Pappa vägrar skriva under pass

kannebanne
P28
Medlem

3 maj 2011 04:52 | #1 kannebanne

Tja, jag e en kille på 13 snart 14. Jag har ett rätt stort problem, min pappa vägrar skriva under mitt pass (tyskt pass pappa har svenskt dock inte mamma) så jag kan inte åka utomlands, eller kan ju åka till danmark, men egentligen inte. Jag är ju halv tysk och har jätte många släktingar i tyskland som jag inte kunnat träffat på 1 år. Jag vet inte hur jag ska göra, jag vill ju kunna följa med om min mamma och hennes sambo ska ex. till New york som dom har planerat väldigt länge.. Jag är jätte tacksam för svar!

Ps. Ni får flytta tråden om den kom på fel sak :D

gert19
P26
Medlem

3 maj 2011 15:36 | #2 gert19

varför skriver han inte under då? för att vara elak? :P

taenpissimissishippi
P25
Medlem

3 maj 2011 16:47 | #3 taenpissimissishippi

kan inte din mamma skriva under elr någon äldre bror.

Clockworkapple
P26
Medlem

3 maj 2011 16:58 | #4 Clockworkapple

Asså vad är det du vill ha hjälp med? Ska vi tvinga din farsa att skriva på eller?

Rutinerad
P28
Medlem

3 maj 2011 17:30 | #5 Rutinerad

Utveckla frågan tack.

zerkhan
P28
Medlem

3 maj 2011 17:36 | #6 zerkhan

"Vad ska jag göra", betyder väl uppenbarligen vad han ska göra för att fixa det? Om det kanske finns andra sätt, eller om någon kan hjälpa han... Logik =)

Misshanna
F26
Medlem

3 maj 2011 17:45 | #7 Misshanna

Min kompis var med om samma problem. Hennes pappa bor någonstans i chile där dom inte vet var så dom kunde inte skicka papperna någonstans om jag uppfattade problemet rätt. Det man kan göra då är att göra så att bara din mamma är vårdnadshavare! för då behöver bara din mamma skriva på och inte din pappa. Men det enda problemet om ni gör så är att om det skulle hända något med din mamma så kan du inte bo med din pappa istället eftersom han inte är din vårdnadshavare längre. Så antingen får du lösa problemet med din pappa så att han skriver på, eller så gör du din mamma till ensam vårdnadshavare, eller så stannar du i sverige. Mer vet jag inte men jag tycker du ska prata med din mamma om detta istället :)

person
P28
Medlem

18 maj 2011 20:59 | #8 person

"Tja, jag e en kille på 13 snart 14" enligt din profil är du 18, men nu ska vi hängaupp oss på bagateller!

Så du är Tysk medborgare, din pappa är svensk, och mamma okänd.
Varför vill han inte? kan inte din mamma göra det, kan du göra henne till vårdnadshavare/ är hon det (i Sverige blir väl mamman automatiskt oavsett giftemål eller inte, men inte pappan)

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.