invandrings relaterade brott

1 2 3 4 5
Vildebill
P31
Medlem

25 juli 2009 22:43 | #1 Vildebill

Ville bara visa lite statistik om invandrar relaterade brott!

http://img519.imageshack.us/...mg519/3982/tabell3un1.jpg
http://img514.imageshack.us/...mg514/1772/tabell4ua1.jpg

Båda skärmdumparna är tagen från "Rapporten Brottslighet bland personer födda i Sverige och utlandet" (se länk).

http://www.bra.se/...f57/1brottslsveutland.pdf

Ungefär 5.8% av alla personer med svenskt ursprung har begått ett brott, folk från Västasien(arab länderna) ligger på 16,9-22,1% och Nordafrika ligger på 26,9%. brotten har då hänt i Sverige! Är detta pågrund av svensk politik eller är det kulturenskrockens fel? Jag själv tycker det är både och, och om jag skulle bestämma så skulle vi stänga gränserna och bara ta emot utbildade personer så som Finland gör!

Ni tycker säkert jag är "rasistisk" i mitt uttalande, men är man rasist för att man är emot invandring? invandrare eller muslimer eller judedomen är ingen ras så man kan inte vara rasist mot dem! invandrings fientlig kanske jag är men man måste ju kunna få kritisera invandring utan att bli kallad rasist/nazist and what so ever.

Stofilkurt
P29
Medlem

26 juli 2009 02:18 | #2 Stofilkurt

Jag skulle tro att det handlade om både en kulturkrock och en kombination av fattigdom. dom växer upp i gäng och håller sig för sig själva för att svenskar i regel inte vill ha med dem att göra.

Dom flesta kan ju räkna ut med röven att dom inte intergreras. för att få till en lyckad invandring måste det till en intergrationspolitik som heter duga. det går inte att packa in alla som sillar i gamla och utslitna bostadsområden.

Sedan är dom där siffrorna gamla, från 2003 eller något och kan inte jämnföras. lär man sig inte språket så får man ingen framtid och då blir kriminella verksamheter som gäller.

Borttagen medlem

26 juli 2009 02:34 | #3 Avslutat konto

vill du höra nått mer sjukt då?...
min far blev skjuten i huvet av en utlänning å sen går han in i huset å slår sönder skallen på honom....jag har redan sagt min åsikt nu å behöver inte säga mer..... kolla själv å läs om det hände nyligen... Googla på Mord i BRÅLANDA....5 barns pappa......

Stofilkurt
P29
Medlem

26 juli 2009 03:04 | #4 Stofilkurt

Skrivet av ZORRO View Post
vill du höra nått mer sjukt då?... min far blev skjuten i huvet av en utlänning å sen går han in i huset å slår sönder skallen på honom....jag har redan sagt min åsikt nu å behöver inte säga mer..... kolla själv å läs om det hände nyligen... Googla på Mord i BRÅLANDA....5 barns pappa......

Vad var orsaken till att han sköt ner honom och sedan slår sönder hans skalle?

Corleone
P
Medlem

30 juli 2009 20:10 | #5 Corleone

Jag tror bara på kulturkrock men man vet inte...

exploited911
P28
Medlem

3 augusti 2009 21:36 | #6 exploited911

Brotten gjorda av män är ju mest överrepresenterade inom hela den kategorin. Vad skall man göra åt det då?

exit
P36
Moderator

3 augusti 2009 21:58 | #7 exit

Den här killen försöker ju bara smutskasta invandrare, dessutom är siffrorna typ 9-12 år gamla.

Varför lägger du inte ut en undersökning om hur överrepresenterade invandrare är i att starta nya företag?

exit
P36
Moderator

3 augusti 2009 22:04 | #8 exit

Skrivet av ZORRO View Post
vill du höra nått mer sjukt då?... min far blev skjuten i huvet av en utlänning å sen går han in i huset å slår sönder skallen på honom....jag har redan sagt min åsikt nu å behöver inte säga mer..... kolla själv å läs om det hände nyligen... Googla på Mord i BRÅLANDA....5 barns pappa......

Vi har ju redan diskuterat det där, det hade ju inte med att han var utlänning att göra. Kunde lika gärna vara en rödhåring eller en som gillar att plocka svamp, skulle du hata dem också då? Jag beklagar det som hänt, men du har ingen rätt att ta ut dina känslor på oskyldiga :(

BoixoS
P28
Medlem

18 januari 2010 18:34 | #9 BoixoS

Jag beklagar verkligen. Men utan att du vet anledningen till händelsen så borde du inte dra alla över en kant. Det är bara inkompetens. Tyvärr.

CrazyHorse55
P50
Medlem

18 januari 2010 19:23 | #10 CrazyHorse55

Skrivet av exit View Post
Den här killen försöker ju bara smutskasta invandrare, dessutom är siffrorna typ 9-12 år gamla.

Varför lägger du inte ut en undersökning om hur överrepresenterade invandrare är i att starta nya företag?

Jasså? Är det smutskastning att konstatera ett faktum menar du? Dessutom ser det väl ännu värre ut idag, siffrorna är väl skyhöga vid det här laget!
Menar du att BRÅ också smutskastar invandrare? Dom kanske är rasister?*S*

Varför lägger du inte själv ut en undersökning i frågan om invandrares överrepresentation gällande starta egna företag? Tycker du det är mycket intressantare skall du väl göra det, istället för att gnälla på vad andra tycker är intressant att diskutera.

Ride free..

CH

CrazyHorse55
P50
Medlem

18 januari 2010 19:26 | #11 CrazyHorse55

Skrivet av exploited911 View Post
Brotten gjorda av män är ju mest överrepresenterade inom hela den kategorin. Vad skall man göra åt det då?

Det är illa, mycket illa..undrar samtidigt hur fördelningen ser ut i denna grupp? Man kanske har dragit alla män över en kam, oavsett bakgrund och ursprung..?!

CH

zamazt
P29
Medlem

19 januari 2010 02:35 | #12 zamazt

Alla män oavsett om han är svensk, finsk eller från kongo är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Grumbledock
P32
Medlem

19 januari 2010 04:48 | #13 Grumbledock

Skrivet av zamazt View Post
Alla män oavsett om han är svensk, finsk eller från kongo är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Alla kvinnor oavsett om han är svensk, finsk eller från kongo är underrepresenterade i brottsstatistiken. Kvinnor begår också brott, i stor utsträckning, men misstänks sällan och åker sällan dit...

CrazyHorse55
P50
Medlem

19 januari 2010 12:52 | #14 CrazyHorse55

Skrivet av zamazt View Post

Japp, helt rätt zamazt, det har vi nog förstått redan du!;)
Det intressanta är hur fördelningen ser ut bland alla dessa män, fortfarande, men det kanske är sådan statistik man inte vill lr får lämna ut?!

CH

Fuser
P29
Moderator

23 januari 2010 02:02 | #15 Fuser

Detta eviga tjäbbel om ursprung, folk tröttnar visst aldrig...
Ämnet kunde knappt ha varit mer löjeväckande. Statistik över från vilken plats på jorden de kriminella kommer ifrån.

Då till den relevanta frågeställningen, vad har det territoriella ursprunget för samband med kriminalitet?

Såtillvida att vi alla är överens om att alla människor är enskilda individer med individuella tankar, känslor, moraluppfattningar etc. är svaret givetvis att dessa två faktorer inte har någonting alls att göra med varandra.

När den kriminelle begår ett brott gör denne det som ett resultat utav sitt eget individuella tänkande, eller brist på det. Om jag teoretiskt sett snor grannens cykel, tror någon egentligen på allvar att jag då gör det för att jag råkar vara född inom det administrativa området "Sveriges" gränser?
Såtillvida att vi inte har några riktigt korkade typer här är svaret på frågan givetvis nej, jag gjorde som det ett resultat av min egen individuellt usla uppfattning om moral.

En komisk parodi på det hela blir att det var en gång en man. En dag när han tänkte på sitt "hemland" greps han av en enorm besatthet att begå ett brott, så han tog fram bössan ur garderoben och sköt ner första bästa fotgängare han stötte på.

Den statistik som du (trådskaparen) lade fram saknar således all egentlig relevans.

Vidare så ligger det ingen oegentlighet i att kalla folk som förespråkar en reglerad invandring för rasistiska och fränlingsfientliga då följden av en reglerad invandringspolitik blir att vissa ("urinvånarna") privilegieras rätten att ha sin bostadsort på den aktuella platsen emedan "invandrarna" kommer i andra hand efter förstnämnda och därmed diskrimineras utefter sitt nationella ursprung.
Detta bryter även mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna som ni hittar här: http://www.sfn.se/...manskliga-rattigheterna-/

För att göra lidandet kort för er (förespråkare för en reglerad invandring) så tror jag det räcker om ni läser artikel 1 och 2.

Lika värde och lika rättigheter oavsett nationellt (eller annat) ursprung. Rimmar lite illa med en reglerad invandringspolitik där folks rätt att finna bostadsort regleras just utefter deras nationella tillhörighet...

Grumbledock
P32
Medlem

23 januari 2010 03:23 | #16 Grumbledock

@ Fuser
Självklart ska folk få invandrar bäst de vill, helt öppna gränser låter toppen. Men de ska inte få ta del av några bonusar som typ socialbidrag, billigare lägenheter, sjukvård eller annat som betalats av infödda svenskar/fd invandrare som bor och jobbar här. På samma sätt som att vi får betala sjukvården utomlands bör samma sak gälla alla som kommer hit. Flyttar du till sverige får du helt enkelt starta eget, skaffa ett jobb eller flytta till ett annat land/bo kvar i ditt hemland om du föredrar det. Här handlar det inte om territoriell tillhörighet, här handlar det om en ekonomisk buffert som tidigare generationer (föräldrar m.fl) byggt upp. Vill man ta del av den som "invandrare" är det fritt att betala del av sin inkomst till Sverige i skatt innan man flyttar, eller ta med ett hyfsat startkapital som täcker kostnaderna. Om man erbjuder gratis allt till invandrare så diskriminerar man de som råkar vara födda i Sverige, och det är ju lika fel (allas lika värde etc).

Sen tycker jag att statistiken inte alls saknar relevans, det är ett välkänt faktum att invaderade personer står för en stor del av alla brott i vårt samhälle. Även på juristlinjen får man läsa sig till att ca 50% av alla brott som begås i Sverige begås av just invandrare, givet att de är i sådan minoritet så betyder det att en klart högre andel av dem är kriminella. Dock kan man inte direkt säga att alla irakier, afrikaner/skåningar eller personer som bor på Höglandsgatan är kriminella, så enkelt är det inte. Dock kan man vara medveten om att folk som kommer från en annan kultur med andra värderingar, inte alltid passar in i vårt samhälle, alla vill inte ens passa in.

Man bör vara väl medveten om att moral, etik och värderingar varierar stort mellan länder och folkgrupper, vilket de flesta är medvetna om. Tror nog det är lätt att bevisa också att trots att många invandrar från våra grannländer så är de inte lika kriminella, av någon konstig anledning. Kanske beror det på att vi i den här delen av världen delar samma moral, etik och grundläggande uppfattning om vad som är rätt och fel?
En finne är lika mycket invandrare som en assyrier, men ändå är sannolikheten långt mindre att han stjäl en cykel och går med i ett gäng. Trots att länders gränser inte avgör folks beteenden, så har samma folkgrupper oftast funnits i samma region nog länge för att klara tendenser för stöld, gängvåld, hedersmord och annat ska gå att urskilja.

CrazyHorse55
P50
Medlem

23 januari 2010 10:27 | #17 CrazyHorse55

Skrivet av Fuser View Post
Detta eviga tjäbbel om ursprung, folk tröttnar visst aldrig...
Ämnet kunde knappt ha varit mer löjeväckande. Statistik över från vilken plats på jorden de kriminella kommer ifrån.

Då till den relevanta frågeställningen, vad har det territoriella ursprunget för samband med kriminalitet?

Såtillvida att vi alla är överens om att alla människor är enskilda individer med individuella tankar, känslor, moraluppfattningar etc. är svaret givetvis att dessa två faktorer inte har någonting alls att göra med varandra.

När den kriminelle begår ett brott gör denne det som ett resultat utav sitt eget individuella tänkande, eller brist på det. Om jag teoretiskt sett snor grannens cykel, tror någon egentligen på allvar att jag då gör det för att jag råkar vara född inom det administrativa området "Sveriges" gränser?
Såtillvida att vi inte har några riktigt korkade typer här är svaret på frågan givetvis nej, jag gjorde som det ett resultat av min egen individuellt usla uppfattning om moral.

En komisk parodi på det hela blir att det var en gång en man. En dag när han tänkte på sitt "hemland" greps han av en enorm besatthet att begå ett brott, så han tog fram bössan ur garderoben och sköt ner första bästa fotgängare han stötte på.

Den statistik som du (trådskaparen) lade fram saknar således all egentlig relevans.

Vidare så ligger det ingen oegentlighet i att kalla folk som förespråkar en reglerad invandring för rasistiska och fränlingsfientliga då följden av en reglerad invandringspolitik blir att vissa ("urinvånarna") privilegieras rätten att ha sin bostadsort på den aktuella platsen emedan "invandrarna" kommer i andra hand efter förstnämnda och därmed diskrimineras utefter sitt nationella ursprung.
Detta bryter även mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna som ni hittar här: http://www.sfn.se/...manskliga-rattigheterna-/

För att göra lidandet kort för er (förespråkare för en reglerad invandring) så tror jag det räcker om ni läser artikel 1 och 2.

Lika värde och lika rättigheter oavsett nationellt (eller annat) ursprung. Rimmar lite illa med en reglerad invandringspolitik där folks rätt att finna bostadsort regleras just utefter deras nationella tillhörighet...

Vänsterdravel!
Självklart har ursprunget en central roll i sammanhanget då överrepresentationen gällande brottsligheten i landet är ett faktum, det är högst intressant för vanligt folk att veta vad det är för typ av folk som härjar omkring överallt på gator och torg numera i landet runt om, dels en rättighet att få veta som svensk medborgare, invandrare inräknat!

Men jag förstår att det för vissa som hellre blundar för problemen stör ordentligt när massan kräver ordning och reda, information och åtgärder..det är inte lika lätt att vara i verkligheten som det är att vara i fantasins underbara värld, jag förstår det!:P

CH

Fuser
P29
Moderator

23 januari 2010 13:02 | #18 Fuser

Skrivet av CrazyHorse55 View Post
Vänsterdravel! Självklart har ursprunget en central roll i sammanhanget då överrepresentationen gällande brottsligheten i landet är ett faktum, det är högst intressant för vanligt folk att veta vad det är för typ av folk som härjar omkring överallt på gator och torg numera i landet runt om, dels en rättighet att få veta som svensk medborgare, invandrare inräknat! Men jag förstår att det för vissa som hellre blundar för problemen stör ordentligt när massan kräver ordning och reda, information och åtgärder..det är inte lika lätt att vara i verkligheten som det är att vara i fantasins underbara värld, jag förstår det!:P CH

Okej, så du menar att när en kriminalitet begås så är den centrala orsaken till det den kriminelles territoriella ursprung. Lite märkligt är ju då att inte alla från exempelvis "Sverige" är kriminella då det finns folk som är födda inom detta terrotoriella område och även har blivit kriminella. Om ursprunget var den centrala orsaken till detta som du tycks vilja mena enligt ditt reonemang borde ju rimligen varenda en född inom detta område vara kriminell. Nu är emellertid inte alla det då orsaken till att någon begår en kriminell handling inte grundas på dennes territoriella ursprung, utan på dennes individuella tankar och moraluppfattningar (eller brist på det).

Ditt resonemang faller på sin egen brist på logik.

plurret
P36
Medlem

23 januari 2010 13:10 | #19 plurret

Fuser: du har alrig funderat på att bli politiker? Du får allting allt låta så bra, fina ord men tomma meningar. Mycket prat som inte betyder någonting.

Finns väl ingen som har sagt i den här tråden att ALLA inom det terrotorella området är kriminella?
Brott begås mest av invandrare så är det bara. Du kan vända och vrida på det hur mycket som helst men dem är överrepresenterade. Förstår inte vart du vill komma? Att vi inte ska särskilja på dem för att dem är invandrare? Klart som fan man kartlägger vilka som mest är kriminella.

CrazyHorse55
P50
Medlem

23 januari 2010 14:06 | #20 CrazyHorse55

Skrivet av CrazyHorse55 View Post
Skrivet av Fuser View Post
Detta eviga tjäbbel om ursprung, folk tröttnar visst aldrig... Ämnet kunde knappt ha varit mer löjeväckande. Statistik över från vilken plats på jorden de kriminella kommer ifrån.

Vänsterdravel!
Självklart har ursprunget en central roll i sammanhanget då överrepresentationen gällande brottsligheten i landet är ett faktum, det är högst intressant för vanligt folk att veta vad det är för typ av folk som härjar omkring överallt på gator och torg numera i landet runt om, dels en rättighet att få veta som svensk medborgare, invandrare inräknat!

Men jag förstår att det för vissa som hellre blundar för problemen stör ordentligt när massan kräver ordning och reda, information och åtgärder..det är inte lika lätt att vara i verkligheten som det är att vara i fantasins underbara värld, jag förstår det!:P

CH

86555] Vänsterdravel! Självklart har ursprunget en central roll i sammanhanget då överrepresentationen gällande brottsligheten i landet är ett faktum, det är högst intressant för vanligt folk att veta vad det är för typ av folk som härjar omkring överallt på gator och torg numera i landet runt om, dels en rättighet att få veta som svensk medborgare, invandrare inräknat! Men jag förstår att det för vissa som hellre blundar för problemen stör ordentligt när massan kräver ordning och reda, information och åtgärder..det är inte lika lätt att vara i verkligheten som det är att vara i fantasins underbara värld, jag förstår det!:P CH [/quote]

Okej, så du menar att när en kriminalitet begås så är den centrala orsaken till det den kriminelles territoriella ursprung. Lite märkligt är ju då att inte alla från exempelvis "Sverige" är kriminella då det finns folk som är födda inom detta terrotoriella område och även har blivit kriminella. Om ursprunget var den centrala orsaken till detta som du tycks vilja mena enligt ditt reonemang borde ju rimligen varenda en född inom detta område vara kriminell. Nu är emellertid inte alla det då orsaken till att någon begår en kriminell handling inte grundas på dennes territoriella ursprung, utan på dennes individuella tankar och moraluppfattningar (eller brist på det).

Ditt resonemang faller på sin egen brist på logik.
[/quote]

Haha..det där med logik verkar inte vara din starka sida du, tror du verkligen på det där svamlet själv du kör med här? Vem tror du du lurar med det, nån 10-åring kanske?!;)

Du gör tydligen allt för att förvränga fakta och få allt till något det inte är, du utesluter de fakta som finns och hittar på lite eget för att försöka gömma undan de verkliga problemen, smart..NOT!

Bättre än så kan du väl?

CH

1 2 3 4 5

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.