Riktig Hip-Hop

1 2 3
h3lgesson
P26
Medlem

20 juli 2009 22:51 | #21 h3lgesson

Skrivet av exploited911 View Post
Jo förfan riktig hip-hop och rap är najs. 50 Cents musik kanske har/blir den råa typen MEN hans musik är kapitalistisk och inte grundad i oldschool rap och är jävla mainstream lyrik som (Citerar NWA): "Stop rap for the hood and just for the popcharts." Immortal Tech, Dead Prez, Krs One, Jedi mind tricks, Cypress hill, Gatas parlament, MBMA och Looptroop. Där har ni ngt som kallas HIP HOP! Ni som flikar in med "Hiphop suger" och liknande är inget annat än trångsynta, ignoranta och jävligt tråkiga allmänt. Jag lyssnar på allt från grindcore, punk, metal, Reagge/Ska och Hiphop. Jag gillar musik och man skall inte döma musik i förhand för varje genrer har Fjollor, men också seriösa artister som behåller äktheten.

fittys musik är grundad från underground gå in på youtube och sök på 50 cent the power of the dollar vilket är hans album innan han blev sjkuten (stavas? :S) otroligt bra men han blev ju sjkuten så fucking columbia records slängde skiten så albumet kom aldrig ut sen så signade kungen honom (eminem :D ) och då gick genombrottet .

YooNet
P30
Medlem
HeavyLoad
P28
Medlem

23 juli 2009 15:06 | #23 HeavyLoad

Hårdrock ska det va! Som Metallica, System Of A Down, Rammstein, osv

YooNet
P30
Medlem

23 juli 2009 15:42 | #24 YooNet

Skrivet av fightfirewithfire View Post

rammstein kan va bra men bästa hårdrocken är marilyn manson (och Ebba grön fast dom e punk men de e relaterat t hårdrock)

Intex
P29
Medlem

23 juli 2009 16:53 | #25 Intex

Jo men vart dra man gränsen mellan Hip-Hop och Rap? Jag tycker att Hip-Hop är mer 50 cent med sitt "tunggung" medans rap är Eminem med mer straight forward med sina rader.

R4GE
P30
Medlem

23 juli 2009 17:08 | #26 R4GE

Skrivet av S4jmon View Post
HIP-HOP kan dra åt helvete!

ingen bad dig om en kommentar. alla har olika musiksmak, skaffa ett liv istället för o skriva massa onödiga kommentarer. Hip-hop e väl okej :)

R4GE
P30
Medlem

23 juli 2009 17:10 | #27 R4GE

Skrivet av YooNet View Post
Skrivet av fightfirewithfire View Post
rammstein kan va bra men bästa hårdrocken är marilyn manson (och Ebba grön fast dom e punk men de e relaterat t hårdrock)

Hmm, trodde denna tråd var om hip-hop och så skriver du om hårdrock... Tkr Eminem inte är lika bra som han va förut dock så lyssnar jag inte mkt alls på rap/hip-hop.

Jpain
P28
Medlem

23 juli 2009 17:11 | #28 Jpain

om man ska lyssna på något så är det svensk hip-hop typ som stor, emilush, anton å affe, kartellen , jacco o.s.v

YooNet
P30
Medlem

23 juli 2009 17:22 | #29 YooNet

Skrivet av Jpain View Post
om man ska lyssna på något så är det svensk hip-hop typ som stor, emilush, anton å affe, kartellen , jacco o.s.v

Emilush skämtar du han e utskämd o utskrattad bara småfjortisar som lyssnar på han

supermariomaster
P71
Medlem

23 juli 2009 18:18 | #30 supermariomaster

HAHAH det e rätt exploited911 lol

[/url][/i]

Danneman93
P30
Medlem

25 juli 2009 17:32 | #31 Danneman93

50 är ingen riktig hiphop, han skriver party låtar, sköna att blejzza/rejva till, lika så alla andra komersiella rappare, e de riktig hiphop du vill ha, sikta då på :
prodigy(gränsfall), nas, scarface, rakim, krs one, NWA, GZA, 2pac, biggie, the roots, kool g rap, dead preez, mos def, gang-starr, killah priest, immortal teqhnique, L.L cool j, puff daddy(hans äldre låtar), 3-6 maffia, snowgoons och cypress hill.
där har ni enligt mig riktig hiphop, finns massa fler jag skulle kunna rabbla upp men pallar inte.

svensk rap:
ayo, ken ring(hans äldre låtar)
promo, jakko.
"Exploited911"
wtf Gatas parlament, va va de för skit?, norska kan man inte ta serriöst x).

SkelletonPro113
P26
Medlem

25 juli 2009 17:36 | #32 SkelletonPro113

Hip hop suger!!! METAL FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!

h3lgesson
P26
Medlem

28 juli 2009 20:30 | #33 h3lgesson

Skrivet av migg5 View Post
50 är ingen riktig hiphop, han skriver party låtar, sköna att blejzza/rejva till, lika så alla andra komersiella rappare, e de riktig hiphop du vill ha, sikta då på : prodigy(gränsfall), nas, scarface, rakim, krs one, NWA, GZA, 2pac, biggie, the roots, kool g rap, dead preez, mos def, gang-starr, killah priest, immortal teqhnique, L.L cool j, puff daddy(hans äldre låtar), 3-6 maffia, snowgoons och cypress hill. där har ni enligt mig riktig hiphop, finns massa fler jag skulle kunna rabbla upp men pallar inte. svensk rap: ayo, ken ring(hans äldre låtar) promo, jakko. "Exploited911" wtf Gatas parlament, va va de för skit?, norska kan man inte ta serriöst x).

hmm hur många fitty låtar har du hört ? candy shop in da club p.i.m.p ? då förstår jag dig lyssna på get rich or die tryin the massacre och alla hans mixtape där har du hiphop som 2pac biggie och alla dom.
shady/aftermatch/Gunit records 4 life<3

rasmusb2
P32
Medlem

28 juli 2009 20:42 | #34 rasmusb2

kid rock/linkin park vissa kanske inte fattar det det men det e en blandning av hård rock och hip hop/rap

rasmusb2
P32
Medlem

28 juli 2009 20:44 | #35 rasmusb2

snoop doggs gammlingar e hjävla bra när han hadde affro

Danneman93
P30
Medlem

30 juli 2009 04:40 | #36 Danneman93

Skrivet av h3lgesson View Post
Skrivet av migg5 View Post
50 är ingen riktig hiphop, han skriver party låtar, sköna att blejzza/rejva till, lika så alla andra komersiella rappare, e de riktig hiphop du vill ha, sikta då på : prodigy(gränsfall), nas, scarface, rakim, krs one, NWA, GZA, 2pac, biggie, the roots, kool g rap, dead preez, mos def, gang-starr, killah priest, immortal teqhnique, L.L cool j, puff daddy(hans äldre låtar), 3-6 maffia, snowgoons och cypress hill. där har ni enligt mig riktig hiphop, finns massa fler jag skulle kunna rabbla upp men pallar inte. svensk rap: ayo, ken ring(hans äldre låtar) promo, jakko. "Exploited911" wtf Gatas parlament, va va de för skit?, norska kan man inte ta serriöst x).
hmm hur många fitty låtar har du hört ? candy shop in da club p.i.m.p ? då förstår jag dig lyssna på get rich or die tryin the massacre och alla hans mixtape där har du hiphop som 2pac biggie och alla dom. shady/aftermatch/Gunit records 4 life&lt;3

hmm, frågan e om du har hört dom?, tro inte att jag inte kan nått om fiiddy,
hans bästa och enda album som va real hiphop är - power of the dollar.
och hans mixtape, njaa har i stort sätt hört alla...
tycker inte han e en real g rapper these days..

Oliveeer
P29
Medlem

30 juli 2009 04:54 | #37 Oliveeer

Ska du ha riktig Hip-Hop så får du lyssna på, Scarface, Geto Boys, 2pac, Nas, Biggie, Eazy-e, Eminem

NogodsNomasters
P31
Medlem

30 juli 2009 05:49 | #38 NogodsNomasters

Riktig hip-hop ska vara politisk. Det var så det var menat från början. Det ska inte handla om vem som har finast bilar, vem som knullar mest osv.

immortal teqhnique, N.W.A och Chords är mina personliga favoriter.

4lfr3d
P28
Medlem
fuckdisney
P28
Medlem

8 augusti 2009 01:19 | #40 fuckdisney

Skrivet av HATTBABY View Post
därför ska man lyssna på deathcore osvosvosv!

deathcore är för skolflickor deathmetal å grindcore ska de va

1 2 3

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.