Ensam, deprimerad och osocial

OnkelSam
P32
Medlem

17 februari 2012 00:06 | #1 OnkelSam

Tja allesammans!
Jag är en kille på 23 år som är oskuld och skulle behöva lite råd på hur fan jag ska komma ur denna depression.
Jag är helt sämst på att prata med folk och är "rädd" för att träffa nytt folk, har inte en jävla aning om vad jag ska säga, har en pissig självkänsla och självförtroende.. Det är inte så att jag är ful och tjock eller nått sånt, bara att jag inte kan prata och blir så jävla nervös när jag ska prata.
Jag har inte haft en tjej sen i 7an och börjar känna mig jävligt ensam och deprimerad, inte en jävla aning om vad jag ska göra för att komma ut och träffa nya vänner och en tjej.
Är varken rolig eller charmig, så att träffa nya tjejer är ju i princip omöjligt. Allt jag vill ha är någon att prata med, mysa med, bara ha lite närhet. Vill inte dö ensam :(.
Så hur fan ska man komma ut ur det här jävla träsket?

erikbanan
P25
Medlem

17 februari 2012 14:31 | #2 erikbanan

är yngre än dig men ett tips, pröva att snacka med en sykolog, det kan höja din självkänsla jävligt mycket, o så fort du har fått bättre självkänsla så kommer du säkert inte va lika nervös längre

Anonym666
F29
Medlem

17 februari 2012 16:32 | #3 Anonym666

Har du något du gillar att göra? :) eller finns det något som du vill prova att göra? :)

titlest
P36
Medlem

17 februari 2012 17:37 | #4 titlest

Läs "The game" kommer både få dig en ögonöppnare om hur man ska få tjejer och jävligt bra om du vill bli social.

studsper
P27
Medlem

18 februari 2012 18:22 | #5 studsper

Har du några bekanta som du umgås med? Om du har det kan ni ju dra till krogen du kommer inte vara alls like nervös inför att prata med tjejer med lite alkohol i kroppen.

Om du inte har några vänner/bekanta så kan du börja gymma/träna helst på ett gym där du kommer att träffa folk(svårt att undvika folk där då det ofta blir lite snack om hur länge du ska ha den maskinen om ni kan turas om osv.) Förhoppningsvis kan du ju skapa lite nya kontakter där.

Börja käka sertralin eller något annan antidepp som både kommer minska din depression och i många fall även gör dig mer utåtriktad och dämpar din nervositet i sociala sammanhang. Brukar vara ganska lätt att få ut bara att snacka med en psykolog/läkare.

Vet själv hur det är och vad jag anser att den största orsaken till dåligt självförtroende/självkänsla är att man tänker för mycket. Man omedvetet trycker ned sig själv så ett tips kan ju vara att inte försöka tänka så jävla mycket
"jag klarar inte av detta"

"fan bättre att hålla käften kommer bara låta dumt om jag säger någonting"

"inget jag säger är intressant"

All sån skit som dyker upp i huvudet är bara att försök stänga av. Det värsta man kan göra är att sitta å tänka på vad man ska säga i olika sammanhang "kommer de här låta bra" . Bara säg det! blir mycket bättre om man inte tänker så jävla mkt.

Hopps jag hjälpte dig på något sätt! Lycka till!

titlest
P36
Medlem

18 februari 2012 20:14 | #6 titlest

Skrivet av studsper View Post
Har du några bekanta som du umgås med? Om du har det kan ni ju dra till krogen du kommer inte vara alls like nervös inför att prata med tjejer med lite alkohol i kroppen.

Om du inte har några vänner/bekanta så kan du börja gymma/träna helst på ett gym där du kommer att träffa folk(svårt att undvika folk där då det ofta blir lite snack om hur länge du ska ha den maskinen om ni kan turas om osv.) Förhoppningsvis kan du ju skapa lite nya kontakter där.

Börja käka sertralin eller något annan antidepp som både kommer minska din depression och i många fall även gör dig mer utåtriktad och dämpar din nervositet i sociala sammanhang. Brukar vara ganska lätt att få ut bara att snacka med en psykolog/läkare.

Vet själv hur det är och vad jag anser att den största orsaken till dåligt självförtroende/självkänsla är att man tänker för mycket. Man omedvetet trycker ned sig själv så ett tips kan ju vara att inte försöka tänka så jävla mycket

All sån skit som dyker upp i huvudet är bara att försök stänga av. Det värsta man kan göra är att sitta å tänka på vad man ska säga i olika sammanhang "kommer de här låta bra" . Bara säg det! blir mycket bättre om man inte tänker så jävla mkt.

Snälla, ta inte detta seriöst då det inte kommer att hjälpa dig något. Jag säger att det bästa för dig är att läsa "the game" som sagt.
Don't listen to the fat guy

studsper
P27
Medlem

20 februari 2012 00:05 | #7 studsper

Skrivet av titlest View Post
Skrivet av studsper View Post

Snälla, ta inte detta seriöst då det inte kommer att hjälpa dig något. Jag säger att det bästa för dig är att läsa "the game" som sagt.
Don't listen to the fat guy

Kul att du tar killens problem seriöst. Du påstår alltså att en kille som har socialfobi, dåligt självförtroende, inga eller nästan inga vänner och som är deprimerad ska läsa en bokjävel om hur man raggar upp tjejer? Och på så sätt fixa alla sina problem? Du hör ju själv hur dumt det låter.

konjoja
P26
Medlem

21 februari 2012 16:49 | #8 konjoja

Jag instämmer med studsper, om man är en mycket social person så går man inte runt och tänker hur man ska handla när man väl kommer i kontakt med personer, man bara handlar som man gör vilket ger bäst resultat.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.