Riktigt nära självmord...

1 2 3 4 5 6 7 8
Borttagen medlem

5 november 2009 01:00 | #141 Avslutat konto

Skrivet av ogswe View Post
jag vill inte vara negativ men har inte varit inloggad sen maj så han kanske tog livet av sigsad

Eller så har han gjort ett nytt acc/slutat använda jesper.nu

ListeningSilence
P29
Medlem

16 november 2009 11:17 | #142 ListeningSilence

För er som har självmordstankar.. Stanna upp ett ögonblick och tänk Riktigt noga, tänk på nära&kära? Tror ni inte föräldrar, syskon, kusiner etc skulle bli förkrossade? Det är egoistiskt att ta självmord, man kan inte fly från problemen.

Om ni har tankar för att ni blir mobbade, vänd de tankarna till, ja hur säger man.. Hat(?) mot de som gör det, vänd det till Energi att få dem att sluta.

Jag själv lekte ofta med Självmordstanken när jag var yngre, men det var oftast för att få uppmärksamhet.

Även om min ovanstående text inte betydde något, tänk riktigt noga på vad NI gör...

Erikolsson
P29
Medlem

7 december 2009 23:31 | #143 Erikolsson

Gör som jag spöade helt enkelt skiten ur "ledarkillen" flippade totalt och slog sönder en tand och sneade näsan på han efter det var det tyst :D

Ninjagris
P32
Medlem

8 december 2009 01:12 | #144 Ninjagris

Skrivet av ListeningSilence View Post
Massa text.

Så dom som har tvångstankar är bara egoistiska? Dom som lider av psykiska sjukdomar som gör att dom inte är kapabla till att leva ett normalt liv är bara egoistiska?
Det är lika egoistiskt av dom andra att tvinga någon att leva trots att den andra inte vill.

CLundkvist
P32
Medlem

8 december 2009 04:35 | #145 CLundkvist

Det är egoistiskt och ta sitt eget liv punkt slut man sårar andra och sen så finns det folk som inte får chansen att leva tex dör i olyckor och sånt va glad för livet och försök att få dig på andra tankar.

jaytechnos
P27
Moderator

8 december 2009 10:37 | #146 jaytechnos

Okey så här jag är jävligt nära att åka in på Psych för att jag va självmords benägen och skar mig! Men jag vill inte dit men alla jävla social kärringar ville att jag skulle dit och ta medecin så va fan ska jag leva för!!! ?? Jag skiter blankt i mina nära o kära! med mina problem!!smile

puq123
P38
Medlem

8 december 2009 14:44 | #147 puq123

Åk till Altorp skolan i Herrljunga! I den skolan finns det inga mobbare. Inga blir uteslutna! När min syrra gick på horsby skolan så var hon väldens tönt! Men när hon började på skolan blev hon populärast i hela skolan! Så flytta dit! (Om du vill) Det är sveriges minsta mobbar infekterad skola! (om du förstår vad jag menar!)

Borttagen medlem

8 december 2009 15:53 | #148 Avslutat konto

Skrivet av CLundkvist View Post
Det är egoistiskt och ta sitt eget liv punkt slut man sårar andra och sen så finns det folk som inte får chansen att leva tex dör i olyckor och sånt va glad för livet och försök att få dig på andra tankar.

Läs vad Hankoue skrev och sluta skriva massa bullshit.

Borttagen medlem

8 december 2009 18:28 | #149 Avslutat konto

Jag har ungefär samma problem...(Förutom att jag inte blir mobbad av killar..) (En liten Historia bara) Under hella året har alla tryckt nästan exakt alla (ja lärana också) problem på mig jag blir kallad CP störd Handikapad o.s.v MEN jag bara Flinar åt det eller börjar skratta och frågar: har du inget bättre för dig? Men man pallar inte hur mycket som helst..Så jag testa att skära mig själv....(nej inte överdrivet som emo)(´Ja jag vet emo är en klädstill men vissa mäniskor fattar inte det så...(iallafall) och det gjorde bara ont så...jag hotta med att spöa skiten ur henne xD sorry för min lilla historia men det jag menade jag har varit i samma sitvation (sorry för stavning?) Men det jag VILL att du gör är att snacka med dom vuxna om det inte hjälper ring BRIS Lycka till hoppas att det kommer funka i livet för dig :) (missförstå mig inte fel) :)
Om du vågar/vill Säg till dom och le :Har ni inget bättre för er? och gå vidare(eller till lärare dom kan bli sura över det på nåt sätt -.-

RadioaktivOsthyvel
P27
Medlem

8 december 2009 18:42 | #150 RadioaktivOsthyvel

0200-230230

Ingolfson
P27
Medlem

8 december 2009 23:35 | #151 Ingolfson

skaffa lite kompisar iställe så hjälper dom dig istället för att försöka bli kompis me dom som mobbar dig leta nya ställenglare

CLundkvist
P32
Medlem

9 december 2009 00:49 | #152 CLundkvist

Skrivet av SharonTate View Post

Det han menar är att om någon vill ta själv mord så ska man låta han? hör du inte hur jävla dumt det låter och vadå bullshit om du inte kan vett och ettikett så sluta skriva.
Kan garantera att det är fler än 1 enda person som haft självmords tankar och fått hjälp så jag lovar att dom är tacksamma över att dom inte tog sitt liv så att ta sitt eget liv är själviskt och idiotiskt

Borttagen medlem

9 december 2009 01:06 | #153 Avslutat konto

Skrivet av SharonTate View Post
Det han menar är att om någon vill ta själv mord så ska man låta han? hör du inte hur jävla dumt det låter och vadå bullshit om du inte kan vett och ettikett så sluta skriva.
Kan garantera att det är fler än 1 enda person som haft självmords tankar och fått hjälp så jag lovar att dom är tacksamma över att dom inte tog sitt liv så att ta sitt eget liv är själviskt och idiotiskt

Både ja och nej. Han syftade på att det inte är egoism då det är mer av en sorts tvångstanke.

Ninjagris
P32
Medlem

9 december 2009 01:13 | #154 Ninjagris

Har du haft såna tvångstankar? Om svaret är nej: Uttala dig inte om det då.

vad fan har olyckor med saken att göra? Det är ju olyckor.

CLundkvist
P32
Medlem

9 december 2009 02:23 | #155 CLundkvist

så du säger att det är taskigt att inte låta någon vilsen människa ta livet av sig? mjo jävligt egoistiskt... om du vet vad egoistiskt betyder så uttala dig inte sj.

tvångstanke eller ej det är inte egoistiskt att hjälpa, men egoistiskt av personen att ta livet av sig trotts folk hjälper

och btw tvångstanke är något du gör öpprepade gånger för att man inte kan rå för att inte göra det igen....

Borttagen medlem

9 december 2009 02:40 | #156 Avslutat konto

så du säger att det är taskigt att inte låta någon vilsen människa ta livet av sig? mjo jävligt egoistiskt... om du vet vad egoistiskt betyder så uttala dig inte sj.

tvångstanke eller ej det är inte egoistiskt att hjälpa, men egoistiskt av personen att ta livet av sig trotts folk hjälper

och btw tvångstanke är något du gör öpprepade gånger för att man inte kan rå för att inte göra det igen....

En tvångstanke är något du känner dig tvingad att göra, det behöver inte vara upprepande aktioner.
En person som aldrig har mått dåligt av självmordstankar borde inte yttra sig i en tråd, för livserfarenhet i detta ämnet är viktigare är något annat.

CLundkvist
P32
Medlem

9 december 2009 03:00 | #157 CLundkvist

kanske det, men säg förfan inte att det är egoistiskt att hjälpa oavsätt regel den som säger det hoppas jag gör sig riktigt illa och inte får nån hjälp sj och fortfarande tvångstankar går över, med hjälp

Borttagen medlem

9 december 2009 04:12 | #158 Avslutat konto

kanske det, men säg förfan inte att det är egoistiskt att hjälpa oavsätt regel den som säger det hoppas jag gör sig riktigt illa och inte får nån hjälp sj och fortfarande tvångstankar går över, med hjälp

Ingen som har påstått att det är egoistiskt att hjälpa, egoistiskt att tvinga någon dock.

CLundkvist
P32
Medlem

9 december 2009 12:16 | #159 CLundkvist

Skrivet av Hankoue View Post
Skrivet av ListeningSilence View Post
Massa text.

Så dom som har tvångstankar är bara egoistiska? Dom som lider av psykiska sjukdomar som gör att dom inte är kapabla till att leva ett normalt liv är bara egoistiska?
Det är lika egoistiskt av dom andra att tvinga någon att leva trots att den andra inte vill.

jag har svarat på det att det är egoistiskt att ta sitt liv men inte att tvinga eller hjälpa en eftersom dom flästa tvångstankar går över med dom flästa personerna.

Borttagen medlem

9 december 2009 13:52 | #160 Avslutat konto

Men allvarligt talat, hur länge ska denna diskussion fortsätta?bored

1 2 3 4 5 6 7 8

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.