Nya och infödda svenskar

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 10
Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:26 | #1 Flumride

(Jag är själv en invandrare) Innan jag börjar skriva nu vill jag fan inte ha en massa dumma kommentarer och tjafs, tack!
Invandrare som begår brott går mig verkligen på nerverna, de förstör för alla de andra som vill leva gott i detta vackra land och utbilda sig, skaffa familj ja helt enkelt leva ett tryggt och gott liv! Men pga några jävla nötter förstörs allting. Det leder till att fler och fler får fördomar mot invandrare och rasismen ökar! Massinvandring, stoppa det i några år ta inte in lika många och bearbeta de invandrare som begår brott, är fattiga, missbrukare osv, få ordning på de först innan ännu fler tas in. Men jag fattar inte detta tjafs mellan olika raser, svarta vita osv, vafan same "Shit" alltihop, har det gått så jävla långt att vi dömer folk utifrån deras utseende? Helt jävla fel, kan vi ynka ca 9 miljoner inte bara bo i detta vackra land tillsammans? Detta stör mig. Svenskar som har fördomar mot invandrare, jag lovar er dra inte alla över en och samma kant, det finns "bra" invandrare också jag lovar er, öppna bara ögonen, sluta se det ni vill se och öppna era ögon! Jag t.ex. är invandrare, har en massa svenska kompisar, en massa invandrar kompisar, jag pluggar första året på gymnasiet har VG i allting och ett MVG, jag idrottar begår inte brott och sånt skit, och jag har en svensk tjej, ska ni också dra mig över den kanten som de oskötsamma invandrare grundat? Helt jävla fel. Så snälla, sluta dra alla invandrare över en och samma kant, det kan vara jävligt lätt men gör det inte! Och för er invandrare som kommer hit och beter er som idioter, det kan ni fanimig göra i ert egna land, kom inte hit och förstör för oss andra, och förstör inte detta fina vackra underbara land!

Tack för mig, lämna gärna några kommentarer om ni håller med mig eller inte, men jag vill fan inte ha en massa omoget tjafs nu!

Bahera93
P28
Medlem

24 april 2011 23:34 | #2 Bahera93

Håller med dig helt och hållet, väldigt bra sagt! Vi borde enas och inte ha en massa fördomar mot den andra, bra skrivet! Hinner inte uttrycka mig på ett mer välformulerat sätt med mer ord o.s.v :)

Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:36 | #3 Flumride

Skrivet av Bahera93 View Post
Håller med dig helt och hållet, väldigt bra sagt! Vi borde enas och inte ha en massa fördomar mot den andra, bra skrivet!

Exakt vad är problemet liksom, de invandrare som begår brott, de vet inte bättre, skicka hem dem eller "behandla" dem, invandrare eller svensk, vit eller svart, kan du bete dig då borde det inte finnas några problem!

Borttagen medlem

24 april 2011 23:37 | #4 Avslutat konto

Alla svenskar är inte rasister, och alla invandrare är inte kriminella.

Boven i dramat är brist på kunskap, respekt och invandringspolitiken.

exit
P36
Moderator

24 april 2011 23:37 | #5 exit

Det här handlar mer om ungdomar utan förebilder och social utsatthet än om invandring i sig. Jag tycker det är jättebra att vi hjälper de som behöver hjälp och att vi välkommnar de som vill bo här även om de är ifrån ett annat land, och det tycker jag vi ska fortsätta med.

Det ska sägas, och som du också påpekar i texten, att det är ytterst få invandrare som faktiskt gör dumheter även om det inte är den bild man kanske får av t.ex media och vissa partier som nyss kommit in i riksdagen. De som ändå gör dumheter gör det ofta för att de bor i socialt utsatta områden där få har jobb och utbildning (eller där den utblidning de har inte tas till vara) och det är lätt att se hur andra runt omkring sig kämpar för att få ett jobb, när de får det så städar man toaletter på mcdonalds, och de som verkligen är framgångsrika är de som ägnar sig åt kriminalitet. Då är det inte konstigt att dessa blir de unga pojkarnas förebilder.

Deta löser man bara genom att ge ungdomarna, även de som bott i sverige i många generationer, bättre förebilder som visar att det är lönt även för dem att utbilda sig, skaffa ett bra jobb och en bra karriär. Det handlar om att ge jobb, möjlighet till studier (genom en bättre skola), men också om att rusta upp miljön de bor i.

Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:39 | #6 Flumride

Skrivet av Axiom View Post
Alla svenskar är inte rasister, och alla invandrare är inte kriminella.

Boven i dramat är brist på kunskap, respekt och invandringspolitiken.

Precis! Men det jag menar är att invandrare ska fan bete sig när de har ett vackert och tryggt land med alla dessa förutsättningar som finns i Sverige!

exit
P36
Moderator

24 april 2011 23:41 | #7 exit

Skrivet av BarcelonaFan View Post
Håller med dig helt och hållet, väldigt bra sagt! Vi borde enas och inte ha en massa fördomar mot den andra, bra skrivet!
Exakt vad är problemet liksom, de invandrare som begår brott, de vet inte bättre, skicka hem dem eller "behandla" dem, invandrare eller svensk, vit eller svart, kan du bete dig då borde det inte finnas några problem!

Skicka hem dem? De bor ju här, jag tvivlar på att det är något vidare straff att skicka tillbaks dom till lägenheten :P

Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:43 | #8 Flumride

Skrivet av exit View Post
Det här handlar mer om ungdomar utan förebilder och social utsatthet än om invandring i sig. Jag tycker det är jättebra att vi hjälper de som behöver hjälp och att vi välkommnar de som vill bo här även om de är ifrån ett annat land, och det tycker jag vi ska fortsätta med.

Det ska sägas, och som du också påpekar i texten, att det är ytterst få invandrare som faktiskt gör dumheter även om det inte är den bild man kanske får av t.ex media och vissa partier som nyss kommit in i riksdagen. De som ändå gör dumheter gör det ofta för att de bor i socialt utsatta områden där få har jobb och utbildning (eller där den utblidning de har inte tas till vara) och det är lätt att se hur andra runt omkring sig kämpar för att få ett jobb, när de får det så städar man toaletter på mcdonalds, och de som verkligen är framgångsrika är de som ägnar sig åt kriminalitet. Då är det inte konstigt att dessa blir de unga pojkarnas förebilder.

Deta löser man bara genom att ge ungdomarna, även de som bott i sverige i många generationer, bättre förebilder som visar att det är lönt även för dem att utbilda sig, skaffa ett bra jobb och en bra karriär. Det handlar om att ge jobb, möjlighet till studier (genom en bättre skola), men också om att rusta upp miljön de bor i.

Jag kom hit med enbart min mamma, jag hade ingen riktig förebild i mitt liv ända tills min mamma hittade en ny svensk kille. Min mamma var ingenjör i hemlandet och här i Sverige tar hon hand om en äldre man med parkinson, jag menar kom igen? Men många invandrare har bra förutsättningar, bra skola osv men de skiter i den chansen de får, och de har bara en chans i livet att utbilda sig och det är nu, vem vill hålla på plugga när de är runt 40? Börja ta tag i problemen innan det är försent! Håller med det du har sagt till 100%!

Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:45 | #9 Flumride

Skicka hem dem? De bor ju här, jag tvivlar på att det är något vidare straff att skicka tillbaks dom till lägenheten :P

Till hemlandet syftade jag på, kanske lite väl elakt att skriva så, men när man läser att en ugn flicka har blivit mördad eller våldtagen eller vad som helst av en invandrare blir man ju fan galen, och man skäms lite också, jag ser inte det svåra i att skicka tillbaka dem till sina hemländer om de håller på mördar och våldtar..

exit
P36
Moderator

24 april 2011 23:48 | #10 exit

Till hemlandet syftade jag på, kanske lite väl elakt att skriva så, men när man läser att en ugn flicka har blivit mördad eller våldtagen eller vad som helst av en invandrare blir man ju fan galen, och man skäms lite också, jag ser inte det svåra i att skicka tillbaka dem till sina hemländer om de håller på mördar och våldtar..

Deras hemland är ju också här, men jag förstår vad du menar. Tycker inte du ska skämmas, jag menar jag skämms ju inte om jag typ hör på tv att någon med samma namn som mig gjort något dumt :P

Flumride
P27
Medlem

24 april 2011 23:50 | #11 Flumride

Deras hemland är ju också här, men jag förstår vad du menar. Tycker inte du ska skämmas, jag menar jag skämms ju inte om jag typ hör på tv att någon med samma namn som mig gjort något dumt :P

Nej men vi invandrare har ju blivit räddade, Sverige har räddat våra liv och då ska man ta och bete sig, inte hitta på en jävla massa skit. Nu när man bor i ett tryggt land med alla förutsättningar i världen!

exit
P36
Moderator

25 april 2011 00:17 | #12 exit

Nej men vi invandrare har ju blivit räddade, Sverige har räddat våra liv och då ska man ta och bete sig, inte hitta på en jävla massa skit. Nu när man bor i ett tryggt land med alla förutsättningar i världen!

Jo fast samtidigt om man inte hjälper någon som flyr undan hemska saker när man själv sitter och har det bra så är man nog ganska hemsk. Det är ju självklart att man hjälper till så att säga.

Samtidigt vet man ju att en viss procent av alla människor kommer att göra dumma saker, det är ju vara så vi människor är. Inget att uppröras över egentligen, utan snarare försöka hitta smarta lösningar för att det ska vara så få som möjligt tycker jag.

Flumride
P27
Medlem

25 april 2011 00:22 | #13 Flumride

Jo fast samtidigt om man inte hjälper någon som flyr undan hemska saker när man själv sitter och har det bra så är man nog ganska hemsk. Det är ju självklart att man hjälper till så att säga.

Samtidigt vet man ju att en viss procent av alla människor kommer att göra dumma saker, det är ju vara så vi människor är. Inget att uppröras över egentligen, utan snarare försöka hitta smarta lösningar för att det ska vara så få som möjligt tycker jag.

Sant! Men de ska ändå inte komma och förstöra tycker jag! :/

Master_Chief_150
P28
Medlem

25 april 2011 10:48 | #14 Master_Chief_150

Hatar att det ska vara massa invandrar (finns svenskar också säkert men det ser man sällan) gäng ute på natten(jag har inget emot att dom är ute mitt inatten) och sen om man går förbi dom, så går dom efter en lite eller nått sånt, som om dom vill ha bråk eller nått :S
Bara för dom har problem i deras liv ska dom inte ta ut det på andra.

Man vill ju kunna gå ut o ta en promenad eller nått sent på kvällen utan att vara rädd för att några/någon ska komma o larva sig...

Man vill inte vara tvungen o lära sig karate o få svart bälte, för att man ska våga gå ut lol. Fast ja det är ju nice att kunna karate ändåcool.

// no offence // x _ X

Master_Chief_150
P28
Medlem

25 april 2011 10:50 | #15 Master_Chief_150

Sant! Men de ska ändå inte komma och förstöra tycker jag! :/

Idd!

IronyFist
P29
Medlem

25 april 2011 15:30 | #16 IronyFist

Jag tycker att vi markerar en liten bit skog nånstans i norrland och erbjuder alla inskränkta främingsfientliga kräk att bo där. Då får de trots allt essensen av sverige; skog.

Bockajavel
P26
Medlem

25 april 2011 17:58 | #17 Bockajavel

Skrivet av IronyFist View Post
Jag tycker att vi markerar en liten bit skog nånstans i norrland och erbjuder alla inskränkta främingsfientliga kräk att bo där. Då får de trots allt essensen av sverige; skog.

Två tummar upp! laugh
Men för övrigt så måste man förstå att invandrare som kommer till Sverige kanske är traumatiserade av krig och elände. Problemet är väll mest att invandrarna föses ihop till ett ställe där dem får vara, och kan därför inte integrera med den svenska befolkningen då de träffar bara invandrare. Sen så är det ju så att det är inte så lätt att skaffa jobb (speciellt för en invandrare) som man tror.

KornTheDestroyer
P21
Medlem

25 april 2011 19:42 | #18 KornTheDestroyer

Jag fattar inte hur Sverige-Demokraterna tänker. Att bara utseendet räknas. Jag har jätte många vänner som är invandrare. Jag fattar inte vad det är för problem med att några människor kommer hit och är lite olika än dom. Om dom ska göra så där kan man ju komma på tex. alla feta SD typer får flytta till kanske till en gammal källare nere 3000meter under marken, då kommer dom inte bli arga på nån laugh

KornTheDestroyer
P21
Medlem

25 april 2011 19:43 | #19 KornTheDestroyer

SD=Shit

KornTheDestroyer
P21
Medlem

25 april 2011 19:50 | #20 KornTheDestroyer

Men jag bara undrar är det så här för alla som vill till sverige, tex. Danskar, Tyskar och Norrmänn finnar och så. Om inte är det nåt konstigt som pågår.

1 2 3 4 5 6 7 8 .. 10

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.