Ja jag Ändrar mej hela tiden

mrx35
P26
Medlem

8 december 2010 18:42 | #1 mrx35

Jag har startat trådar här lika ofta som tåget avgår men nu behöver jag hjälp med att väva in komplimanger i vanliga samtal och även hjälp med att fråga om en tjej jag gillar vill göra något? bara några små tips

Borttagen medlem

8 december 2010 19:18 | #2 Avslutat konto

Om hon ger dig en komplimang så säg typ "Men du är ju bäst på matte!" om hon säger att du är smart.

Fixed4life
P30
Medlem

8 december 2010 19:23 | #3 Fixed4life

1: SE och lär av andra
2: Väv inte in det, kan bli sjukt peppane om man gör det mer random (kan väll faila men tänk på det iaf)
3: När hon har gett dig tappar din komplimang lite i styrka men fortfarande bra idé (framförallt att säga om något lite annorlunda som matte - smart).
4: När ni pratar om något som på något vis har med något hon är bra på / är så säg det! Det är tufft men fan vad glad man själv blir när man får en.

Borttagen medlem

8 december 2010 19:32 | #4 Avslutat konto

Skrivet av Fixed4life View Post
1: SE och lär av andra 2: Väv inte in det, kan bli sjukt peppane om man gör det mer random (kan väll faila men tänk på det iaf) 3: När hon har gett dig tappar din komplimang lite i styrka men fortfarande bra idé (framförallt att säga om något lite annorlunda som matte - smart). 4: När ni pratar om något som på något vis har med något hon är bra på / är så säg det! Det är tufft men fan vad glad man själv blir när man får en.

Anledningen till att jag sa det var för att jag har testat det och hon blev bokstavligt talat; den gladaste tjej på denna jord. Dina andra tips är okså bra!

Fixed4life
P30
Medlem

8 december 2010 20:07 | #5 Fixed4life

I rest my case, tummenupp!

Sedan tror jag på infall, jag har känt starkt för att göra något ibland och då har det varit väldigt lyckat! (inte alla men klar majoritet, de "andra" gångerna var det mer +- noll)

RagNar95
P27
Medlem

8 december 2010 20:17 | #6 RagNar95

Du behöver inte kunna ge komplimanger, du behöver bättre självförtroende. Börja med att skaffa det så kommer resten av sig själv.

mrx35
P26
Medlem

8 december 2010 20:52 | #7 mrx35

Skrivet av calvin View Post
Om hon ger dig en komplimang så säg typ "Men du är ju bäst på matte!" om hon säger att du är smart.

Felet där ligger i att hon inte tar mej seröst då eftersom hon knappt klarar G medans jag har Mvg

mrx35
P26
Medlem

8 december 2010 20:54 | #8 mrx35

Skrivet av RagNar95 View Post
Du behöver inte kunna ge komplimanger, du behöver bättre självförtroende. Börja med att skaffa det så kommer resten av sig själv.

Jag har nog lite för mycket självförtroende skulle jag tro. vill även kunna visa att jag är snäll

Fixed4life
P30
Medlem

8 december 2010 21:15 | #9 Fixed4life

Läste någon stans att de komplimanger man tror stämmer är de som säger att man är som man vill vara (mycket bättre formulerat då :P ). Typ - om jag lägger mkt tanke bakom min klädstil så tar jag seriöst på en komplimang som "vilken snygg klädstil du har" men om jag inte tycker att jag är så bra på matte eller jag hela tiden hör att jag är bra på matte så tar jag inte åt mig. Det är alltså även bra att se sådana små glimtar.

Det är skillnad på självkänsla och självförtroende! Hur har du det med självkänslan? :)

Borttagen medlem

8 december 2010 21:43 | #10 Avslutat konto

Säg det hon vill höra, lägg märke till nya detaljer och sådant där krimskrams. Kvinnor gillar sånt.

Borttagen medlem

9 december 2010 15:56 | #11 Avslutat konto

Skrivet av mrx35 View Post
Felet där ligger i att hon inte tar mej seröst då eftersom hon knappt klarar G medans jag har Mvg

Säg något annat då?

mrx35
P26
Medlem

9 december 2010 22:22 | #12 mrx35

Skrivet av mrx35 View Post
Säg något annat då?

Det e meningen ni ska ge mej tips.

Borttagen medlem

10 december 2010 14:34 | #13 Avslutat konto

Hon är söt? Hon är populär?
Eftersom jag antagligen inte går i din skola så vet jag inte något om henne?

mrx35
P26
Medlem

10 december 2010 16:06 | #14 mrx35

Jag vågar inte säga till henne att hon är underbar då vi ofta snackar med åskådare liksom men hur ska jag antyda utan att säga för mycket

problembarnet
P25
Medlem

12 december 2010 20:47 | #15 problembarnet

Säg att hon är söt/snygg och underbar, även om det känns pinsamt. :)

Fixed4life
P30
Medlem

12 december 2010 20:49 | #16 Fixed4life

Kan ju börja med "du är så himla skön, vet du det?" lite oseriöst och sedan utveckla, börja soft och gå djupare lixom.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.