, med levels och masteries och så kan du köpa crystals som ger bonus stats till din champion osv. och det är väldigt väldigt mycket mer...

Är någon intresserad av att veta mer om spelet eller vill vara med och göra det så hör gärna av er :)

IronyFist
P30
Medlem

10 maj 2013 00:59 | #2 IronyFist

1: "jimmy.bajs<span style="color: #000000;">"</span>

<span style="color: #000000;">Känns ju seriöst</span>

<span style="color: #000000;">2: "</span><span style="background-color: #f0f7e6; color: #ff0000; line-height: 1.4;">så kan du köpa crystals som ger bonus stats till din champion"</span>

<span style="background-color: #f0f7e6; color: #ff0000; line-height: 1.4;">Nej. Erbjud aldrig möjligheten att köpa till sig övertag. Då går det från att vara ett sk. F2P (Free to Play) som din idé är, något som många gillar because gratis är gott, till att vara ett så kallat P2W (Pay to Win) vilket alla utom de som har pengar hatar. Och då bara kanske 1 av 10 spelare har de pengarna så kommer 90% av spelarna troligtvis gnälla på detta vilket kommer minska antalet nya spelare.</span>

det_jumbo
P26
Medlem

14 maj 2013 15:58 | #3 det_jumbo

Citat:
Citat av: IronyFist
1: "[color=#ff0000]jimmy.bajs<span style="color: #000000;">"[/color]</span>

[color=#ff0000]<span style="color: #000000;">Känns ju seriöst[/color]</span>

[color=#ff0000]<span style="color: #000000;">2: "[/color]</span><span style="background-color: #f0f7e6; color: #ff0000; line-height: 1.4;">så kan du köpa crystals som ger bonus stats till din champion[color=#000000]"[/color]</span>

<span style="background-color: #f0f7e6; color: #ff0000; line-height: 1.4;">[color=#000000]Nej. Erbjud [i][b]aldrig[/b][/i]möjligheten att köpa till sig övertag. Då går det från att vara ett sk. F2P (Free to Play) som din idé är, något som många gillar because gratis är gott, till att vara ett så kallat P2W (Pay to Win) vilket alla utom de som har pengar hatar. Och då bara kanske 1 av 10 spelare har de pengarna så kommer 90% av spelarna troligtvis gnälla på detta vilket [i][b]kommer[/b][/i]minska antalet nya spelare.[/color]</span>

Nej, crystals kan man köpa för pengar i spelet oxå, bara skins som man måste ha riktiga pengar till. Och enda skins ska kunna göra är att ändra element (från frost damage --> fire damage) t.ex. om skinet är en eld gubbe från en is gubbe men det ger inge bonus stats. Inget P2W spel. Och mitt skype namn påverkar inte hur seriös jag är.

IronyFist
P30
Medlem

14 maj 2013 19:08 | #4 IronyFist

Bra.

Renameme
P21
Medlem

31 maj 2013 15:46 | #5 Renameme

Det verkar nu som att du har 43 heroes i kodning och då om jag ska vara med o programmera vill jag för det första testa skiten om det är värt att lägga ner tid på. Och det är pga att det redan finns 2 "såna" spel som du sa Dota och LoL. så svara på detta om du tycker det här verkar rimligt.

arebokert
P27
Medlem

1 juni 2013 02:24 | #6 arebokert

Det verkar nu som att du har 43 heroes i kodning och då om jag ska vara med o programmera vill jag för det första testa skiten om det är värt att lägga ner tid på. Och det är pga att det redan finns 2 "såna" spel som du sa Dota och LoL. så svara på detta om du tycker det här verkar rimligt.

Är du medveten om vad som krävs för att utveckla ett gediget spel?

det_jumbo
P26
Medlem

2 juni 2013 08:45 | #7 det_jumbo

Citat:
Citat av: Renameme
Citat:
Näe, det är INGET programerat, därför jag behöver programerare eller fler. Sen så är inte spelet som Dota eller LoL det andvänder sig bara av champions. Om du är intreserad och vill veta om spelet så lägg till mig på skype.

IronyFist
P30
Medlem

2 juni 2013 10:42 | #8 IronyFist

Två sådana spel? Vad hände med HoN, Smite, Demigod och Blizzard Allstars? För att inte tala om orginal DotA och AoS som är urfadern.

Du har MINST sex sådana spel som jag känner till; DotA2, LoL, HoN och BAs i ett top-down perspektiv och Smite i ett tredjepersonsperspektiv, tror att du kan ha vilket som i Demigod. Dessutom så finns det femton miljoner olika versioner av den mod som populariserade det, aka DotA Allstars i Warcraft 3 som grundades på AoS från Starcraft.

Finns säkert ett antal andra versioner också, vet att jag sett liknande moddar i andra RTS också. Så i ärlighetens namn, såvida du inte gör nått mer nyskapande än your average DotAklon, så tror jag inte det är värt besväret.

Renameme
P21
Medlem

2 juni 2013 17:43 | #9 Renameme

Det var bara 2 exempel då han sa de 2 jag vet självklart om W3 frozen throne och de då min bror spelade det. HoN känner jag till men jag hoppas du fattar vad jag menar.

IronyFist
P30
Medlem

2 juni 2013 17:51 | #10 IronyFist

Jaja, fattar vad du menar gör jag, min post var bara för att peka på hur onödigt ytterligare en variant av DotA är.

Grabben borde hitta på nåt nytt istället

haki167
P21
Medlem

2 juni 2013 18:45 | #11 haki167

13 och ska programmera spel? GL HF

det_jumbo
P26
Medlem

2 juni 2013 19:11 | #12 det_jumbo

Ja assosom jag sa innan så är det inget Dota eller LoL etc. Jag andvänder bara champions/färdiga karaktärer i spelet, till och med bf 1945 eller vad det heter har färdiga karaktärer, lixom dethar inget med dom spelen att göra

det_jumbo
P26
Medlem

2 juni 2013 19:18 | #13 det_jumbo

13 och ska programera?

Minkeen
P24
Medlem

9 juli 2013 12:15 | #14 Minkeen

Jag är 17 snart, pluggar CAD i gymnasiumet, det är ett rent helvete att programera, försök inte äns..

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.