Kravallerna.
24 maj 2013 18:01 | #2 arebokert
Mer detaljerad uppläsning av alla förorter som är med finner ni här -> https://...tch?v=27yeoAt2XrU[/color]
Säga vad man vill om kravallerna, men lyssna inte på Jimmy Åkesson när det gäller sanningsenlig information. Inte nog med att han upprepar en av städerna två gånger, men han påstår även att det är kravaller i Linköping, där jag själv råkar bo. Jag kan säga direkt att det då inte sker några kravaller här inte. Här har vi inte sett någon aktivitet ute på stan utöver det vanliga. Detta är då en mycket bra anledning till att tro att Jimmy Åkesson ljuger om en del andra förorter som han talar om.
24 maj 2013 20:48 | #3 haki167
[color=#ff0000]Mer detaljerad uppläsning av alla förorter som är med finner ni här -> https://...tch?v=27yeoAt2XrU[/color]
Säga vad man vill om kravallerna, men lyssna inte på Jimmy Åkesson när det gäller sanningsenlig information. Inte nog med att han upprepar en av städerna två gånger, men han påstår även att det är kravaller i Linköping, där jag själv råkar bo. Jag kan säga direkt att det då inte sker några kravaller här inte. Här har vi inte sett någon aktivitet ute på stan utöver det vanliga. Detta är då en mycket bra anledning till att tro att Jimmy Åkesson ljuger om en del andra förorter som han talar om.
Käften,håll bara käften.
24 maj 2013 22:15 | #4 gormiti1000
Det som startade skiten var att polisen sköt ihjäl en man som var beväpnad med en machete (enorm kniv), vilket polisen har rätt att göra ifall dom eller någon annan riskerar att skadas av gm.
[color=#ff0000]Mer detaljerad uppläsning av alla förorter som är med finner ni här -> https://...tch?v=27yeoAt2XrU[/color]
Att han upprepar en av städerna två gånger är ju skäl nog till att inte lita på han!? Skärp dig.
Det där med Linköping kan diskuteras. Det kan vara en annan del av staden och inte i så stor omfattning eller så blev han fel informerad. Kan ju vara så att det var han som hittade på det men jagtror inte att han gjorde det.
Käften,håll bara käften.
[/quote]
Istället för att bete dig som den omogna 13åringen du är så kan du diskutera med vett, att be någon hålla käften hjälper inte.
24 maj 2013 23:50 | #6 arebokert
Att han upprepar en av städerna två gånger är ju skäl nog till att inte lita på han!? Skärp dig.
Att anta att Jimmy Åkesson inte tillhandahåller verifierad information på grund utav detta misstag är mycket rimligt. Har han inte blivit felinformerad, vilket jag personligen tror att han inte har, så försöker han få saken att se värre ut än den är genom falsk statistik. Skäggetorp i Linköping är känt för dess invandrartäthet. Det är då för mig uppenbart att han helt enkelt kollade upp i princip alla de invandrartäta förorterna han kunde hitta och tog med i sin rapport.
Det är absolut inga pågående kravaller i Linköping. Jag bor här, hade det pågått någon orolig aktivitet så hade de flesta i staden vetat det. Att debattera med felaktig information är inte acceptabelt när man sitter i regeringen, vare sig det var ett misstag eller om han gjorde det medvetet. Två misstag i samma debattinlägg tar mycket hårt på hans trovärdighet.
24 maj 2013 23:51 | #7 arebokert
Käften,håll bara käften.
Mycket moget inlägg måste jag säga. Kom tillbaka när du har något vettigt att tillföra till diskussionen.
24 maj 2013 23:56 | #8 IronyFist
Åkesson påpekar ju specifikt Skäggetorp i Linköping. Å andra sidan så är "Skägget" som det heter bland oss från Linkan det bästa exemplet på dålig integration du kan tänka dig. Men upplopp? Bah, nu får du fan sluta överdriva. Visst gapas det och skriks mellan ungdomar där, men de gapar och skriker på varandra. Området är tjockt med folk från massor olika bakgrunder som mesta tiden ägnar sig åt att slåss med varandra.
Visst, det är illa, jag håller med. Men att räkna in det i en lista över upplopp och kravaller? Det är bara löjligt.
Dessutom så förstår jag inte varför den här jävla skiten ska stå och diskuteras i riksdagen. Här är SD inte bättre än M eller S eller nån annan. ALLA använder det här som en möjlighet att vinna väljare. Jag har hört alla hoppa på alla om det. Förfan, sluta tjafsa och lös problemet istället.
7 juni 2013 18:36 | #9 karibu8
Allt beror på det massiva utanförskap synligt via extrema klassklyftor som nuvarande regering bidgragit till. Vi ser det, i land efter land, stad efter stad.
Borgerligheten håller inte i längden.
17 augusti 2013 01:32 | #10 titlest
Nej, det handlade bara om vi har negrar och sand negrar i landet. Hade vi bara haft svenskar i landet, hade detta aldrig hänt.
P27
Medlem
23 maj 2013 19:03 | #1 izuzu96
Hej.
Vad tycker ni om de pågående kravallerna i Stockholms förorter?
Vet ni vad som startade allt? Vad är motivet?
Mer detaljerad uppläsning av alla förorter som är med finner ni här -> https://www.youtube.com/watch?v=27yeoAt2XrU
Jag tycker personligen att det är förjävligt och det förstörde alla mina planer för helgen, eftersom att jag inte kan gå ut då det går runt folk med knivar etc i mitt område...