vad killar vill ha på alla hjärtansdag?

1 2 3 4
VetEjVem
P27
Medlem

8 februari 2011 20:16 | #21 VetEjVem

Du, naken, ligger på hans säng när han kommer hem O.o

Borttagen medlem

8 februari 2011 22:40 | #22 Avslutat konto

Kinky?

Detta funkar ALLTID. Köp sexiga underkläder, helst något utöver det vanliga, t.ex. korsett, bustier, stay-ups etc. Bjud hem honom på kvällen (eller utför detta på kvällen ifall ni redan ses på dagen), det ska vara mörkt ute. Tänd ljus och slå på lite chill musik. Det ska vara städat och renbäddat. Du ska vara parfymerad, inte för mycket, men tillräckligt på alla ställen han kommer att ha näsan som t.ex. låren, bröstet,ryggen, armarna, du vet nog själv bäst var (obs, inte så mycket så det skulle smaka för jävligt om han skulle slicka på dig haha). Be honom vänta i ditt rum när du ska hämta någonting eller whatever, en ursäkt hur som helst. Se till att han slår sig ner i sängen i sin väntan. Du kommer tillbaka in i ditt rum i endast de nya underkläderna och säger något i stilen "av med kläderna", bestämt och sexigt.

Do your thing sen, gå lös på honom! Släng ur dig snuskiga ord och meningar! När jag säger gå lös menar jag inte "ha sex med honom", utan jag menar KNULLA SKITEN UR HONOM! Han kommer uppskatta det som bara fan..! ;) Säg åt honom vad han ska göra med dig och gör precis vad du vill göra med honom.

Eller nåt. Fan vad tråkigt jag har. Lirade precis LoL med killen, men han stack hem :(

AnArchoz
P28
Medlem

9 februari 2011 00:30 | #23 AnArchoz

Individuellt. Att fråga vederbörande person vore det bästa. Men i princip som ovanstående talare.

exit
P38
Moderator

9 februari 2011 01:00 | #24 exit

Skrivet av Misshanna View Post
...jo jag tycker ju egentligen oxå att det är killen som ska ta med tjejen ut på saker som bio och äta eller så...

Vad irriterad jag blir när jag läser sådant. Tycker du egentligen att kvinnan ska vara hemma framför spisen, medan mannen jobbar också? Skall kvinnor egentligen inte anses kapabla att ha ett jobb, för de blir psykiskt sjuka? Mannen ska kanske egentligen vara en gentleman klädd i hatt, och givetvis tar han notan när man är ute på restaurang så hon ska känna sig "bortskämd"? För det är ju också föreställningar från en svunnen tid som vi helst vill vara förbi. 40-talet ringde och ville ha tillbaka sin jämställdhetssyn. Jag är en brinnande feminist, men jag är det inte bara när det "passar".

Sådana här föreställningar är verkligen avtändande. I ett modernt moget förhållande bjuder man ut varandra, ibland den ena och ibland den andre. Båda visar att de vill umgås med den andre, och det är bådas gemensamma ansvar att hitta på saker. Om någon skulle vara lite sämre just på detta kan man förstås kompensera genom andra egenskaper, det är inte det som är poängen utan att det känns så oerhört förlegat att kvinnor/tjejer förväntar sig att mannen ensidigt ska bjuda ut och skämma bort. Jag älskar att få mina flickvänner att känna sig älskade och uppskattade, som "prinsessor", men jag skulle nog allvarligt fundera på att dumpa henne om hon på riktigt förväntade sig att bara jag skulle ta med henne ut på bio eller restaurang.

Jag hoppas ingen kille accepterar att bli behandlad på det viset.

Schofeldt
P31
Medlem

9 februari 2011 11:37 | #25 Schofeldt

Skrivet av exit View Post
Skrivet av Misshanna View Post
...jo jag tycker ju egentligen oxå att det är killen som ska ta med tjejen ut på saker som bio och äta eller så...
Vad irriterad jag blir när jag läser sådant. Tycker du egentligen att kvinnan ska vara hemma framför spisen, medan mannen jobbar också? Skall kvinnor egentligen inte anses kapabla att ha ett jobb, för de blir psykiskt sjuka? Mannen ska kanske egentligen vara en gentleman klädd i hatt, och givetvis tar han notan när man är ute på restaurang så hon ska känna sig "bortskämd"? För det är ju också föreställningar från en svunnen tid som vi helst vill vara förbi. 40-talet ringde och ville ha tillbaka sin jämställdhetssyn. Jag är en brinnande feminist, men jag är det inte bara när det "passar".

Sådana här föreställningar är verkligen avtändande. I ett modernt moget förhållande bjuder man ut varandra, ibland den ena och ibland den andre. Båda visar att de vill umgås med den andre, och det är bådas gemensamma ansvar att hitta på saker. Om någon skulle vara lite sämre just på detta kan man förstås kompensera genom andra egenskaper, det är inte det som är poängen utan att det känns så oerhört förlegat att kvinnor/tjejer förväntar sig att mannen ensidigt ska bjuda ut och skämma bort. Jag älskar att få mina flickvänner att känna sig älskade och uppskattade, som "prinsessor", men jag skulle nog allvarligt fundera på att dumpa henne om hon på riktigt förväntade sig att bara jag skulle ta med henne ut på bio eller restaurang.

Jag diggar hur du inte förstår dig på internethumorn som har uppstått nu i 2010+ talet xD Sök på "Woman Kitchen" på Google, på bilder och kolla & räkna hur många av dem där det står att kvinnan ska göra en "sandwitch" och frun ska hållas sig i "köket"..

exit
P38
Moderator

9 februari 2011 11:53 | #26 exit

Skrivet av Schofeldt View Post
Jag diggar hur du inte förstår dig på internethumorn som har uppstått nu i 2010+ talet xD Sök på "Woman Kitchen" på Google, på bilder och kolla & räkna hur många av dem där det står att kvinnan ska göra en "sandwitch" och frun ska hållas sig i "köket"..

Jag diggar hur du tror att det hon sa var "internethumor" och på något vis relaterat till de bilder man får upp om man söker på "woman kitchen" på google. För övrigt har humorn funnits sedan minst 80-talet och inträdet för denna på internet skedde långt före 2010 kan jag garantera dig.

Zekke
P27
Medlem

9 februari 2011 14:22 | #27 Zekke

Jag blir inte behandlad så. Jag väljer att hålla på så, Jag tycker det är roligt att bjuda ut en tjej på bio och Middag o sånt, och har absolut inga problem me o betata för kvällen, alla har ju sin egna åsikt, Men från min sida så skulle jag hellre bjudit ut en tjej, än att hon bjuder ut mig.

AddeRulle
P36
Medlem

9 februari 2011 15:00 | #28 AddeRulle

Kör en mysig middag hemma, att köpa ngt är bara trams, det brukar ända bara bli skit man köper, hitta upplevelsen istället!

exit
P38
Moderator

9 februari 2011 15:55 | #29 exit

Skrivet av Zekke View Post
Jag blir inte behandlad så. Jag väljer att hålla på så, Jag tycker det är roligt att bjuda ut en tjej på bio och Middag o sånt, och har absolut inga problem me o betata för kvällen, alla har ju sin egna åsikt, Men från min sida så skulle jag hellre bjudit ut en tjej, än att hon bjuder ut mig.

Varför får jag alltid känslan av att killar som säger så egentligen bara vill framstå som bra pojkvänner? Du har för övrigt helt missat poängen, vilken var att det är en väldigt tråkig inställning att tycka att det ensidigt är killens jobb att ta med ut på bio, restauranger och göra andra saker. Visst är det kul att bjuda ut och göra någon glad, men har man problem med att själv bli medtagen på något roligt ibland så har man ju issues med sin manlighet. Det tror jag de flesta kan hålla med om.

vaith
P27
Medlem

9 februari 2011 16:33 | #30 vaith

alla killar vill ju ha en fin midda på max eller o.O

AddeRulle
P36
Medlem

10 februari 2011 15:05 | #31 AddeRulle

Gillar traditionella killar och tjejer! Allt maste inte vara sa nytänkande feministiskt här i livet!

exit
P38
Moderator

10 februari 2011 15:30 | #32 exit

Skrivet av AddeRulle View Post
Gillar traditionella killar och tjejer! Allt maste inte vara sa nytänkande feministiskt här i livet!

Alla har förstås rätt att vara konservativa, traditionella och bakåtsträvande. Själv strävar jag framåt.

Borttagen medlem

10 februari 2011 15:53 | #33 Avslutat konto

Alla har förstås rätt att vara konservativa, traditionella och bakåtsträvande. Själv strävar jag framåt.

Rent teoretiskt, stannar man upp, går man väl inte bakåt? :O

AddeRulle
P36
Medlem

11 februari 2011 14:26 | #34 AddeRulle

Allt traditonellt behöver väl inte vara bakatsträvande? om du tänker sa e det nog dina "ideal" som e lite bakatsträvande

exit
P38
Moderator

11 februari 2011 16:02 | #35 exit

Skrivet av Axiom View Post
Rent teoretiskt, stannar man upp, går man väl inte bakåt? :O

Det beror på lite hur man ser det. Konservatism är ju besläktat med "konservera" alltså bevara. Men det man vill bevara när man är konservativ är ju ofta väldigt gammalt, frugan ska ta hand om barnen och laga mat medan pappa jobbar, homosexuella ska inte få gifta sig, kvinnor bör inte få bli präster, ungdomar ska inte ha sex och kondom är något dåligt menar man och så vidare.

Konservativa tycker inte om det som dom upplever som nymodigheter, men dessa nymodigheter är ju vad samhället är nu och det man strävar efter fanns då.

Allt traditonellt behöver väl inte vara bakatsträvande? om du tänker sa e det nog dina "ideal" som e lite bakatsträvande

Om man talar om konservatism ur ett politiskt perspektiv så är det bakåtsträvande. Idag har homosexuella rättigheter de inte hade för 50 år sedan, eller ens för 10 år sedan och det är något man som konservativ inte vill ha, man vill rulla tillbaka tiden. Samma sak gäller i princip alla de områden man har en åsikt om.

Men en tradition behöver ju inte nödvändigtvis vara något gammalt, om man tycker om traditioner så som att fira jul, midsommar och så vidare är det ju inget bakåtsträvande i det. Det finns ju dessutom nya traditioner som kommit de senaste åren. Det är dock inte riktigt vad man brukar mena när man säger att någon är traditionell, då brukar man mena konservativ.

MadHatter
P29
Medlem

11 februari 2011 19:34 | #36 MadHatter

Det enda jag vill ha på alla hjärtans dag är någon att spendera den med... forever alone
http://i886.photobucket.com/.../yeamomo/ForeverAlone.png

LordDante
P28
Medlem

11 februari 2011 19:43 | #37 LordDante

Skrivet av MadHatter View Post
Det enda jag vill ha på alla hjärtans dag är någon att spendera den med... forever alone
http://i886.photobucket.com/.../yeamomo/ForeverAlone.png

WORD!

MadHatter
P29
Medlem

11 februari 2011 19:57 | #38 MadHatter

</3 kommer vara så jävla nere på måndag xD

Borttagen medlem

11 februari 2011 20:16 | #39 Avslutat konto

&lt;/3 kommer vara så jävla nere på måndag xD

Vem kommer inte smile

MadHatter
P29
Medlem

11 februari 2011 20:19 | #40 MadHatter

Skrivet av Axiom View Post
&amp;lt;/3 kommer vara så jävla nere på måndag xD
Vem kommer inte smile

Vi sitter här inne på Jesper vid 19:00 på klotterplanket och pratar, då kan vi åtminstonde vara ensamma tillsammans...

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.