Vad krävs det för att vara en musiker?

Dovahking
P22
Medlem

29 januari 2013 16:22 | #1 Dovahking

Hej Jesper.nu! Jag har funderat på detta ett tag nu.. Enligt mig är en musiker en som kan både spelar instrument och skriver egen musik. Justin Bieber tex räknas han som musiker? han skriver varken sina egna låtar eller spelar några instrument i sin musik. Vad tycker ni att det krävs för att räknas som en musiker? Lite konstig tråd, men jag hoppas att det i alla fall blir några som skriver sina åsikter!:)

aquila
P17
Medlem

29 januari 2013 19:53 | #2 aquila

JB är en sångare/artist.

Dovahking
P22
Medlem

31 januari 2013 13:21 | #3 Dovahking

^Mina tankar exakt ;)

knuta-n
P27
Medlem

31 januari 2013 14:41 | #4 knuta-n

enligt min åsikt ä biber en stor tönt !

IronyFist
P31
Medlem

31 januari 2013 16:19 | #5 IronyFist

Fast man kan ju vara artist utan att skriva låtar, låtskrivare skriver låtar, men det ena utesluter inte det andra.

BladeZarMan
P25
Medlem

1 februari 2013 20:07 | #6 BladeZarMan

Att bli en artist i denna generation är ju nästan hur enkelt som helst.

SnyggaFrallan
P27
Medlem

5 februari 2013 21:48 | #7 SnyggaFrallan

Citat:
Citat av: Keym4rt
Hej Jesper.nu! Jag har funderat på detta ett tag nu.. Enligt mig är en musiker en som kan både spelar instrument och skriver egen musik. Justin Bieber tex räknas han som musiker? han skriver varken sina egna låtar eller spelar några instrument i sin musik. Vad tycker ni att det krävs för att räknas som en musiker? Lite konstig tråd, men jag hoppas att det i alla fall blir några som skriver sina åsikter!:)

En musiker är helt enkelt någon som gör musik. Och en bra musiker är någon som gör bra musik. :) Det krävs musikalisk talang!

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.