Köpa Gitarr?
10 mars 2011 20:38 | #2 Azarlak
Ett tips är att köpa begagnat, blir mycket billigare.
Eller så gör du som gitarristen i, vad bandet nu hette, gjorde och gör en egen, ingen kommer kunna efterlikna ditt sound =P
10 mars 2011 20:48 | #3 Babatunde
Gå in på Musikbörsen och berätta för dem vad du vill ha, så ordnar dom det åt dig O.o ;)
10 mars 2011 22:04 | #4 Avslutat konto
Eller så gör du som gitarristen i, vad bandet nu hette, gjorde och gör en egen, ingen kommer kunna efterlikna ditt sound =P
Man ska aldrig köpa en gitarr begagnad, aldrig! Är oturen på ens sida så kan man vara tvungen att renovera om den, och det vill man inte!
Mitt tips är att plånka runt hos några kompisar som spelar och fråga dom efter tips, sen efter det springer du till närmaste musikaffär.
11 mars 2011 00:27 | #5 wizeguy
tje =) har spelat gitarr i över 8 år :P washburns eller eller eller supreme ää bra nybörjar gitarr till priset :P men personligen tycker jag all man ska köpa en så "dyr"gitarr du själv tycker du har råd med för pris ger kvalite:P åå en 100000 kr gitarr ää mer lättspelad än en 1000 kr gitarr
11 mars 2011 02:58 | #6 rockerdude
Mitt tips är att plånka runt hos några kompisar som spelar och fråga dom efter tips, sen efter det springer du till närmaste musikaffär.
skitsnack, så länge man inte e dum nog att köpa guran utan att provspela så e de ingen fara att köpa begagnat.
rekomenderar diskantforums köp/sälg del, bra gurer till riktigt bra priser, och man kan lita på folk där.
P28
Medlem
10 mars 2011 20:22 | #1 lisen1
Tjena, ja har spelat akustisk gitarr sen ja gick i 3an, men slutade när ja börja 6an. nu har ja börjat klinka lite hemma igen, o börjar bli sugen på en el gitarr, har hittat en gitarr som ja tycker ser häftig ut, schecter synyster... som gitarristen i avenged sevenfold har, dock är dom ett av mina favorit band, men den kostar runt 7 tusen för en "kopia". och jag tycker inte att det känns så bra o lägga ut så mkt på första gitarren. men har hittat såna där billiga paket som man får allt, men dom käns inte riktigt så bra med såna små förstärkare o så. vet inte hur ja ska göra, nån som kan ge tips på en billig men ändå bra el-gitarr? väldigt tacksam för svar! Vill börja rocka så snart som möjligt ! =)