Feminism
8 november 2012 17:29 | #122 slizzy
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men du är bara för mycket. Jag säger inte att folk har fel, jag uttalar bara min åsikt om att feminism inte alls handlar om det som du påstår. Sen om du tycker att det jag säger är fel det kanske jag respekterar men jag behöver inte finna mig i det och därför försvarar jag min åsikt. Jag skulle gärna vilja veta var du hört det där, du verkar i varje fall ha en väldigt bred erfarenhet på området. Jag börjar nästan tro att något av dina eventuella ex har konverterat till flata och därför har du bestämt dig för att hata feminister. Men det är bara vad jag tror.
11 december 2012 01:00 | #123 sheep326
ja du puttefnask har du inte lagt av än med dessa uttalanden... *suck jag är imot lika mycket som jag är för när det gäller feminism. Då det redan började på stenåldern att hanen var/är större och mer muskulös än vad honan var/är. Detta gjorde att de blev ledare och bestämde det mesta så funkar det nästan hos alla däggdjur. Så är det fortfarande idag fast det har ju minskat radikalt då mer och mer kvinnliga blir politiker och andra viktiga roller i samhället. När du blir äldre och ser på samhället så ser du det också att kvinnor lever i ett sorts förtryck precis som männen fast på ett annat sätt. I en annan tråd som du var med i den där om SD där du förknippade dem med rasism och att de inte skulle få finnas. Där var du väldigt arg på att folk grupperade folk utifrån hudfärg och etnisk bakgrund men nu är det okej att gruppera alla feminister till att alla är flator. Snacka om dubbelmoral!
15 december 2012 23:17 | #126 robinsanus
Alla kvinnor är gjorda av ankor
Öööh.. Okej..?
15 december 2012 23:18 | #127 AdolfHotlar
[quote]Citat av: AdolfHotlar
Alla kvinnor är gjorda av ankor
Öööh.. Okej..?
[/quote]
Jaaa.... så äre... kan inte du rå för.... nej nej...
16 december 2012 12:16 | #128 IronyFist
Jag vet hur vi ska kunna få det jämnstäldaste samhället som är möjligt.
Hela mänskligheten hjälps åt att bygga en enda stor förbränningsugn och sen ställer vi hela mänskligheten i den och slår igång den så att alla dör.
17 december 2012 06:38 | #129 aquila
Alla män är svin.
Kan inte du utveckla det där?
17 december 2012 22:09 | #130 dragonslajer_00
jag håler med puttefnask alla femmenister är flator som har blivit lurade och kommer bli uttnyttjade
19 december 2012 21:00 | #132 dragonslajer_00
nej jag känner inte han men det är så klokkrent det han sa
men du tror att du känner alla femenister och vet vad dom tycker.............
19 december 2012 21:01 | #133 dragonslajer_00
du tror att du kan komma här med din femenistproppaganda och få alla sveriges brudar att sluta raka benen
19 december 2012 21:23 | #134 Heavy95
Har inget problem med femenism men det finns kvinnor som gnatar på män i allmänt också, som att man är ond automatiskt för att vara född som man, då går det över styr. Men har inget problem med femenismen i annat.
Men visst kan jag finna mig i liknande situation att om ett par kompisar sitter och snackar om snygga brudar på fb om stora rattar och het kropp och att tjejerna kan reagera på det med tex "äckel" eller "kåtjävlar" och skaka på huvudet eller nå, men aldrig råkat ut för skäll för att man sagt att en tjej ser snygg ut på fb, annat än att jag hade en brud som bakgrundsbild på min skoldator i 9an och läraren blev lite arg för att hon tyckte det var porr, men nog såg man att flera tjejer hade bilder på bla Justin Bieber och andra halvnakna spännisar poserande. Och tjejer brukar också sitta på bland annat fb och bläddra och sucka lite för att dom ser en sjukt snygg kille, det vet jag, och det stör inte mig det minsta lilla. Men, som sagt så extremisterna är något man kan bli less på, men inget man sitter och hatar och så vidare, har en viss förståelse för kvinnorna, och nej tycker inte att kvinnorna och männen är lika tilldelade uppgifterna i hemmen och arbeten och löner, verkligen inte men inget jag kan göra åt det som individ, men jag bryr mig faktiskt.
19 december 2012 21:29 | #135 Heavy95
Alla män är svin.
Vill bara veta, varför tycker du det?
Inte har du väl träffat mig, så är du snäll och säg varför?
20 december 2012 13:10 | #136 sheep326
Alla män är svin.
ja du.... du har inte tänkt på att det var en man som skapa dig tillsammans med en kvinna. Du påstår att din pappa är ett svin och att alla men ovavsätt om du träffat dem eller inte är svin. Skulle kalla det sättet att tänka mycket idiotiskt och farligt för både dig och andra. Tänk på vad du skriver!
21 december 2012 16:30 | #137 Regnumcoelorum
Feminism är så otroligt hatiskt, giriskt och själviskt. De vill förbättra kvinnornas roll i samhället, men bryr sig inte ett dugg om männens. Faktum är att de grövre feministerna som styr alla feministiska organisationer vill försämra mannens roll i samhället. Kvinnor har det redan bättre än män på majoriteten av alla problem i samhället, det värsta problemen tynger männen mest. Helt avskyvärt.
21 december 2012 18:48 | #138 cerio
@[url=../profil.html?user=dragonslajer_00]dragonslajer_00[/url]
Du är 12 och du kan inte svenska. Jag tror knappast du ska uttala dig överhuvudtaget. Tack, hej och gå och kolla på bolibompa.
@Puttefnask
Nu är du här och sprider din dubbelmoral och ignoranta tankesätt. Det räckte inte med att ha fel om rasism och ett politiskt parti utan nu ska du hoppa på feminism också.
Går du ens i skolan för det märks faktiskt inte att du är direkt utbildad.
@Topic
Inget fel med feminism. Feminism är en rörelse som skapades vid 1700-talet för att försvara kvinnans politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.
Men när en feminist börjar trycka ner andras rättigheter för att förbättra sina egna. Det är då det går fel. Detta har dock inget men feminism att göra. Utan det är idiotin hos denna människa. Precis som många andra ideologier och rörelser där ute.
17 augusti 2013 01:35 | #139 titlest
@Topic
Inget fel med feminism. Feminism är en rörelse som skapades vid 1700-talet för att försvara kvinnans politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.
Fel, det är bara fel med feminismen. Finns INGET bra med feminismen och vi kan se resultatet hur det har gått med feminismen här i Sverige.
P23
Medlem
7 november 2012 15:48 | #121 puttefnask
du tror att du blir mer värd än andra när du säger till folk att dom har fel, men igentligen har du fel, och blir lurad av flator som vill ta på dina tuttar.