Döda kriminella, tack!

1 .. 3 4 5 6 7 8 9
IronyFist
P29
Medlem

20 november 2011 13:18 | #161 IronyFist

Skrivet av Fascista View Post
Skrivet av Ett_Namn View Post
Nej rehabilitering och livstids fängelse är det som krävs. Att döda dom gör ju även den som dödar de till mördare. Tekniskt sett.

Är poliser som griper människor och för dem till häktet kidnappare?

Tekniskt sett; Ja.

LjtnantLagg
P25
Medlem

20 november 2011 17:20 | #162 LjtnantLagg

Min åsikt är om det blir ett fall där det först är t.e.x pedofili och sedan mord, då SKA MAN FAN DÖDA FANSKAPET!

Klarinettfett
P25
Medlem

20 november 2011 18:40 | #163 Klarinettfett

Skrivet av lagochordning View Post
Hej.

Min åsikt är att grovt kriminella och återfallsförbrytare har förverkat sin rätt att gå på jorden. Deras handlingar är avskyvärda och deras gener värdelösa.

Ändå lägger vi skattebetalare ner ohyggligt mycket pengar per år på dessa, av gud, bortglömda själar.

Om någon fullständigt struntar i att bidra till samhället, varför skulle denna någon få vara med och ta del av vad vi har att erbjuda?

Mitt förslag är att istället för att skämma bort Pelle med utbildning, gratis mat, tak över huvudet(och alla andra förnödenheter som finns i fängelset) borde han skjutas eller dödas på något annat sätt. Dels för ekonomins skull men också för att visa offren till gärningsmannen att de är mer värda än en klapp på axeln från någon terapeut.

Jag som öppen förespråkare för detta behöver aldrig skämmas när jag stöter på ett våldtäktsoffer som fått sitt liv förstört.

I vilket fall, vad tycker ni om själva idén?

"Min åsikt är att grovt kriminella och återfallsförbrytare har förverkat sin rätt att gå på jorden. Deras handlingar är avskyvärda och deras gener värdelösa."
Kriminalitet är inte en sjukdom, det är ett symptom. Att döda kriminella kommer inte att minska kriminaliteten på något sätt. Om du vill att man ska döda dem bara för att "deras gener är värdelösa", så borde du också applicera detta på alla andra vars gener kan ses som dåliga.
Om du kan din historia så vet du att senast en sådan politik tillämpades av en nation, så slutade det med folkmord och världskrig. Just sayin'.

"Om någon fullständigt struntar i att bidra till samhället, varför skulle denna någon få vara med och ta del av vad vi har att erbjuda?"
Ett människolivs värde baseras inte på hur mycket människan ifråga bidrar till samhället.

"Mitt förslag är att istället för att skämma bort Pelle med utbildning, gratis mat, tak över huvudet(och alla andra förnödenheter som finns i fängelset) borde han skjutas eller dödas på något annat sätt."
Och exakt vad skulle detta tjäna till? En kula i nacken är inte en effektiv form av rehabilitering.

"Dels för ekonomins skull men också för att visa offren till gärningsmannen att de är mer värda än en klapp på axeln från någon terapeut."
Först av allt så bör inte ekonomi vara avgörande när man pratar om människoliv, och dessutom så skall staten inte agera som offrens personliga lönnmördare.

"Jag som öppen förespråkare för detta behöver aldrig skämmas när jag stöter på ett våldtäktsoffer som fått sitt liv förstört."
Nej, du bör skämmas konstant, vem du än stöter på. Du förespråkar folkmord baserad på bristande logik. Du är värre än det avskum du vill avrätta.

Swem
P22
Medlem

20 november 2011 18:47 | #164 Swem

Nej rehabilitering och livstids fängelse är det som krävs. Att döda dom gör ju även den som dödar de till mördare. Tekniskt sett.

Tekniskt sett, ja, men ser man över lagen, nej.

AnArchoz
P26
Medlem

20 november 2011 20:52 | #165 AnArchoz

Ja

Skrivet av LjtnantLagg View Post
Min åsikt är om det blir ett fall där det först är t.e.x pedofili och sedan mord, då SKA MAN FAN DÖDA FANSKAPET!

Pedofili är inget brott.

Fascista
P34
Medlem

21 november 2011 09:55 | #166 Fascista

Skrivet av IronyFist View Post
Tekniskt sett; Ja.
Skrivet av AnArchoz View Post
Ja

Borde vi då inte följa samma princip(den som mördar är alltid en mördare, även om det är staten)och förbjuda poliser från att gripa folk? När en anstalt fängslar en brottsling gör de sig skyldiga till alla brott det medför att egentligen fängsla någon, ska vi avskaffa fängelser?

Du hade med andra ord inte haft några problem med dödsstraff om det var lagligt, eller hur ska jag tolka det här?

AnArchoz
P26
Medlem

21 november 2011 17:37 | #167 AnArchoz

Borde vi då inte följa samma princip(den som mördar är alltid en mördare, även om det är staten)och förbjuda poliser från att gripa folk? När en anstalt fängslar en brottsling gör de sig skyldiga till alla brott det medför att egentligen fängsla någon, ska vi avskaffa fängelser?

Ja. Avskaffa staten och polisten som institution. Avskaffa allt.

IronyFist
P29
Medlem

21 november 2011 19:42 | #168 IronyFist

Jag är kanske inte beredd att dra det så långt. Men jag håller ändå med om det du säger.

Swem
P22
Medlem

24 november 2011 11:35 | #169 Swem

Skrivet av IronyFist View Post
Tekniskt sett; Ja.

Ja

Du hade med andra ord inte haft några problem med dödsstraff om det var lagligt, eller hur ska jag tolka det här?

Jag kan säga såhär; De kriminella borde få välja själva, dödsstraff eller fängelse.

Swem
P22
Medlem

25 november 2011 13:32 | #170 Swem

Ändå lägger vi skattebetalare ner ohyggligt mycket pengar per år på dessa, av gud, bortglömda själar.

Hur mycket ligger det på i procent?

titlest
P34
Medlem

26 november 2011 17:46 | #171 titlest

Hur mycket ligger det på i procent?

Skit du i det, måste du ifrågasätta allt?

AnArchoz
P26
Medlem

26 november 2011 18:16 | #172 AnArchoz

Skrivet av titlest View Post

MAN KAN JU INTE SÄGA ATT DET ÄR OHYGGLIGT MYCKET PENGAR UTAN ATT VETA HUR MYCKET PENGAR DET ÄR HUFUHFEHUEFHUEFUHHF

Suck.

Allt ska ifrågasättas annars accepteras allt och då jorden under.

titlest
P34
Medlem

26 november 2011 19:59 | #173 titlest

Skrivet av titlest View Post

MAN KAN JU INTE SÄGA ATT DET ÄR OHYGGLIGT MYCKET PENGAR UTAN ATT VETA HUR MYCKET PENGAR DET ÄR HUFUHFEHUEFHUEFUHHF

Suck.

Allt ska ifrågasättas annars accepteras allt och då jorden under.

Hur menar du nu? Så du menar att jag kan ifrågasätta allt som går att ifrågasätta?
Ibland måste vi se mer på själva problemet eller lösning än ifrågesättningen för vi utvecklas inte om vi ifrågesätter allt

AnArchoz
P26
Medlem

27 november 2011 01:04 | #174 AnArchoz

Vilka problem eller lösningar skulle någonsin hittas utan frågeställningar? laugh

1 .. 3 4 5 6 7 8 9

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.