Att avsäga sig ett juridiskt kön
16 oktober 2011 18:04 | #2 Avslutat konto
ingen åsikt, folk får göra vad fan dom vill så länge det inte påverkar mej...
16 oktober 2011 19:17 | #3 AnArchoz
Varför är det "sjukt"? Juridik finns inte i sig. Man kan inte rättmätigt kalla det "sjukt" att avskaffa något onaturligt.
16 oktober 2011 19:42 | #4 IronyFist
Om någon vill avsäga sig sitt juridiska kön så är det inte mig emot. Så länge det inte påverkar mig så känner jag inte att jag behöver bry mig.
16 oktober 2011 19:47 | #5 Master_Chief_150
vadå avsäga sig ett juridiskt kön??!??! kan ni prata svenska ffs!
Ska man gå till någon o säga "hej jag vill inte vara kille längre" xDxDxD
16 oktober 2011 19:49 | #6 brainfuck
Ska man gå till någon o säga "hej jag vill inte vara kille längre" xDxDxD
Om man är tex. bisexuell kanske man inte vill bli sedd som en kille, utan ingenting. Eller iallafall inget officiellt.
16 oktober 2011 20:50 | #7 Internethemorrojden
Om man är tex. bisexuell kanske man inte vill bli sedd som en kille, utan ingenting. Eller iallafall inget officiellt.
Trodde det refererade till transsexuella som byter kön fysiskt etc
16 oktober 2011 20:54 | #8 brainfuck
Antog att med att "avsäga sig ett juridiskt kön" menade att man inte hade något juridiskt kön.
16 oktober 2011 21:01 | #9 Internethemorrojden
Antog att med att "avsäga sig ett juridiskt kön" menade att man inte hade något juridiskt kön.
Exakt, att man även avsäger sig sitt förra kön på pappret.
17 oktober 2011 01:10 | #10 AnArchoz
Man behöver inte göra könsbyte för att byta kön på pappret. Annars handlar det ju helt enkelt om könsbyte och inte exklusivt om juridiskt könsbyte.
8 februari 2012 13:57 | #11 TheOtherkind
Tro fan att man bör ha ett juridiskt kön för enkelhetens skull, även om någon är transsexuell så ligger de väl närmare det ena eller det andra? Sen är det ju en mycket svår definitionsfråga...
P36
Medlem
16 oktober 2011 17:59 | #1 Fascista
Vad har ni för åsikter i saken?
Själv tycker jag att det är sjukt.