varig töjning

lisen1
P28
Medlem

23 juni 2011 14:03 | #1 lisen1

tjena, ja har läst olika trådar om töjningar. men vet inte om jag slarvat när ja läst elr om det inte finns nåt, men jag stoppade i en töjning i örat igår, och idag när jag vaknade, då kom det var, o ja tog ur den o då var hålet ganska rött, ska det vara så elr vad är det som gått snett ?

Wolfie
P29
Medlem

23 juni 2011 15:06 | #2 Wolfie

stoppa vitlök i örat o.o

Renameme
P23
Medlem

23 juni 2011 15:16 | #3 Renameme

Är det piercing så är det vanligt örat måste vänja sig samma sak med örhängen

tomtensenapungkula
P29
Medlem

23 juni 2011 15:18 | #4 tomtensenapungkula

vad för size på töjningen var det?

Renameme
P23
Medlem

23 juni 2011 15:26 | #5 Renameme

alla?

sixela
F30
Medlem

23 juni 2011 16:17 | #6 sixela

du töjde förmodligen bara för snabbt så huden sprack, då blir det såså. tvätta flera ggr om dagen och se till att allt snusk på smycket är borta när du stoppar tillbaka det. dåååååååå löser det sig. om du inte får blodförgiftning så örat blir svart och förmultnar bort.

Borttagen medlem

23 juni 2011 16:32 | #7 Avslutat konto

det är infekterat du töjde för snabbt som ryva sa. Ibland räcker det dock inte med att göra rent om det är ett för stort sår. jag töjde också för snabbt så det hängde skinnflagor och "köttbitar" i hålet och det blödde konstant, fick lov att ta ur töjningen och låta det växa ihop för att sedan börja om.

LordDante
P29
Medlem

23 juni 2011 16:39 | #8 LordDante

Skrivet av ryva View Post
du töjde förmodligen bara för snabbt så huden sprack, då blir det såså. tvätta flera ggr om dagen och se till att allt snusk på smycket är borta när du stoppar tillbaka det. dåååååååå löser det sig. om du inte får blodförgiftning så örat blir svart och förmultnar bort.

Det är kallbrand som får det att multna bort och bli svart...

lisen1
P28
Medlem

23 juni 2011 17:39 | #9 lisen1

jag töjde med 2mm, o det var inget motstånd när man tryckte igenom, så det kanske blev automatiskt för ja hade väntat mig att få trycka igenom den. så nu ska jag bara tvätta o göra rent töjningen?

tomtensenapungkula
P29
Medlem

23 juni 2011 18:34 | #10 tomtensenapungkula

Skrivet av lisen1 View Post
jag töjde med 2mm, o det var inget motstånd när man tryckte igenom, så det kanske blev automatiskt för ja hade väntat mig att få trycka igenom den. så nu ska jag bara tvätta o göra rent töjningen?

om du har något speciellt medel du fick med när du gjorde hålet, så är det nog det bästa. annars skulle jag nog råda dig till att tvätta av töjsmycket så mycket du kan med varmt vatten och tvål. gå sedan och ta en dusch för att mjuka och värma upp huden och göra den mera töjbar. detta borde man göra varje gång man töjer för att det ska gå lättast. antingen i duschen (kan ta vanligt schampo eller tvål) kan du ju trycka i den igen försiktigt, eller så vänta tills du precis kommit ut ur duschen. försök också att inte sova på örat om du kan, för det kan ha varit det som irriterade det under natten.

sixela
F30
Medlem

23 juni 2011 20:10 | #11 sixela

Skrivet av Goteborgare View Post
Skrivet av lisen1 View Post
om du har något speciellt medel du fick med när du gjorde hålet, så är det nog det bästa.

du kanske tänker på desinfektionsmedel? eh.
Klorhexidin eller jod kan du använda om du inte nöjer dig med vatten. jag använde enbart vatten och det gick bra, men när jag har haft irriterande piercingar eller liknande har jag tvättat med förutnämnde medel.

Borttagen medlem

23 juni 2011 20:45 | #12 Avslutat konto

När jag töjde min vänstra örsnibb gjorde jag så här:

-Gick upp tidigt på morgonen.
-Smörjde örat med återfuktande, samt smörjde jag staven jag använde för att töja.
-Tryckte in staven en liten bit.
-Väntade två timmar.
-Tvättade örsnibben pga. blod, lite smyts etc.
-Mer återfuktande på örat och staven.
-Väntade ytterligare två timmar.
-Tryckte in hela staven.

Sen så använde jag ju förstås återfuktande varje dag när jag gjorde rent örat, både morgon och kväll. Sen fortsatte jag så i en-två veckor sedan var det läkt. Igen.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.