Otrimmad 55km/h

1 2
wowomgt
P28
Medlem

10 juli 2009 23:16 | #21 wowomgt

Klass 2 är 30 moped, eller så kallad 25 km/h moped. Den har 1 kw motor effekt. Klass 2 ? EU moped... har moped boken framför mig.. läser till moped kort. svar på svart och vitt..

matvrak5
P28
Medlem

10 juli 2009 23:52 | #22 matvrak5

Pfft.. även om din moppe kan komma upp i 1000km/h så gäller ändå hastighetsbegränsningarna på vägarna eller hur? ^^

wowomgt
P28
Medlem

11 juli 2009 00:16 | #23 wowomgt

Om det är EU moped får den bara gå som max 52, annars är det en lätt MC och du får böter.

BigFish
P33
Medlem

11 juli 2009 00:21 | #24 BigFish

lagen säger en max effekt på x antal cc och x antal hästar, men du får ju aldrig köra snabbare än 45 med klass 1 och 30 med klass 2.... oavsett vad den toppar.

Sen om du trimmar går du över maxeffekt och åker på varenda lagbrott som finns inom mopeder om du bli stoppad, så dum idé.

wowomgt
P28
Medlem

11 juli 2009 00:29 | #25 wowomgt

precis :)

broornen
P28
Medlem

15 juli 2009 11:45 | #26 broornen

En klass I och en klass II har exakt samma motor men då Är klass II ordentligare strypt för att den ska ha effekt att endast klara av sina 25km/h

Borttagen medlem

15 juli 2009 11:50 | #27 Avslutat konto

Trim och trim den kan ju kanske va drevad... det klassas inte alltid som trimmad

Borttagen medlem

18 juli 2009 22:53 | #28 Avslutat konto

whatever.... den e klass 2, de står på den, den går i 55 km/h och den e otrimmad xD

Borttagen medlem

18 juli 2009 23:11 | #29 Avslutat konto

Skrivet av Gibbens View Post
Trim och trim den kan ju kanske va drevad... det klassas inte alltid som trimmad

All ändring av mopedens orginalutförande är olagligt. du får inte ens byta ut handtagen igentligen. Även om mopeden går sämre eller om det bara är en kosmetisk detalj så kan polisen ändå plocka dig.

Borttagen medlem

18 juli 2009 23:20 | #30 Avslutat konto

Skrivet av Cromeaholic View Post

All ändring av mopedens orginalutförande är olagligt. du får inte ens byta ut handtagen igentligen. Även om mopeden går sämre eller om det bara är en kosmetisk detalj så kan polisen ändå plocka dig.

Fail hur kan det komma sig att en del köper t.e.x ett tecnigas strypt som är godkänt man får göra vad fan man vill me mopeden bara den följer lagarna t.e.x Reg plåt om de e en klass 1 moped och inte är trimmad jävla bullshit

Borttagen medlem

17 april 2010 11:43 | #31 Avslutat konto

Det är känt att gamla mopeder drar ifrån nyare. Eftersom förut fick de göras snabbare eller nåt i den stilen.

Borttagen medlem

17 april 2010 11:48 | #32 Avslutat konto

Får man ha stickers?

topic
P
Medlem

17 april 2010 13:58 | #33 topic

Skrivet av buppi View Post
nä de e bara hur fort du får köra dom som skiljer sig

Eru dum eller?
du får inte skjutsa på Klass II moped, vilket du får på Klass I, dock måste man ha körtkort för att på EU moped xD

pontiii
P30
Medlem

17 april 2010 14:43 | #34 pontiii

topic, jag har kollat upp det där med skjuts, och dom säger att om man har original fotpinnar på och plats för att hålla i sej så får man faktiskt skjutsa, vissa säger att det bara gäller för barn under 10 år men jag har blivit stoppad 3 gånger och skjutsat personer på mellan 16-19 år, polisen sa till mej att så länge jag hade fotpinnar och nånstans att hålla i sej så va de okej... :)

de här med hur snabbt en moppe får gå och allt har det varit en debatt om på olika chattrum ett längre tag, även när jag köpte moppe för 3 år sen, men så länge moppen är original och du inte överskrider 42 km/h (som är gränsen för hur mycket för snabbt man får åka, samma med bil när man kan åka X antal km för fort utan att dom tar en) de är iaf vad jag har fått höra när jag har snackat med polisen i örebro län :)

tjobbre
P27
Medlem

17 april 2010 15:26 | #35 tjobbre

o.O

Klass 1 Moped får gå i max 45 kilometer i timmen.
Klass 2 Moped får gå i max 30 kilometer i timmen.

Båda 2 får ha en cylindervolym på max 50 kubikcentimeter. Troligtvis är inte din moped orginal även om den är genomgången av en verkstad. Men det kan vara en massa skit som är ändrat på den. Min Fs1a tex gick i 50 knyck och var otrimmad trodde jag, Förra ägaren hadde filat på insugskanalen tror jag.

Om din moped är en klass 2 så kan den inte gå över 50 kilometer i timmen utan trim.

Om det är en klass 1 är allt i sin ordning

klass 1 mopped får göra max 51 km/h och klass 2 får gö max 31-32

Borttagen medlem

10 juni 2010 23:13 | #36 Avslutat konto

Alltså att folk inte fatta det som står i teoriböcker en Eu moppe får högst framföras i 52km/ =ca 4kw och en volym på högst 50cc

EN 30moppe får max framföras i 25km/h max 32km/h Med en motoreffekt på 1kw och en volym på 50cc .

Slutsatts någon måste ha trimmat din moppe ! skulle polisen stanna dej kan dom ge dej böter för detta för det är ditt egna ansvar att se till att moppen håller sig till lagar och regler !

vebban
P26
Medlem

4 juli 2010 13:27 | #37 vebban

men kolla så det inte är messing skruven som är borta! (sitter precis under sadeln)
brorsan har drage den å den går ca 70km/h å han har plive stoppad av snuten ett par gånger (7gånger) å dom har inte märkt nått å det är ingen skillnad på ljudet! :)

vebban
P26
Medlem

4 juli 2010 13:28 | #38 vebban

oj tänkte att det var en vespa! men annars vet jag inte:P

bestefar
P28
Medlem

4 juli 2010 13:37 | #39 bestefar

hehehee min går över hastighetsmätaren som visar upp till 60 km/h otrimmad

1 2

Skriva inlägg?