50 nazister på SDs vallistor.

1 2 3 4 5 6
Honka
P27
Medlem

18 oktober 2010 01:27 | #21 Honka

Skrivet av Sebastian129 View Post
SD hade inte tur att det kom in i riksdagen folk blir trötte på att dom andra partierna säger vi ska stänga ut SD.

Sen är det bra att SD kom in i riksdagen för vi kan inte ta in mer indvarning till Sverige så dom kan leva på våra pengar eller ta våra jobb. sen så sitter det nästa 60 till 70% invandrare sitter fängelse i sverige sen borde vi bli hårdare på invarndrare. vi måste ha regler som USA om man inte sköter sig så åker man ut från landet. fängelse måste också bli hådra inte lyx fängelse med lyx mat. det ska va så tuffte så man ångra att man gjorde det brotte och det skulle sänka brottlingars % i sverige

Ett hårdare straff gör uppenbarligen inte brottslingarna till snälla och goda medborgare.

Grumbledock
P34
Medlem

18 oktober 2010 02:18 | #22 Grumbledock

Skrivet av Honka View Post
Ett hårdare straff gör uppenbarligen inte brottslingarna till snälla och goda medborgare.

Ett hårdare straff håller de stygga medborgarna borta från de snälla medborgarna en längre tid :P
Sen får de också mer tid till "rehablilitering" så sannolikheten att de helt byter livsstil ökar (även om den är minimal). Kortare straff ger oss bara fler kriminella ute i samhället och gör det mindre riskabelt att vara kriminell = uppmuntrar beteendet = fail.

cerio
P33
Medlem

18 oktober 2010 06:21 | #23 cerio

Skrivet av zerkhan View Post
Skrivet av Sebastian129 View Post
SD hade inte tur att det kom in i riksdagen folk blir trötte på att dom andra partierna säger vi ska stänga ut SD.
Sen är det bra att SD kom in i riksdagen för vi kan inte ta in mer indvarning till Sverige så dom kan leva på våra pengar eller ta våra jobb. sen så sitter det nästa 60 till 70% invandrare sitter fängelse i sverige sen borde vi bli hårdare på invarndrare. vi måste ha regler som USA om man inte sköter sig så åker man ut från landet. fängelse måste också bli hådra inte lyx fängelse med lyx mat. det ska va så tuffte så man ångra att man gjorde det brotte och det skulle sänka brottlingars % i sverige

Hoppas ni förstår att folk skrattar åt era argument. Skrattade nyss åt de klassiska "Dom tar våra pengar och lever på bidrag" för att sen säga "Dom tar våra jobb"! Jaha, vad ska man göra om man inte får jobba men heller inte få a-kassa lr bidrag? Sitta på gatan och tigga, är det bättre tycker du???
För det andra väljer du att dra fram USA som ett bra exempel på fängelser. USA där brottsligheten är låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt ^2 högre än Sveriges :)
60-70% av invandrarna sitter inte i fängelse, herrejävlar vilken överdrift du drog till med! Imponerande wink
Bara så du vet btw är de länderna som tar in flest flyktingar/invandrare Syrien, Iran och Jordanien.

Bara så du vet btw är de länderna som tar in flest flyktingar/invandrare Syrien, Iran och Jordanien.

Enligt FN lagar så ska man fly till närliggande land om man är en flykting. Man gör alltså fel om man flyger typ 20 länder bara få att nå ett land där DERAS krig/problem inte finns, varför inte bara dra till ett land typ 1-3 länder ifrån?
Dessutom, att dessa 3 länder nu har flest "flyktingar/invandrare" som du nu påstår, kan ju möjligtvis bero på denna FN Lag.
Jag gillar också att du skriver "flyktingar/invandrare" precis som om det vore samma sak?

Jaha, vad ska man göra om man inte får jobba men heller inte få a-kassa lr bidrag? Sitta på gatan och tigga, är det bättre tycker du???

Jag skulle nog säga så att varför tar vi in dem när vi inte kan ge dem jobb och ordentlig boende?
Om det är så himla trögt på arbetsmarknaden just nu. VARFÖR ökar vi då antalet som söker arbetsplats?
"Inflation" kan man säga.
Det låter bara inte vettigt i min skalle. Ja, det är mycket möjligt att dessa "flyktingar" har ett bättre liv här oavsett om dessa lever på bidrag eller vad dem nu hittar på.
Men om det fortsätter så, så är de inte så svårt att lista ut hur det kommer se ut i framtiden eller hur?
Det är ett faktum att bidraget har inte ökat en enda procent men det har ändå "kostat" enormt mycket. Detta beror på att vi tar in flera flyktingar ELLER invandrare.
"Så att det är bara invandrare å flyktingar som tar bidrag?!?!"
Nej det är de inte förstås. Men jag kan säga såhär. Om där finns 100 arbetsplatser, där finns 50 svenskar som söker platserna.
Sverige accepterar 150 flyktingar eller invandrare.
Oavsett vem som får jobben så kommer det ändå sluta upp med 100 pers som får gå på bidrag.

60-70% av invandrarna sitter inte i fängelse, herrejävlar vilken överdrift du drog till med!
Istället för att säga att det är en överdrift så kan du ju i alla fall se till att bevisa att det är så? Självklart, det har inte han gjort men vem eller vad säger att du har rätt och han fel?

Du klagar också på att han väljer att ta USA som ett exempel. Varför är det fel? Så att bara för att ett land har högre brottslighet så är det inte okej att jämföra?
Du har kanske inte räknat med att USA har väldigt mycket mer invånare än oss?
Jag tycker USA är ett bra exempel. Detta land har gått igenom exakt samma sak som vi gör nu. "Multi-kulturelt samhälle".
Jag ska inte uttrycka mina åsikter om detta men jag bara menar att. Om där är något land överhuvudtaget vi ska jämföra oss med, så är de bannefan USA.

Sen till topic. Jag kan garantera dig/er att där finns människor med nazistiska/rasistiska bakgrunder i alla partier. Sen får ni 50 pers att låta mycket. Försvarar inte dessa människor, jag gillar inte deras åsikter. Men jag tycker det är sjukt larvigt hur media och andra partier gång, på gång undersöker SD. Jag har inte sett en ända undersökning om dem "stora" partierna på ett bra tag.
Jag förstår ju att SD är något "WOOOOW ämne" men come on? Get a grip. Dem är i riksdagen, på grund av att människor har röstat på dem.

...

AnArchoz
P28
Medlem

18 oktober 2010 18:50 | #24 AnArchoz

Skrivet av cerio View Post
Du klagar också på att han väljer att ta USA som ett exempel. Varför är det fel? Så att bara för att ett land har högre brottslighet så är det inte okej att jämföra?
Du har kanske inte räknat med att USA har väldigt mycket mer invånare än oss?
Jag tycker USA är ett bra exempel. Detta land har gått igenom exakt samma sak som vi gör nu. "Multi-kulturelt samhälle".
Jag ska inte uttrycka mina åsikter om detta men jag bara menar att. Om där är något land överhuvudtaget vi ska jämföra oss med, så är de bannefan USA.

Sen till topic. Jag kan garantera dig/er att där finns människor med nazistiska/rasistiska bakgrunder i alla partier. Sen får ni 50 pers att låta mycket. Försvarar inte dessa människor, jag gillar inte deras åsikter. Men jag tycker det är sjukt larvigt hur media och andra partier gång, på gång undersöker SD. Jag har inte sett en ända undersökning om dem "stora" partierna på ett bra tag.
Jag förstår ju att SD är något "WOOOOW ämne" men come on? Get a grip. Dem är i riksdagen, på grund av att människor har röstat på dem.
...

Självklart kan man inte jämföra med USA p.g.a flera aspekter.

1. De har annan och större befolkning.
2. De har annan politik.
3. Det är en republik.
4. Det är inte Sverige.

Vi borde fan in jämföra oss med USA, vi är inte ens lika varandra.

Jag kan inte precis lita på dig om du inte langar bevis på det du säger. Dessutom så är 50 personer mycket, eftersom SD upprepar VI ÄR INTE SOM GAMLA SD, VI ÄR INTE RASISTER osv. Men då hittar man nya rasister i partiet, De förstår inte vad Prästen menar med att alla är lika värda, så dem lämnar storkyrkan som förvirrade små vättar.

IronyFist
P31
Medlem

18 oktober 2010 19:49 | #25 IronyFist

Skrivet av AnArchoz View Post

Eeh... Ursäkta men jag tycker inte man ska jämföra något land med något land över huvud taget. Men det är bara jag. Och för övrigt så har alla länder sina styrkor och brister.

Coone
P29
Medlem

22 oktober 2010 15:32 | #26 Coone

Jag sympatiserar inte med SD, men lägg ner pajkastningen snälla. Exit hänvisar till objektiva Expo som källa som givetvis inte vinklat någonting rolleyes

zerkhan
P29
Medlem

22 oktober 2010 20:16 | #27 zerkhan

Håller med Coone. Att hänvisa till Expo är som att hänvisa till Politisktinkorrekt eller Fria tider :D

skillzet
P
Medlem

29 oktober 2010 23:00 | #28 skillzet

THEY TOOK OUR JOBS!

IronyFist
P31
Medlem

29 oktober 2010 23:03 | #29 IronyFist

Skrivet av skillzet View Post
THEY TOOK OUR JOBS!

Vilka? Du menar invandrarna? Eller några andra?

Brolix
P28
Medlem

31 oktober 2010 00:28 | #30 Brolix

Inte för jag har något emot invandrare men det är lite för mycket..
Faktiskt så är 19 av 24 i min klass invandrare.
Men det är en tydlig siffra på att Sverige borde snart byta namn till Blatterige.
Någon från SD ville sänka invandringen till 10% av det nuvarande, det är kanske lite lite, men 25% hade jag kunnat tycka var rimligt.

Seo
P25
Medlem

15 juli 2011 22:03 | #31 Seo

Hej!

Tänkte liva upp den tråd igen och för att jag är lite sugen över att diskutera.

(Vi kan fortsätta över de inläggen över mitt eller skriva något som berör tråden)

Klonky
P28
Medlem

15 juli 2011 23:37 | #32 Klonky

Det finns visserligen nazister i SD men det betyder inte att SD stöder deras tänkande.
Jag tycker att SD bör bli respekterade som parti då de har kommit in i riksdagen, även om "rasister" har röstat på dem så är ju alla lika mycket värda, vare sig de är rasister, pedofiler eller "vanliga" medborgare

Seo
P25
Medlem

15 juli 2011 23:57 | #33 Seo

Skrivet av Klonky View Post
Det finns visserligen nazister i SD men det betyder inte att SD stöder deras tänkande. Jag tycker att SD bör bli respekterade som parti då de har kommit in i riksdagen, även om "rasister" har röstat på dem så är ju alla lika mycket värda, vare sig de är rasister, pedofiler eller "vanliga" medborgare

att vara rasist betyder att man indelar människor i raser, vilket betyder att ens hjärna är liten då på tanke att man kan ha barn med vilken människa man vill, det spelar ändå inte hur partnen ser ut, man kan ändå. Då kan man omöjligt säga att människan är indelad arter/raser.

Tänk exempel på bara hundar. Må ser de hursomhelst, men de är fotfarande en helart, men man namnger ändå utseenden för att veta vilka de e.

hoppas inte att jag sårar någon men så är det bara.

Klonky
P28
Medlem

16 juli 2011 00:15 | #34 Klonky

Skrivet av Raffeel View Post
Skrivet av Klonky View Post
Det finns visserligen nazister i SD men det betyder inte att SD stöder deras tänkande. Jag tycker att SD bör bli respekterade som parti då de har kommit in i riksdagen, även om "rasister" har röstat på dem så är ju alla lika mycket värda, vare sig de är rasister, pedofiler eller "vanliga" medborgare

att vara rasist betyder att man indelar människor i raser, vilket betyder att ens hjärna är liten då på tanke att man kan ha barn med vilken människa man vill, det spelar ändå inte hur partnen ser ut, man kan ändå. Då kan man omöjligt säga att människan är indelad arter/raser.

Tänk exempel på bara hundar. Må ser de hursomhelst, men de är fotfarande en helart, men man namnger ändå utseenden för att veta vilka de e.

hoppas inte att jag sårar någon men så är det bara.

Jo jag förstår precis vad du menar men jag tycker ändå att SD förtjänar samma respekt som de andra partierna då de också är folkvalda och även om rasism är dåligt så har alla rätt till sin egen åsikt, även om vissa missbrukar denna rätten

Seo
P25
Medlem

16 juli 2011 00:21 | #35 Seo

det verkar som klonky inte har argument nog att svara, men honom struntar jag i.

Vidare
hur kom sd ens i riksdagen? Jag tror att de har hjärntvättat människorna med sin falska politik.

Klonky
P28
Medlem

16 juli 2011 00:25 | #36 Klonky

Det blir svårt att svara på någonting som inte är en fråga. För att mer än 4% av dem som röstar stödjer SDs politik?

Seo
P25
Medlem

16 juli 2011 00:27 | #37 Seo

fan vänta lite! min dator fick error och avslutades och medelandet hamnade fel. Punkt.vänta skriver mitt nästa inlägg

Seo
P25
Medlem

16 juli 2011 00:29 | #38 Seo

får jag fråga, varför stöttar du människor som nedsätter andras människors värde?

tyrnus22
P26
Medlem

16 juli 2011 00:46 | #39 tyrnus22

får jag fråga, varför stöttar du människor som nedsätter andras människors värde?

Förklara vad SD nedsätter hos vissa människor.

Klonky
P28
Medlem

16 juli 2011 00:51 | #40 Klonky

För att alla har rätt till sin egen åsikt, även om åsikterna kan tyckas vara fel

1 2 3 4 5 6

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.