50 nazister på SDs vallistor.

1 2 3 4 5 6
exit
P36
Moderator

17 september 2010 23:15 | #1 exit

Tidningen Expo har kartlagt kopplingarna till högerextremism och nazism bland Sverigedemokrater som kandiderar till kommun- och landstingsvalen. Enligt tidningen finns det ett 50-tal personer med den bakgrunden som kandiderar till 35 svenska kommuner.

http://www.tv4play.se/...kanalen?videoId=1.1807788

talexyy
P24
Medlem

17 september 2010 23:17 | #2 talexyy

Är det tänkt att vi ska diskutera detta eller ville du bara informera oss?

Sarkasm
P25
Medlem

17 september 2010 23:31 | #3 Sarkasm

Skrivet av talexyy View Post

Information brukar inte följas av diskussion eller?

pirka
P31
Moderator

18 september 2010 00:01 | #4 pirka

Ni som påstår att dom inte är främlighetsfientliga, tror ni allvarligt talat att dom skulle stått och sagt det rakt ut?

Ja vi är rasister! Vi hatar utlänningar! Ut med dom!

Nej dom säger något mellanting för att lura oss om att dom vill deras bästa. Visst_vissa_saker dom säger kanske låter vettigt, men i stora drag så är dom rasister och borde enligt mig inte ens få ha en chans att hamna i riksdagen.

talexyy
P24
Medlem

18 september 2010 00:24 | #5 talexyy

Känner mig inte trygg på gatorna här i min stad, fullt med supandes och rökandes unga invandrare som muckar gräl. Men känner ju vissa schyssta invandrare. Tycker det är helt rätt att slänga ut alla otacksamma invandrare, och ha kvar dom som följer lagen. I stort sätt så använder alla partier fula knep för att få röster, mer eller mindre.

Ranger
P24
Medlem

18 september 2010 23:48 | #6 Ranger

Och just nu så har jag massvis med festande, supande svennar bredvid mig just nu.

AnArchoz
P26
Medlem

19 september 2010 00:00 | #7 AnArchoz

Skrivet av Sarkasm View Post
Information brukar inte följas av diskussion eller?

Sarkasm... laugh

IronyFist
P29
Medlem

19 september 2010 02:13 | #8 IronyFist

Känner mig inte trygg på gatorna här i min stad, fullt med supandes och rökandes unga invandrare som muckar gräl. Men känner ju vissa schyssta invandrare. Tycker det är helt rätt att slänga ut alla otacksamma invandrare, och ha kvar dom som följer lagen. I stort sätt så använder alla partier fula knep för att få röster, mer eller mindre.

Jag känner mig inte heller trygg på gatorna i min hemstad om nätterna, eller vänta det gör jag ju visst, jag sa fel först. Dom som faktiskt är läskigast här är dom högar av 14åriga skejtare som dräller runt. Helt ärligt faktiskt, invandrare är faktiskt heltrevliga och asglada i jämförelse.

richardsont
P27
Medlem

19 september 2010 04:19 | #9 richardsont

Skrivet av IronyFist View Post
Jag känner mig inte heller trygg på gatorna i min hemstad om nätterna, eller vänta det gör jag ju visst, jag sa fel först. Dom som faktiskt är läskigast här är dom högar av 14åriga skejtare som dräller runt. Helt ärligt faktiskt, invandrare är faktiskt heltrevliga och asglada i jämförelse.

Det finns bra och dåliga invandrare, precis som det finns bra och dåliga Svenskar. Men om jag ska vara ärlig så är det en mycket större chans att bli rånad/nedslagen av en invandrare än av en svensk. Nej jag är inte rasist och har schyssta invandrarkompisar och det är ifrån de jag har lärt mig att undvika bråk med en invandrare

Borttagen medlem

19 september 2010 05:54 | #10 Avslutat konto

tur att SD kmr in i riksdagen iaf

AnArchoz
P26
Medlem

19 september 2010 16:13 | #11 AnArchoz

Men seriöst, är ni ärligt talat förvånade?

Sebastian129
P25
Medlem

17 oktober 2010 17:32 | #12 Sebastian129

SD hade inte tur att det kom in i riksdagen folk blir trötte på att dom andra partierna säger vi ska stänga ut SD.

Sen är det bra att SD kom in i riksdagen för vi kan inte ta in mer indvarning till Sverige så dom kan leva på våra pengar eller ta våra jobb. sen så sitter det nästa 60 till 70% invandrare sitter fängelse i sverige sen borde vi bli hårdare på invarndrare. vi måste ha regler som USA om man inte sköter sig så åker man ut från landet. fängelse måste också bli hådra inte lyx fängelse med lyx mat. det ska va så tuffte så man ångra att man gjorde det brotte och det skulle sänka brottlingars % i sverige

zerkhan
P28
Medlem

17 oktober 2010 18:03 | #13 zerkhan

Skrivet av Sebastian129 View Post
SD hade inte tur att det kom in i riksdagen folk blir trötte på att dom andra partierna säger vi ska stänga ut SD.

Sen är det bra att SD kom in i riksdagen för vi kan inte ta in mer indvarning till Sverige så dom kan leva på våra pengar eller ta våra jobb. sen så sitter det nästa 60 till 70% invandrare sitter fängelse i sverige sen borde vi bli hårdare på invarndrare. vi måste ha regler som USA om man inte sköter sig så åker man ut från landet. fängelse måste också bli hådra inte lyx fängelse med lyx mat. det ska va så tuffte så man ångra att man gjorde det brotte och det skulle sänka brottlingars % i sverige

Hoppas ni förstår att folk skrattar åt era argument. Skrattade nyss åt de klassiska "Dom tar våra pengar och lever på bidrag" för att sen säga "Dom tar våra jobb"! Jaha, vad ska man göra om man inte får jobba men heller inte få a-kassa lr bidrag? Sitta på gatan och tigga, är det bättre tycker du???
För det andra väljer du att dra fram USA som ett bra exempel på fängelser. USA där brottsligheten är låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt ^2 högre än Sveriges :)
60-70% av invandrarna sitter inte i fängelse, herrejävlar vilken överdrift du drog till med! Imponerande wink
Bara så du vet btw är de länderna som tar in flest flyktingar/invandrare Syrien, Iran och Jordanien.

AnArchoz
P26
Medlem

17 oktober 2010 20:02 | #14 AnArchoz

Skrivet av zerkhan View Post
Hoppas ni förstår att folk skrattar åt era argument. Skrattade nyss åt de klassiska "Dom tar våra pengar och lever på bidrag" för att sen säga "Dom tar våra jobb"

That's what I'm saying! :O

adolf512
F35
Medlem

17 oktober 2010 20:18 | #15 adolf512

tycket ditt inlägg är stenkorkat. givetvis finns det personer i alla partier med nazistisk bakgrund. fast om det bara finns 50 så är det mycket imponerande.

IronyFist
P29
Medlem

17 oktober 2010 20:53 | #16 IronyFist

Med tanke hur få uttalade nazister det finns idag (då bortsett från de okunniga 14-15 åringar som är det för att det är "coolt") så är det faktiskt imponerande många med tanke på att majoriteten av dom troligen håller till i NSF, eller som den "städade" formen nu heter: Svenskarnas Parti.

Vanja
F64
Medlem

17 oktober 2010 21:24 | #17 Vanja

Medias Hyenor

AnArchoz
P26
Medlem

17 oktober 2010 22:35 | #18 AnArchoz

Skrivet av adolf512 View Post
tycket ditt inlägg är stenkorkat. givetvis finns det personer i alla partier med nazistisk bakgrund. fast om det bara finns 50 så är det mycket imponerande.

Belägg? laugh

Grumbledock
P32
Medlem

17 oktober 2010 23:37 | #19 Grumbledock

Precis, vore kul att se vad Moderaterna,. folkpartiet och KD hade för siffror? 500 eller mer? ;)

AnArchoz
P26
Medlem

17 oktober 2010 23:54 | #20 AnArchoz

Skrivet av Grumbledock View Post
Precis, vore kul att se vad Moderaterna,. folkpartiet och KD hade för siffror? 500 eller mer? ;)

Tror jag inte en sekund på. De har inga seriösa nazister i sina led längre.

1 2 3 4 5 6

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.