Gå vidare

1 2
aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 10:32 | #1 aaalexxx

Hej, När man förlorat allt som verklige betytt något och som man gjorde allt för och levde för. Hur går man vidare då? Utan någon som verkligen bryr sig om en eller vill hjälpa en igenom?

Det är såhär: Min flickvän som jag verkligen älskade över allt annat och det vi hade trodde jag va äkta kärlek. Hon dumpade mig i fredags. Hon sa att hon bara känner för mig som en vän. Vi har varit tillsammans i 6 1/2 månad vi stod varandra så nära. Jag va inte alls beredd på det här. Kom så oväntat. Jag älskar henne så sjukt mycket. Orkar inte gå tillbaka till det liv jag levde innan jag träffade henne. Utan något att göra på helgerna. Utan folk som ville umgås med mig.
Hur går man vidare? Utan vänner som verkligen bryr sig om en? Utan någon att prata med? Utan varken hopp eller tro? Utan glädje.

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 11:09 | #2 Genialisk

Att bli lämnad är extremt svårt. Jag går igenom samma sak, blev dumpad för några veckor sen efter två år tillsammans. Mitt bästa tips är att du försöker hålla dig sysselsatt. Du kan, exempelvis, kolla mycket filmer. Helst en riktigt härlig komedi. Alternativt får du snacka med någon?

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:28 | #3 aaalexxx

Tråkigt att höra:/ Problemet är ju det att jag inte har någon nära vän att prata med

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 11:30 | #4 Genialisk

Det behöver inte vara en nära vän. Du kan prata med vem du vill, kanske kan vara en fördel, då den du berättar för inte snackar skit om dig för dina andra kompisar sen. :)

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:42 | #5 aaalexxx

Jo men någon oskänd främling skulle ju inte bry sig så särskilt mycket och vem som inte är en vän vill lyssna på en livshistoria om någon som blivit; mobbad, bedragen, olycklig kärlek, svek, flickvänner som varit otrogna, kan rada upp många fler saker...

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 11:43 | #6 Genialisk

Jo, då jag inriktar mig på psykologi på gymnasiet så finner jag det relativt intressant, även fast jag inte känner dig (eller något på Jesper, för övrigt). Relationsproblem > intresse. haha

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:52 | #7 aaalexxx

det är bara som jag har någon dålig aura som folk inte vill veta av. blir aldrig inbjuden till tex fester, krogen och sånt. Det är fört nu på gymnasiet jag känner mig accepterad i klassen (går el) men ändå vill ingen umgås på fritiden. Är alltid glad och trevlig mot folk och så. har aldrig gjort någon riktigt illa direkt faktiskt.

Detta va inte direkt första gången en tjej som älskat mig helt plötsligt tappat känslorna för mig. Detta har hänt i varenda relation jag varit i men detta va första som kändes riktigt seriös. innan har det inte varat mer än typ en månad men varade det över ett halvår. Innan har tjejerna varit otrogna innan de berättade att de tappat känslorna för mig. men inte denna gången tack och lov.

Känns bara som jag inte är tillräckligt bra för någon eller något. Har aldrig direkt lyckats med någon typ sport eller idrott ändå har jag provat massa olika. Det ända som jag varit riktigt bra på är go-kart men det blev för dyrt för 2 år sen så tvingades att sluta. än i dag saknar jag det.

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:55 | #8 aaalexxx

orkar bara inte gå tillbaka till det liv jag levde innan jag träffade henne. Innan jag träffade henne hade jag ingenting men hon gav mig allt och lite till. Hon visade mig det liv jag vill leva. Tillsammans med någon som gör allt för en. Trivs inte som singel.

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:55 | #9 aaalexxx

Förlorade min oskuld till henne med

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 11:57 | #10 aaalexxx

har försökt prata med massa olika folk men ingen orkar bry sig

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 12:06 | #11 Genialisk

Okej, från vad jag läser så antar jag att du är relativt tillbakadragen på fritiden. Ta initiativ, ring runt och fråga om någon vill ses eller vad som. Vänta inte på att andra ska ringa. Du verkar vara relativt nedstämd över att relationen är slut. Just nu fokuserar du på allt positivt med henne, försök att resonera kring det lite, så kommer du märka att hon inte var perfekt. Om det var menat att det skulle bli du och hon, så hade det blivit så. Allt händer av en anledning, vem vet, du kanske träffar en ännu bättre tjej i sinom tid? Försök att tänka så. Alla har varit med om svåra uppbrott i sina relationer, men man måste tänka framåt. Och eftersom att du nämner att du förlorade oskulden till henne, så antar jag att du ser på sex som en "fin" sak som man bara har med den man älskar, vilket också gör att du har ett speciellt "band" till henne. Det gör förmodligen att du mår sämre än vad du borde. Försök att inte tänka på henne så mycket, visst, nu är såren färska då det tog slut i fredags, men du har hela sommaren på dig att sysselsätta dig med andra aktiviteter. Enligt mig så är människor på två olika sätt. De som följer hjärtat, och de som följer hjärnan. Du verkar vara mer känslosam och följa ditt hjärta, och eftersom att hon funnits där så länge så tar du det hårt. Jag är likadan, men om du försöker att låta hjärnan säga sitt, så kommer du inse att livet inte är slut, att det finns många tjejer där ute du kommer stöta på, att du kan göra vad du vill och att livet är härligt med friheten som kommer när man är singel. Nu kan ju inte jag garantera att detta stämmer över huvud taget, men det är min uppfattning jag bildat om dig på de 20 minuter jag har vetat att du existerar.
Skriv om det är något annat. Det fixar sig till slut.

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 12:26 | #12 aaalexxx

Fan du är duktigt måste jag säga. Jag frågar runt typ hela tiden om folk vill göra något men aldrig någon som vill. Jag försöker ta initiativ men om man inte får respons så tröttnar man ju efter ett tag. Att livet inte tar slut är jag fullt medveten om. Bara det liv jag egentligen vill leva som berövats mig igen. Det kom bara så oväntat. Hade vi glidit ifrån varandra så jag också kände att det inte fanns känslor kvar så hade det ju varit mycket lättare att komma över. Att saker händer av en andleding vet jag också bara att man ibland önskar att man visste varför.

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 12:29 | #13 Genialisk

När du säger att du frågar runt, är det samma personer? Annars kan du ju testa att byta kompiskretsar? Håller med dig, det hade vart skönt att veta vad som komma skall. Tyvärr så är det något som tiden får utvisa för oss, men jag tror att det löser sig.

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 12:39 | #14 aaalexxx

det är ganska många olika personer. Jo men då måste man ju först träffa andra personer. Gå ut till exempel på krogen själv är inget direkt jag känner för. Så hur gör man?

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 12:45 | #15 Genialisk

Även här gäller det att ta initiativ. Även fast du inte vill gå ut så får du nog ta dig i kragen och göra det. Annars kan du gå in på Facebook eller dylikt och ta kontakt där. Exempelvis med gamla kompisar eller nya. Bara ta kontakt! :)

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 13:10 | #16 aaalexxx

ska försöka men vet inte hur jag ska lyckas få kontakt med nya personer för har aldrig varit särskilt bra på det

Genialisk
P30
Medlem

3 juli 2011 13:12 | #17 Genialisk

Det går säkert bra, med all kommunikation som finns tillgänglig är det inga större problem. Facebook är ju det absolut lättaste. :)

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 14:23 | #18 aaalexxx

har försökt prata med massa folk både gamla vänner och såna som jag knappt känner om de vill hitta på något men ingen som vill...

aaalexxx
P29
Medlem

3 juli 2011 14:50 | #19 aaalexxx

och sen är det en grej till. I hennes familj är ända gången utanför min egen familj jag känt mig verkligt accepterad och omtyckt för den jag är. Det är bara så mycket speciella saker jag gått igenom tillsammans med henne som gör detta så jobbigt

Purple93
F30
Medlem

3 juli 2011 15:15 | #20 Purple93

Skrivet av aaalexxx View Post
Hej, När man förlorat allt som verklige betytt något och som man gjorde allt för och levde för. Hur går man vidare då? Utan någon som verkligen bryr sig om en eller vill hjälpa en igenom?

Det är såhär: Min flickvän som jag verkligen älskade över allt annat och det vi hade trodde jag va äkta kärlek. Hon dumpade mig i fredags. Hon sa att hon bara känner för mig som en vän. Vi har varit tillsammans i 6 1/2 månad vi stod varandra så nära. Jag va inte alls beredd på det här. Kom så oväntat. Jag älskar henne så sjukt mycket. Orkar inte gå tillbaka till det liv jag levde innan jag träffade henne. Utan något att göra på helgerna. Utan folk som ville umgås med mig.
Hur går man vidare? Utan vänner som verkligen bryr sig om en? Utan någon att prata med? Utan varken hopp eller tro? Utan glädje.

Jag hoppas att det löser sig och jag förstår att det här känns väldigt jobbigt för dig. Mitt tips är nog också att försöka umgås med vänner, så att du får lite annat att tänka på. Våga ta kontakt med personer som du egentligen inte känner så bra. Föreslå att ni kan hitta på något kul. Nu på sommaren är det ju perfekt att gå och bada. Jag har också lite svårt för att ta kontakt med andra, men Internet har hjälpt mig ganska mycket. Jag personligen tycker det är enklast att skriva till någon och du kan ju alltid testa eller hur? Om en person inte vill så ge inte upp utan sök efter nya kontakter.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.