The typical invandraren

1 2
Jesper
P37
Admin

20 juni 2012 18:03 | #1 Jesper

Borde detta spel tas bort?
http://jesper.nu/...-the-typical-invandraren/

Är det för kontroversiellt?

gormiti100
P29
Medlem

20 juni 2012 22:37 | #2 gormiti100

Inte särskilt farligt, de e humor ju! Tyckte det va lite små kul faktiskt

Lycka500
P27
Medlem

21 juni 2012 14:51 | #3 Lycka500

Ärligt så är jag på sverige demokraternas sida. Jag står för det men fort farande var det bara ett kul spel :) Om jesper.nu kan hamna i stort trubbel så javisst ta bort spelet. Men om det inte är mot reglerna (det där spelet) så är det väl lungt. Det finns väl andra spel där man skjuter andra ikoner? :) Ja, det är ju lungt så :)

PaPaYa
P22
Medlem

21 juni 2012 16:07 | #4 PaPaYa

det ska bort det är inte okej

att ha politiska spel det kan vara fel och ledda till tråkiga saker för jesper!!!

flobyboii
P24
Medlem

21 juni 2012 17:07 | #5 flobyboii

Vad är det politiska? lol

Minimaniac
P28
Medlem

21 juni 2012 17:07 | #6 Minimaniac

Såklart att spelet ska stanna, det står ju långa texter om att det inte ska kränka någon..

aquila
P17
Medlem

1 juli 2012 13:10 | #7 aquila

Blev för långt, så jag skriver bara: Ta bort det.

LadyGanja
F29
Medlem

1 juli 2012 13:25 | #8 LadyGanja

Det vill säga ... ta bort det,

Tycker personligen inte att det ens bör klassas som roligt...

sheep326
P26
Medlem

2 juli 2012 01:04 | #9 sheep326

själv gillar jag en del av SD's synpunkter men det här ju bara löjligt. Såg att Jimmie Åkesson hade lipat lite för aftonbladet och sa att det var skrämmande. Det är patetiskt att lipa för en sådan sak tänk er om Bush skulle göra samma sak han är med i väldigt många skojspel om honom där han blir torterad kastrerad etc. Ha kvar det för guds skull!

Borttagen medlem

2 juli 2012 01:33 | #10 Avslutat konto

Det var kul, kan ju inte säga att jag kommer spela det igen för jag är inge vidare förtjust i spel på jesper eller någon annan sida på internet överhuvudtaget. Men det var kul, det var det.

LadyGanja
F29
Medlem

2 juli 2012 10:03 | #11 LadyGanja

Citat:
Citat av: sheep326
själv gillar jag en del av SD's synpunkter men det här ju bara löjligt. Såg att Jimmie Åkesson hade lipat lite för aftonbladet och sa att det var skrämmande. Det är patetiskt att lipa för en sådan sak tänk er om Bush skulle göra samma sak han är med i väldigt många skojspel om honom där han blir torterad kastrerad etc. Ha kvar det för guds skull!

Du vet om att SD's politiker är nog dom som får utstå mest skit etc krosade fönster m.m ?
Jag förstår att han känner att det blir lite väll mycket ... Tror det skullle blivit mer liv om det var etc Reinfield...

Jesper
P37
Admin

2 juli 2012 10:23 | #12 Jesper

Aftonbladet skrev om spelet, se http://www.aftonbladet.se/...aterna/article15056315.ab

Hittills har vi fått typ 5-10 angrymails.. Inte så jättemycket med tanke på ca 25 000 klick.

aquila
P17
Medlem

2 juli 2012 10:26 | #13 aquila

<div class="quote-content">Citat av: sheep326

själv gillar jag en del av SD's synpunkter men det här ju bara löjligt. Såg att Jimmie Åkesson hade lipat lite för aftonbladet och sa att det var skrämmande. Det är patetiskt att lipa för en sådan sak tänk er om Bush skulle göra samma sak han är med i väldigt många skojspel om honom där han blir torterad kastrerad etc. Ha kvar det för guds skull!</div>

Han blev väl också mordhotad via brev?

Hur skulle du känna om du var med i ett spel där man har en hammare och ska döda dig? I slutet slår man dig i huvudet, skallen spräcks och det hamnar hjärnsubstans på hela skärmen. Och i kommentarerna står det:
"Fan vad bra spel, hatar honom." T.e.x.

Är det mysigt?

Sen är det så att när man är yngre är man mer lättpåverkad. Om man spelar ett spel där J.Å. drar tillbaka invandrare i skogen och man ska döda honom, kan man se honom som ond i verkliga livet. Och det är en hel del barn i den "lättpåverkade åldern" på den här sidan.

MetalForLife
P25
Medlem

2 juli 2012 14:04 | #14 MetalForLife

Självklart ska detta skitspel bort, det svärtar dels ned jesper.nu som en trevlig spelsajt, för många yngre inte minst, dels e det jäkligt kränkande mot en enskild person, politiker lr inte, offentlig lr inte, dels tror jag detta får helt motsats effekt än vad som var tänkt från början, av reaktionerna att döma!

Jesper.nu e ju känd som en spelsajt och forumssajt där många träffas o spelar o snackar, inte minst asså många barn o ungdomar söker sig ju hit, då tycker inte jag det e lämpligt med dylik propagandaspel som ju detta e, e det meningen att man skall lära barn o ungdomar att HATA och DÖDA alla som tycker annorlunda än en själv, lr? Man kan nästan tror att det e AFA som ligger bakom möget.

Tack för ordet!:)

Jesper
P37
Admin

2 juli 2012 14:40 | #15 Jesper

Det verkar finnas många reaktioner på spelet. Att tillföra i debatten är att vi genom åren publicerat spel med andra politiker så som Obama, G. Bush, Clinton, Osama Bin Ladin, Saddam Hussein etc. Detta såklart utan några politiska tankar eller planer på världserövring.

aquila
P17
Medlem

2 juli 2012 16:03 | #16 aquila

<div class="quote-content">Citat av: Jesper

Det verkar finnas många reaktioner på spelet. Att tillföra i debatten är att vi genom åren publicerat spel med andra politiker så som Obama, G. Bush, Clinton, Osama Bin Ladin, Saddam Hussein etc. Detta såklart utan några politiska tankar eller planer på världserövring.</div>

Problemet är att det ÄR politiskt om man involverar en politiker.

Sen tycker jag att det är väldigt nonchalant att bara säga att det är en "kul grej".
Man får ta sitt ansvar om man har en sida med rätt så många besökare, och någon lägger ut någonting kränkande på sidan.

Förövrigt är spelet väldigt dåligt gjort. Originalet är ett spel där man ska rädda små flickor från Pedobears.

Jesper
P37
Admin

2 juli 2012 18:59 | #17 Jesper

aquila: Jag försöker inte säga att jesper.nu inte något ansvar. Men eftersom spelet är så extremt oseriöst och dåligt gjort så tycker jag att det framstår ganska tydligt som ett skämt. Att det står "kul grej" i Aftonbladet får dom stå för. Jag sa att jag inte trodde någon av våra besökare skulle ta fram ett vapen och döda någon för att dom spelar ett flashspel på jesper.nu.

Därför tycker jag inte det är ansvarslöst. Vi har massor med "blodiga spel" på jesper.nu, men dom behöver man ju inte spela om man tycker att dom på riktigt är läskiga.

Sarkasm
P28
Medlem

2 juli 2012 19:41 | #18 Sarkasm

Kan till viss del anse att det är olämpligt på grund av kränkning riktad mot enskild individ.
Skulle spelet plockas bort borde dock alla spel riktade mot enskilda individer borde försvinna, vilket inte skulle hålla i längden.
Spelen blir bara så seriösa som man väljer att se dem...

Spelet i övrigt har ingen politisk påverkan...
De personer vars politiska åsikt påverkas av ett spel som detta, lär vändas så fort de
får ett reklamblad på stan... Dessutom har jag svårt att tänka mig att
motståndsgrupper skulle använda den här typen av spel för att värva nya
medlemmar....

Sluta överreagera och lägg energin på något viktigare...
Av alla platser man kan debattera för yttrandefrihet är det här en av de minst givande.

sheep326
P26
Medlem

3 juli 2012 03:06 | #19 sheep326

Citat:
Citat av: aquila
[quote]Citat av: sheep326

Hur skulle du känna om du var med i ett spel där man har en hammare och ska döda dig? I slutet slår man dig i huvudet, skallen spräcks och det hamnar hjärnsubstans på hela skärmen. Och i kommentarerna står det:

Är det mysigt?

Sen är det så att när man är yngre är man mer lättpåverkad. Om man spelar ett spel där J.Å. drar tillbaka invandrare i skogen och man ska döda honom, kan man se honom som ond i verkliga livet. Och det är en hel del barn i den "lättpåverkade åldern" på den här sidan.[/quote]
Jag hade inte brytt mig ett piss eftersom det bara är spel på en hemsida. Det kommer heller aldrig hända eftersom jag inte kommer ge mig in i den politiken jag gillar en del av deras åsikter men vafan det här snacket om invandrare ska ut är bara sjuk syn på världen. Man måste ha folk från olika land och kulturer för att skapa ett bra land. Men iaf jag hade inte brytt mig jag hade bara sätt det som en kul grej att någon orkar ödsla tid för en sådan grej!

aquila
P17
Medlem

3 juli 2012 10:04 | #20 aquila

<div class="quote-content">Citat av: sheep326

Citat:
Citat av: aquila
[quote]Citat av: sheep326

själv gillar jag en del av SD's synpunkter men det här ju bara löjligt. Såg att Jimmie Åkesson hade lipat lite för aftonbladet och sa att det var skrämmande. Det är patetiskt att lipa för en sådan sak tänk er om Bush skulle göra samma sak han är med i väldigt många skojspel om honom där han blir torterad kastrerad etc. Ha kvar det för guds skull!</div>

Är det mysigt?

Sen är det så att när man är yngre är man mer lättpåverkad. Om man spelar ett spel där J.Å. drar tillbaka invandrare i skogen och man ska döda honom, kan man se honom som ond i verkliga livet. Och det är en hel del barn i den "lättpåverkade åldern" på den här sidan.

Jag hade inte brytt mig ett piss eftersom det bara är spel på en hemsida. Det kommer heller aldrig hända eftersom jag inte kommer ge mig in i den politiken jag gillar en del av deras åsikter men vafan det här snacket om invandrare ska ut är bara sjuk syn på världen. Man måste ha folk från olika land och kulturer för att skapa ett bra land. Men iaf jag hade inte brytt mig jag hade bara sätt det som en kul grej att någon orkar ödsla tid för en sådan grej!
[/quote]

SD ska inte ens strypa invandrigen, de vill minska den. Det skulle komma ca 100.000 somalier bara i år (http://www.friatider.se/hundratusentals-somalier-pa-vag-till-sverige)! Är det bra? Att de kommer hit okontrollerat, när vi inte ens har tillräckligt med jobb till de som redan är här? Ska alla de ha socialbidrag och fri vård?

Självklart ska invandringen finnas till, men inte i en sån enorm storlek som nu. Du är bara dum om du inte ens vet vad SD vill. De vill inte ens kasta ut några, förutom de som begår värre brott. https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/vara-viktigaste-fragor/ansvarsfull-invandringspolitik/ , läs ORDENTLIGT.

<p class="quoteStyle">Jag hade inte brytt mig ett piss eftersom det bara är spel på en hemsida.

<p class="quoteStyle">

<p class="quoteStyle">Som jag sagt tidigare, så har han blivit hotad på andra sätt... Genom sociala medier bland annat, står det skrivet i artikeln Jesper länkade till förut. Och vi har alla en olika gräns för vad vi är rädda för. DU kanske inte tycker det är farligt, men du måste förstå att det känns jävligt kränkande att se ett spel där man ska skjutas ihjäl?

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.