Iphone 5?

1 2 3 4
Atleastsomeone
P26
Medlem

29 maj 2011 20:56 | #41 Atleastsomeone

Enligt mig är den här nya Samsung Galaxy S 2 bästa smartphonen jag någonsin prövat. Aldrig sett så bra skärmkvalité och touch som på den, plus att den är 2 kärnig så något lagg kändes verkligen inte av och kameran som filmade i 1080p - min dröm mobil. Skit att den skall vara så dyr, äger iPhone i mer eller mindre allt.

person
P28
Medlem

3 juni 2011 00:23 | #42 person

Jag tippar på en A-5 CPU, eller en lite förbättrad (A-6).
Två kameror för en ny "förbättrad" kamerasamtalsfunktion, kanske till och men över 3G denna gång. Men då kommer det en jättekampanj om hur de var "först" med detta. 8MP och 1,3MP tippar jag att de ligger på.
Lite nya fullständigt "magiska" Cloud-funktioner, som redan finns iform utav tex spotify, men nu Apple har kommit på först.
Resten av hårdvaran är lite smått undangömd, men de försäkrar att det är helt "magiskt" och 120% laggfritt.
Och mjukvaran är utöver molnen och den där lagrapositiongrejen fullständigt orörd!

Borttagen medlem

3 juni 2011 00:32 | #43 Avslutat konto

Skrivet av Tommynator View Post
Skrivet av exit View Post
För högt pris, för dålig hårdvara och en massa begränsningar precis som sina föregångare. En fet reklamkampanj som lurar vilken okunnig 15-åring som helst också förstås.
du har väll aldrig heller kännt på en iPhone... man lär sig den på 1 minut jämfört med android där man sitter hela dan och klurar ut hur man tar bort ett program, sen har vi ju den bästa skärmen ute nu, och en riktigt bra kamera, Bästa Appstoren... så android en nog långt bakom just nu...

Misstar jag mig inte så är det faktiskt samsung telefonerna som har bäst skärm, dem gör ju riktigt grymma teveskärmar så, dock bara något jag hört.

nustylerz
P26
Medlem

3 juni 2011 00:38 | #44 nustylerz

Jämförde en htc för 2000 kr och en iphone för 6500.

Skillnaden var att iphone hade bättre skärm ( som inte märks när skärmen är så liten),
en extra kamera på framsidan ( onödigt),
större minne (ganska bra men vem använder 32 gb på en mobil ?)

... 4500 kr till för det !

nustylerz
P26
Medlem

3 juni 2011 00:41 | #45 nustylerz

KAN INTE NÅN SÄGA NÅT ?

person
P28
Medlem

3 juni 2011 00:46 | #46 person

Skrivet av Tommynator View Post
Skrivet av exit View Post
För högt pris, för dålig hårdvara och en massa begränsningar precis som sina föregångare. En fet reklamkampanj som lurar vilken okunnig 15-åring som helst också förstås.
du har väll aldrig heller kännt på en iPhone... man lär sig den på 1 minut jämfört med android där man sitter hela dan och klurar ut hur man tar bort ett program, sen har vi ju den bästa skärmen ute nu, och en riktigt bra kamera, Bästa Appstoren... så android en nog långt bakom just nu...

Måhända att det tar en minut att göra allt du kan med en iphone men med en android är det inga begränsningar.
själv diggar jag OLED-skärmar bättre (gillar färgåtergivningen) och så vill jag ha en lite större skärm. Detsutom är skärmen en snarare parantes i dagens smartphones (i högre prisklasser), androider är snabbare i dagsläget och du har ett större urval (du har ett urval).
Appstore vs android market. android market har högre procent gratisappar tex angrybirds är gratis där men kostar på appstore. android market växer också snabbare. har inga aktuella siffror och tänker inte heller ta fram några. men det borde räcka med att säga att vi har porr-appar!

Settings> applications> manage applications det var väl inte så svårt!

IronyFist
P30
Medlem

3 juni 2011 00:48 | #47 IronyFist

Jag använde en iphone som jag fick låna av en kompis i två dagar. All I can say: Pointless.

Så jag gick tillbaka till min gamla knappmobil <3 Redan innan jag lämnade tillbaka hans iphone.

Så länge det finns mobiler med 12 knappar och utan touchscreen så kommer jag hålla mig till dom. No doubt.

Och när det inte finns så ska jag låta specialtillverka.

Och då det inte går längre så ska jag sluta ha mobiltelefon.

Borttagen medlem

3 juni 2011 00:52 | #48 Avslutat konto

slåss om saken :D

nustylerz
P26
Medlem

3 juni 2011 01:01 | #49 nustylerz

verkar inte som om något iphone fan vågar argumentera emot mig :(

Borttagen medlem

3 juni 2011 01:05 | #50 Avslutat konto

Vem bryr dej egentligen om vad andra tycker? Det är väl bara att använda det man vill och se glad ut? :)

nustylerz
P26
Medlem

3 juni 2011 01:07 | #51 nustylerz

nu förstörde du hela tråden

Borttagen medlem

3 juni 2011 01:13 | #52 Avslutat konto

Tycker bara att alla har rätt tilll sina egna åsikter och att alla ska acceptera varandras.

Ranger
P25
Medlem

3 juni 2011 01:33 | #53 Ranger

Skrivet av Renameme View Post
eller så är det du som är sur för att du inte har en iphone :)

Exit har faktiskt helt rätt i det han säger.

Jävla IPhone-skräpet jag hade gick ju sönder direkt.
Låst, väldigt begränsat och tråkigt system, som tyvärr inte går att göra mycket med.
Men för vissa är det bra. Människor som inte vill lära sig och inte heller konfigurera systemet och krångla lite ska definitivt ha en IPhone. Jag kör med just Windows och Linux istället för OS X av den anledningen. Men jag förstår verkligen folk som bara vill kunna använda systemet utan några som helst problem. Problemet med det är bara att då måste systemet vara väldigt begränsat. Just nu verkar IPhone vara någonting man köper för att alla andra har den.

MadHatter
P28
Medlem

3 juni 2011 01:49 | #54 MadHatter

Nokia 3310. 'Nuff said.

person
P28
Medlem

3 juni 2011 11:50 | #55 person

Skrivet av nustylerz View Post
Jämförde en htc för 2000 kr och en iphone för 6500.

Skillnaden var att iphone hade bättre skärm ( som inte märks när skärmen är så liten),
en extra kamera på framsidan ( onödigt),
större minne (ganska bra men vem använder 32 gb på en mobil ?)

... 4500 kr till för det !

det enda argumentet mot dig är att iPhone är schtekigare, jag själv tycker det är lite "mainstream".
Därför kan helt enkelt ingen ställa ett motargument.

Rutinerad
P29
Medlem

3 juni 2011 13:50 | #56 Rutinerad

Det är så sjukt individuellt om Iphone är bra eller ej.
För min egen del så äger jag en 3GS och det var ett stort lyft i jämförelse med min gamla Sony Ericsson w890i.
Jag skulle dock med all säkerhet att vara minst lika nöjd med en HTC.

Keep fightning kids, alla tycker olika!

person
P28
Medlem

3 juni 2011 15:16 | #57 person

Skrivet av Rutinerad View Post
Det är så sjukt individuellt om Iphone är bra eller ej.
För min egen del så äger jag en 3GS och det var ett stort lyft i jämförelse med min gamla Sony Ericsson w890i.
Jag skulle dock med all säkerhet att vara minst lika nöjd med en HTC.

Keep fightning kids, alla tycker olika!

3GSen är ju hemskt laggig! till och med min gamla HTC hero laggar mindre. Tror du skulle bli mycket nöjdare med en nyare HTC (eller samsung, LG etc.).

Men visst alla tycker olika, bara att i denna fråga kan de flesta inte motivera sitt beslut utom med "den är bättre", "den är magiskt", "alla andra suger" eller "alla andra är bara kopior". Det är vad jag stör mig på i denna debatt, jag accepterar de som säger att de vill ha den för designen eller för att de gillar IOS (dock bara om de testat android). Men jag accepterar inte dem som använder en telefon för att Steve Jobs säger så.

person
P28
Medlem

7 juni 2011 03:22 | #58 person

Visade sig att jag hade fel om mjukvaran, de valde istället att introducera funktioner som min 2 år gamla Htc hero hade som standard.
*Status bar: total ripoff på något som har varit standard i android sen så vitt jag vet dess introduktion.
*twitter grejen: har samma sak på min htc fast med FB, vilket uppenbarligen är bättre då majoriteten av mina vänner har fb men inte twitter.
*PC free: säger bara att jag aldrig har stoppat in den i datorn för att synca OS, kalender...
*Safari: finns samma grejer på både andriod och windows tablets, samt det där nya skrivbordet visade MS upp för sisådär en vecka sedan. @ca 3:00
*message: Skype/fb chat... finns tom så att de funkar ihop i en app till android (kommer med i WP7.5)
*komihåglappar, mail och en kamera behöver jag knappast att kommentera
*Spelgrejen: den verkar faktiskt bra, skulle vara bra om det fanns till android och kopplar samma användarna.

Så här mitt i natten tänker jag ta mig friheten att utbringa ett "FIRST" i microsoft, google och dess programutvecklare vägnar!

Edit, ber om ursäkt för dubbelposten, men det känns som att det borde vara ok att göra ett nytt.

Jontan21
P23
Medlem

7 juni 2011 18:06 | #59 Jontan21

Android bara laggar... och sega spel

person
P28
Medlem

7 juni 2011 18:47 | #60 person

Skrivet av Jontan21 View Post
Android bara laggar... och sega spel

Ne det gör de inte