Massiv Europa "brandvägg"!

arebokert
P26
Medlem

9 maj 2011 15:18 | #1 arebokert

Ett upphovsrättsföretag har tagit fram ett förslag för att censurera hela Europas internet! De vill ha en massiv brandvägg som blockerar allting som EU inte gillar. Den största delen utav dessa sidor är torrent sidor. De vill även sammarbeta med polisen för att stänga ner alla pirat sidor inom Europa. Detta innebär att de som bor i Europa aldrig mer kommer att kunna ladda ner musik, spel eller film längre! Du kommer inte kunna undgå med proxies, då de kontrollerar all inkommande och utgående trafik från och till Europa. Detta förslag får inte gå igenom, för då kommer Europa bli ett enda stort Kina!

http://www.telegraph.co.uk/...at-Firewall-proposal.html

MadHatter
P27
Medlem

9 maj 2011 15:31 | #2 MadHatter

Haha, det där kommer inte hålla. De vet inte vad de ger sig på, united we stand and united we shall fall. Om det skulle gå igenom så kommer V for Vendetta bli en veklighetsbaserad film.

niten
P28
Moderator

9 maj 2011 15:35 | #3 niten

Dom kommer aldrig kunna kontrolera det...

Ifall dom lyckas göra det bara innom sverige kommer dom som har pirat sidor bara att flytta dom utomlans vi i Sverige kommer komma åt pirat sidor än vad dom gör .

IronyFist
P29
Medlem

9 maj 2011 15:42 | #4 IronyFist

Skrivet av MadHatter View Post
Haha, det där kommer inte hålla. De vet inte vad de ger sig på, united we stand and united we shall fall. Om det skulle gå igenom så kommer V for Vendetta bli en veklighetsbaserad film.

Eller filmbaserad verklighet. Beror på hur man ser det.

From opression we all shall arise and unite!

arebokert
P26
Medlem

9 maj 2011 15:46 | #5 arebokert

Skrivet av niten View Post
Dom kommer aldrig kunna kontrolera det...

Ifall dom lyckas göra det bara innom sverige kommer dom som har pirat sidor bara att flytta dom utomlans vi i Sverige kommer komma åt pirat sidor än vad dom gör .

Det är ju det som är grejen. Skulle detta gå igenom så blir detta verklighet i HELA Europa. Alla siter inom Europa tas ner, och de siter utanför Europa kommer vi inte komma åt då de kommer att blockeras. Och proxys kommer inte att fungera.

Förövrigt så är inte detta omöjligt. Med tanke på vilka andra lagar som gått igenom så skulle det inte förvåna mig alls om detta går igenom.

LordDante
P26
Medlem
arebokert
P26
Medlem

9 maj 2011 17:41 | #7 arebokert

Menar du att en sådan lag skulle bryta mot yttrandefriheten så spelar det in gen roll. Sverige har brutit mot grundlagar förut genom att införa andra lagar, de kallar dem för "undantag".

AnArchoz
P26
Medlem

9 maj 2011 17:50 | #8 AnArchoz

Som bäddat för korruption och maktmissbruk (som vanligt då, men värre).

Da_Great_D
P22
Medlem

9 maj 2011 18:21 | #9 Da_Great_D

Kommer den bara täcka torrents?

MadHatter
P27
Medlem

9 maj 2011 20:48 | #10 MadHatter

Skrivet av Da_Great_D View Post
Kommer den bara täcka torrents?

Den kommer blockera alla sidor som innehåller upphovsrättskyddat material, dvs. att stort sätt alla sidor du är inne på kommer att blockeras utan tvekan.

IronyFist
P29
Medlem

9 maj 2011 23:19 | #11 IronyFist

Om den införs så ska jag luta mig tillbaka och betrakta när EU dömmer sig själva till döden.

Visst kanske dom som sitter där nu tycker det är bra, men tänk på att majoriteten där är 40+. Och det är inte dom som kommer leva vidare i europa, det är det vi ungdomar som kommer.

Och om detta skulle gå igenom så skulle det nog vara ett första steg mot en kontinenttäckande kontrollstat.

Så välkommen EU. Välkommen till din egen dödsdom.

AnArchoz
P26
Medlem

9 maj 2011 23:57 | #12 AnArchoz

Revolution - NÄSTA!!

Anonym666
F28
Medlem

10 maj 2011 00:28 | #13 Anonym666

Det är nu Sverige ska gå ur EU?

IronyFist
P29
Medlem

10 maj 2011 02:40 | #14 IronyFist

Skrivet av AnArchoz View Post
Revolution - NÄSTA!!

One solution; Revolution!

IronyFist
P29
Medlem

10 maj 2011 02:43 | #15 IronyFist

Skrivet av Anonym666 View Post
Det är nu Sverige ska gå ur EU?

Kan vara svårt, EU är typ uppbyggt så att allt blir liksom "irreverseble" så att säga...

Fast nu när jag tänker på det så var det nog bara EMU som var så, då behöver alla medlämsländer avveckla sina nationella centralbanker. Och vi vet ju hur det gick för vissa efter det... Oj, Hej Grekland, det var inte alls dig jag pratade om *wink wink*

LordDante
P26
Medlem

10 maj 2011 06:55 | #16 LordDante

Skrivet av IronyFist View Post
Fast nu när jag tänker på det så var det nog bara EMU som var så, då behöver alla medlämsländer avveckla sina nationella centralbanker. Och vi vet ju hur det gick för vissa efter det... Oj, Hej Grekland, det var inte alls dig jag pratade om *wink wink*

Tur att Sveriges befolkning visat lite vett i sina omröstningar åtminstone...

IronyFist
P29
Medlem

10 maj 2011 18:02 | #17 IronyFist

Skrivet av Lord305 View Post
Skrivet av IronyFist View Post
Tur att Sveriges befolkning visat lite vett i sina omröstningar åtminstone...

Mmm... Om dom gör det vad gäller våran riksdag däremot, det är en annan femma...

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.