Riktig Hip-Hop
23 juli 2009 15:06 | #23 HeavyLoad
Hårdrock ska det va! Som Metallica, System Of A Down, Rammstein, osv
23 juli 2009 15:42 | #24 YooNet
rammstein kan va bra men bästa hårdrocken är marilyn manson (och Ebba grön fast dom e punk men de e relaterat t hårdrock)
23 juli 2009 16:53 | #25 Intex
Jo men vart dra man gränsen mellan Hip-Hop och Rap? Jag tycker att Hip-Hop är mer 50 cent med sitt "tunggung" medans rap är Eminem med mer straight forward med sina rader.
23 juli 2009 17:08 | #26 R4GE
ingen bad dig om en kommentar. alla har olika musiksmak, skaffa ett liv istället för o skriva massa onödiga kommentarer. Hip-hop e väl okej :)
23 juli 2009 17:10 | #27 R4GE
Hmm, trodde denna tråd var om hip-hop och så skriver du om hårdrock... Tkr Eminem inte är lika bra som han va förut dock så lyssnar jag inte mkt alls på rap/hip-hop.
23 juli 2009 17:11 | #28 Jpain
om man ska lyssna på något så är det svensk hip-hop typ som stor, emilush, anton å affe, kartellen , jacco o.s.v
23 juli 2009 17:22 | #29 YooNet
Emilush skämtar du han e utskämd o utskrattad bara småfjortisar som lyssnar på han
25 juli 2009 17:32 | #31 Danneman93
50 är ingen riktig hiphop, han skriver party låtar, sköna att blejzza/rejva till, lika så alla andra komersiella rappare, e de riktig hiphop du vill ha, sikta då på :
prodigy(gränsfall), nas, scarface, rakim, krs one, NWA, GZA, 2pac, biggie, the roots, kool g rap, dead preez, mos def, gang-starr, killah priest, immortal teqhnique, L.L cool j, puff daddy(hans äldre låtar), 3-6 maffia, snowgoons och cypress hill.
där har ni enligt mig riktig hiphop, finns massa fler jag skulle kunna rabbla upp men pallar inte.
svensk rap:
ayo, ken ring(hans äldre låtar)
promo, jakko.
"Exploited911"
wtf Gatas parlament, va va de för skit?, norska kan man inte ta serriöst x).
28 juli 2009 20:30 | #33 h3lgesson
hmm hur många fitty låtar har du hört ? candy shop in da club p.i.m.p ? då förstår jag dig lyssna på get rich or die tryin the massacre och alla hans mixtape där har du hiphop som 2pac biggie och alla dom.
shady/aftermatch/Gunit records 4 life<3
28 juli 2009 20:42 | #34 rasmusb2
kid rock/linkin park vissa kanske inte fattar det det men det e en blandning av hård rock och hip hop/rap
30 juli 2009 04:40 | #36 Danneman93
hmm, frågan e om du har hört dom?, tro inte att jag inte kan nått om fiiddy,
hans bästa och enda album som va real hiphop är - power of the dollar.
och hans mixtape, njaa har i stort sätt hört alla...
tycker inte han e en real g rapper these days..
30 juli 2009 04:54 | #37 Oliveeer
Ska du ha riktig Hip-Hop så får du lyssna på, Scarface, Geto Boys, 2pac, Nas, Biggie, Eazy-e, Eminem
30 juli 2009 05:49 | #38 NogodsNomasters
Riktig hip-hop ska vara politisk. Det var så det var menat från början. Det ska inte handla om vem som har finast bilar, vem som knullar mest osv.
immortal teqhnique, N.W.A och Chords är mina personliga favoriter.
P26
Medlem
20 juli 2009 22:51 | #21 h3lgesson
fittys musik är grundad från underground gå in på youtube och sök på 50 cent the power of the dollar vilket är hans album innan han blev sjkuten (stavas? :S) otroligt bra men han blev ju sjkuten så fucking columbia records slängde skiten så albumet kom aldrig ut sen så signade kungen honom (eminem :D ) och då gick genombrottet .