Era historier/upplevelser

carre1997
P26
Medlem

1 maj 2011 16:16 | #1 carre1997

Tyckte de skulle vara nice med en sånhär tråd...

I den här tråden så kan alla delamed sig av sina "historier" eller "upplevelser", allt från när Du och polarna blev jagade av polisen med mopparna eller när du träffade tjejen/killen eller bara nått du hört eller vill dela med dig av:)!
Typ lite av en dagbok för speciella händelser:P

Har kollat runt och inte hittat någon sån här tråd så jag startar en själv!

Ilovecats
F26
Medlem

1 maj 2011 20:22 | #2 Ilovecats

mitt e så tråkit att jag inte har nåt att säga!

DrDollar
P29
Medlem

3 maj 2011 03:07 | #3 DrDollar

En gång när jag var ute och skulle gå till min polare så hittade jag en colt .45 i diket, trodde givetvis att det var en softairgun men när jag tog upp den så var den i metall och magasinet var skarpladdat, så jag och min polare hämtade varsitt hörselskydd och skjöt lite ca. 150m bakom skolan. När vi hade lektion så kom det in två poliser och frågade om någon hade hört skottlossning, jag hade fortfarande pistolen i jackfickan med några skott kvar ska nämnas. När jag gick hem så gömde jag pistolen under en hemlig lös planka i mitt rum, där den fortfarande ligger med sina 5 skott i.

true story btw

marabou
P29
Medlem

3 maj 2011 16:59 | #4 marabou

Skrivet av DrDollar View Post
En gång när jag var ute och skulle gå till min polare så hittade jag en colt .45 i diket, trodde givetvis att det var en softairgun men när jag tog upp den så var den i metall och magasinet var skarpladdat, så jag och min polare hämtade varsitt hörselskydd och skjöt lite ca. 150m bakom skolan. När vi hade lektion så kom det in två poliser och frågade om någon hade hört skottlossning, jag hade fortfarande pistolen i jackfickan med några skott kvar ska nämnas. När jag gick hem så gömde jag pistolen under en hemlig lös planka i mitt rum, där den fortfarande ligger med sina 5 skott i. true story btw

hahahha jävla myttare skaffa ett liv

Coolingen12
P27
Medlem

3 maj 2011 19:23 | #5 Coolingen12

En gång när jag beställde en Cheese på McD, så fick jag en (Y)

carre1997
P26
Medlem

11 maj 2011 14:32 | #6 carre1997

:pppppppp

Borttagen medlem

11 maj 2011 15:19 | #7 Avslutat konto

Allting började med att vi satt hemma, kapade av kvaftskaft och borrade dit en liten metallkupa på toppen. Rev sönder ett lakan och blandade ut lite bensin i en flaska, packade ner detta i en väska tillsammans med lite tändstickor och ficklampor.

Vi gick iväg till en skog i närheten av mig, där de hade/har ett militärt skyddsrum, tog oss förbi stängslet och kröp in under en stor trädbarrikad som täckte väggen. Detta var vid en järnväg och det fanns två stycken spårrälsar som gick in, därinne var det bäcksvart och mörkt, när vi väl var inne tog vi fram våra "pinnar" och tog fram trasbitarna hällde bensin över de och virvlade in tyget över metallbiten på toppen. Tände eld och detta blev vårat ljus.

Väl därinne var det högt till tak, bäcksvart och vi såg hur de 2 spåren löpte längre in i grottan som de spräng upp för att skaffa skyddsrummet. Vi gick på, och såg en övergiven godsvagn som måste varit ifrån någonstans av början / i mitten av 1950 talet. Vi bara fortsatte och fortsatte gå, ljudet av våra fotsteg mot stenarna ekade i väggarna och vi höll på i en oändlighet. Till slut såg vi en dörr som gick ut ifrån sidan av den stora "hallen" vi gick in där och såg bl.a. ett gammalt fikarum, det såg ut som om alla människor där försvunnit över en dag, det fanns skitiga gamla kaffekoppar på borden, stolarna var utdragna och ja. Det var då man fick den där spöklika känslan och adrenalinet började pumpa, vi gick vidare och fortsatte in bland alla rummen, alla hade sina små detaljer som skrämde upp oss mer och mer, vi ville se mer och gick tillbaka till hallen och fortsatte in där vi såg någonting vad vi tror var ett stort fläktsystem med en stege som ledde oss uppåt i berget, vi började självklart klättra och det var en lång bit upp.

Vi insåg dock innan att vi inte skulle kunna ta med våra facklor uppför så vi lämnade de och började klättra upp emot mörkret, det måste varit 150-200 meter upp, till slut kom vi in i ett litet bäcksvart rum, vi kände efter en fortsättning men hittade tyvärr ingen så vi var tvungna att fortsätta ner igen där vi fortsatte att utforska denna militära anläggning.

Vi var där i några timmar minst för att vi skulle kunna se allting och jag hade kunnat fortsätta att skriva om detta hur länge som helst, hur som helst, efter några år murade de tyvärr igen väggen och nu kan man enbart ta sig in genom fläktsystemet där vi tog oss upp utan att hitta en utväg, men det finns en.

Detta är ett av de annorlunda ställena jag varit på och ja, det var väl detta som gett mig störst intryck, antagligen för att jag var så ung och man pratade om det där i månader, det var en stor sak för oss, det är väl därför just denna händelsen är ett så gott minne.

Iallafall detta var i Avesta (Krylbo) och jag vet om att det finns en hel del andra platser här som jag dock inte hunnit se ännu, vi har bl.a. ett övergivet mentalsjukhus inte alltför långt bort som jag ska se till att utforska någon dag.

Vad jag ville komma fram till med den här meningslösa historian är att det finns oerhört mycket för er att se där ute, som kommer ge er en kick, att se nya saker, utforska skaffa en egen uppfattning om hur konstiga och annorlunda ställen kan vara, utforska där ni bor, se bara till att det ni gör är lagligt, tyvärr så är det väl inte alltid det med såna här ställen och jag säger inte att ni ska bryta mot lagen, men utforska saker runtom er, det är mer intressant än man kan tro.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.