Rökning... Kombinerat med astma.
3 september 2011 13:03 | #2 DeeZ
Nej, egentligen, så vet jag inte varför jag skrev det här, kände bara att jag behövde skriva av mig. Se ifall någon kan få mig på rätt spår... Kanske inte var det bästa att skriva här på Jesper. Men som jag sa, behövde skriva av mig, och kanske ska ändra det där sista.
3 september 2011 13:16 | #3 brainfuck
Bara så du vet kan man få ännu svårare att andas om man röker om man har astma.
Vanliga får dålig kondis av rökning, du får usel. osv...
3 september 2011 13:31 | #4 Badonk
hmm, olagligt o köpa tobak osv när man ä'r under 18 men tror knappast det är olagligt att röka, den som köper åt dig gör något olagligt men aa, annan femma.
det är väl inte det bästa att röka när man har astma, men som du sa att du gick/går igenom skit så kan väl det hjälpa. Bästa är väl om du hittar på något annat istället för det.
läste inte igenom hela texten i detalj men om det går så kanske det hjälper att snacka med folk om sånt här?
jag vet att det inte är alltid det man vill o att det hjälper, själv känner jag att snacka med någon som får betalt av att lyssna på än är lite sisådär.
men vem vet, kanske hjälper dig mer än vad du tror. behöver du det så går det nog alltid att dra till närmsta sjukhus o fråga dig för på typ barn/vuxen avdelningen om du kunde få börja snacka med en kurator så hjälper de nog dig.
3 september 2011 21:59 | #5 DeeZ
Vanliga får dålig kondis av rökning, du får usel. osv...
Antar att du inte läste igenom vad jag skrivit? Nåja, jag var medveten om den saken, jag har alltid haft dålig kondition, tränade hårt i 1,5 år men inte fan hjälpte det så mycket. Dessutom har jag andra kroppsproblem och en massa andra jävla problem som är kopplade samman. Problems problems problems, thats my life.
Men men, jo jag förstod att jag skulle få usel kondis, som jag sa. Men tänkte inte på att andra saker. Såsom när jag blir förkyld brukar jag få svårt att andas och det håller i sig länge, sedan nu när jag rökt också blir det rena helvetet, det var saker jag inte tänkte på, eftersom jag mår så jävla skit och behöver ha något som lugnar ner mig och får mig att tänka på annat.
Badonk: Vet inte riktigt hur en kurator eller psykiatrisk eller någon polare ska kunna hjälpa mig med detta problem, jag tror ändå jag kan lyckas sluta ganska lätt, har ju inte hållt på överdrivet länge och finns bra anledningar till att sluta. Fast det är så jävla härligt ändå, just därför man inte vill riktigt :/ Men tänkte mer på det andra problemet, svårare att andas med mera, om det är något som kommer hålla i sig. Kanske bör prata med någon doktor eller så, jag vette fan... Vill bara inte att päronen ska få reda på skiten :/
P29
Medlem
3 september 2011 12:04 | #1 DeeZ
Mod får gärna ta bort den här tråden.. Om någon ser det här.