jag är kär i en Jehovas vittne

earthare
P28
Medlem

14 oktober 2009 18:57 | #1 earthare

Hallå

Jag och en tjej som är jehovas vittne har blivit kära i varandra. Jag tillhör inte nån religion. Vi gillar verkligen varandra, men vi har ett problem. Tjejens mamma är väldigt troende och vill inte att hennes barn ska bli ihop med andra som inte är Jehovas Vittne. Och hennes mamma vet inte om att hennes dotter och jag har nåt på gång. jag har aldrig träffat hennes föräldrar eftersom vi har träffats i hemlighet än så länge. jag skulle bli väldigt tacksam över hjälp med detta. :D

ogswe
P26
Medlem

15 oktober 2009 21:06 | #2 ogswe

du fucked det ända sättet är att du blir troende eller att få henne dumpa sekten och så kan du försöka hålla det hemligt för förledarna ( om du väljer att bli troende eller losas vara så får du vänta ett tag med sexet)

Emerica
P
Medlem

15 oktober 2009 21:18 | #3 Emerica

Gå med i Jehovas Vittne. PROFIT

shsimon
P28
Medlem

15 oktober 2009 21:40 | #4 shsimon

om man verkligen gillar varann spelar la de fan ingen jävla roll.. skit i föräldrarna.. de borde låta barnen ha sitt liv o.s.v orkar inte skriva mer..

earthare
P28
Medlem

16 oktober 2009 17:07 | #5 earthare

Hennes storebrorsa som blev ihop med en tjej och festade lite blev utslängd från huset. Bara för att jag gillar nån vill jag ju inte göra den personen hemlös. :( Och jag kan ju säga att jag inte har lust att gå med i Jehovas.

ListeningSilence
P29
Medlem

16 november 2009 12:09 | #6 ListeningSilence

Jehovas har väll en sådan sjuk regel att om man går med är man med för livet, och att om man går ur blir man shunnad (Ignorerad; DISSAD).

Det här kan bli svårt..

Dragonborn
F27
Medlem

16 november 2009 16:54 | #7 Dragonborn

vissa "jehovasbarn" som blir kära/blir ihop/gifter sig med någon som inte är jehovas, kan bli utslängda eller "utvisade" ur familjen.

Sarret
P28
Medlem

18 november 2009 22:32 | #8 Sarret

Dra dig ur förhållandet så fort du kan hellre än att gå med i Jehovas. Om du går med i deras lilla klubb kommer du inte därifrån utan seriös hjälp, vilket jag tvekar på att du kan få. De kanske lyckas få det att se bra ut till en början, men så snart du är fast och hjärntvättad nog kommer du inte ut.

Borttagen medlem

18 november 2009 23:26 | #9 Avslutat konto

Om du är gammal nog, Känn efter så du verkligen älskar henne o ställ dig upp rak i ryggen och var inte rädd och höj rösten när du måste när du förklarar att det är hon du älskar. Acepterar dom inte det så be dom att fara åt helvete o vänd på klacken och be tjejen att hänga med om hon vill (lättast om ni båda är myndiga)

Fadetoblack
P32
Medlem

26 februari 2010 02:37 | #10 Fadetoblack

Skit i mamman, träffas i hemlighet och starta öppet förhålande när ni både blivit myndiga. Då har hennes mamma ingen rätt att bestämma över henne.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.