Bästa Death/Groove/Progressive Death- Metal banden

xintale
P31
Medlem

10 juni 2009 17:08 | #1 xintale

Tjena! Nu äre såhär att jag vill veta vilket/vilka band du tycker är bäst inom genren Death metal, Groove metal eller Prog/Death Metal.

Själv är mina favorite Meshuggah, Lamb of God och Spawn of Possession och så klart dom brutala AEON!

(P.S Behemoth får man inte glömma.)

//Xintale

Pojk
P25
Medlem

10 juni 2009 17:16 | #2 Pojk

Arch Enemy tror jag, riktigt coolt att det är en tjej som sjunger!

Borttagen medlem

10 juni 2009 17:39 | #3 Avslutat konto

Enligt mig så är lätt en av det bästa bandet Deicide, men finns allt möjligt, du kan kolla in min spellista, finns allt från Grind, Death till Black metal.
http://open.spotify.com/...st/4Vm5gr5IIrvS6fKUATxNH8 Tunga grejer

Skogsrunkarn
P30
Medlem

10 juni 2009 17:42 | #4 Skogsrunkarn

OLD FUNERAL, MASTER, AUTOPSY band som äter er till frukost

Borttagen medlem

11 juni 2009 14:41 | #5 Avslutat konto

bara några band du kanske skulle gilla:
Suicide silence
Carnifex
Whitechapel
All shall perish
Bring me the horizon
Her demise, my rise
Crematory
Grave
Cannibal corpse
Nailed to obscurity
Pan.thy.monium
Unborn suffer <-|grym som fan =b
Asphyx
Eternal darkness
Dispised icon
The agony scene
The black dahlia murder
Paths of possession
Heaven shall burn
The funeral pyre
Chimaria
Carcass
As I lay dying

men progressive/death metal, kolla Scar symmetry

XIII
P31
Medlem

11 juni 2009 15:21 | #6 XIII

Kolla in Between the Buried and Me, helt otroliga!
Tips på låtar: Prequel to the Sequel, Selkies: The Endless Obsession och White Walls.

eabalo
P29
Medlem

11 juni 2009 16:05 | #7 eabalo

Cannibal corpse är ju utan tvekan bästa Deathmetalbandet som finns! Men andra bra är Grave,Entombed,Behemoth och Bloodbath:D

fuckdisney
P27
Medlem

23 juli 2009 22:48 | #8 fuckdisney

pantera är sataniskt bra

limeman
P28
Medlem

17 augusti 2009 00:05 | #9 limeman

Mitt ABSOLUTA favoritband inom metal överlag är Dream Theater! De spelar alltså proggressiv metal.
Har aldrig vart nåt stort fan av death metal, men JFAC's nya skiva ("Ruination")är en helt otroligt bra teknisk deathmetalskiva.
Däremot har jag alltid varit ett större fan av deathcore. Mina favvoband inom den genren just nu är Carnifex och The Black Dahlia Murder.

Allt detta är skrivet från min iPhone, ni får ha överseende med eventuella stavfel. ;)

paintmepink
P27
Medlem

17 augusti 2009 00:36 | #10 paintmepink

Citat:
bara några band du [b]kanske[/b] skulle gilla: Suicide silence Carnifex Whitechapel All shall perish Bring me the horizon Her demise, my rise Crematory Grave Cannibal corpse Nailed to obscurity Pan.thy.monium Unborn suffer &lt;-|grym som fan =b Asphyx Eternal darkness Dispised icon The agony scene The black dahlia murder Paths of possession Heaven shall burn The funeral pyre Chimaria Carcass As I lay dying men progressive/death metal, kolla Scar symmetry

typ alla utan bög bandet bring me the horizon

exploited911
P30
Medlem

19 augusti 2009 00:54 | #11 exploited911

Varför är BMTH bögigt tycker du då?

limeman
P28
Medlem

19 augusti 2009 19:03 | #12 limeman

Ja, jag håller med. Visst SUGER bmth hårt, men jag tvivlar starkt på att de skulle vara homosexuella -.-
Använd inte ordet "bög" som ett skällsord. Det är jävligt ignorant och en person som faktsiskt ÄR homosexuell kan bli sårad.

OT vill jag säga att Opeth och Between the Buried and är två stycken helt OTROLIGT bra progressiva/tekniska deathmetalband. Framförallt Opeth. Om ni aldrig har hört dem råder jag er starkt att köpa albumet "Still Life". Så ofattbart bra album asså. Om ni vill höra hur BYBAM låter tycker jag att ni ska ta en titt på "Colors".

Lillavargen
P30
Medlem

19 augusti 2009 19:09 | #13 Lillavargen

The Berzeker

exploited911
P30
Medlem

19 augusti 2009 23:00 | #14 exploited911

Jag tycker att BMTH:s tidigare album är helt okej, ingenting fjolligt alls med dem, speciellt inte jämfört med andra core-band. Deras fans är ju väldigt mainstream och då får ju bmth med det men inte klaga nu gubbar.

At the gates, entombed och Arch enemy är trevlig death.
Pantera var ju skönaste groovebandet.

Någon nämnde Carcass som enligt mig är lite mer grindaktigt, men lätt nämnvärde väldigt underskattade!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.