Hur klarar folk stå ut med varandra?!

1 2
BlckNwhte
P26
Medlem

18 april 2011 20:40 | #1 BlckNwhte

Hejjhej!
Min fråga är hur folk klarar att vara med alla dessa människor med ölproblem, snusar, skolkar, oupfostrade idioter ja listan skulle ju kunna bli flera sidor lång... Det är helt sanslöst! Jag har svårt att hitta vänner. Jag går p en litem skola i en skit skola med lata och okunniga lärare med undantag för kanske en eller två. Rökning är lika förekommande som i ett jävla ghetto =.= jantelagen är den enda lagen som folk är kapabla att lyda. Rasismen är spirar likt ett nytt naziparti. Nästan alla lever på bilder som dom skapar enligt den "fantastiska" jantelagen. Går man inte klädd i äckliga mjukisbyxor blir man kallad gräddhylle unge eller bortskämd!

Är man ambitiös och vill skaffa sig en framtid börjar folk göra allt för att sabba för en. Lyckas man för en gångs skull med en tjej börjar alla snacka skit och ta fram alla pinsamma fel man gjorde för flera år sen. Super jag inte så blir jag feg( och nej jag super inte). Folk jag litar på börjar svika mig för att jag inte skolkar och dricker!

Om det finns någon vänlig själ som skulle vilja förklara mig hur den klarat denna förjävligaskiten?! Och jag ber alla vänligt, gör inte det här till nåt jävla flamewAr , tack!

Tack för svar!
BlckNwhte

Knazy
F29
Medlem

18 april 2011 21:53 | #2 Knazy

Måste börja med... att klappa händerna! Du verkar vara en stark kille och det ska du ha cred för, inte många barn/ungdomar som kan motstå grupptryck och fortsätta i sin egen stil. Och du har svarat på din egen fråga, eller DU är svaret. Personer som du gör det lättare att fortsätta. Folk som påfrestar dig hela tiden och sviker dig för att du inte ger med kommer ångra sig i livet. Det kan jag garantera.

Fortsätt i din stil, skit i skithögarna och du lär finna rätt väg. Låt inte andra dra ner dig eller säga att du inte klarar det.

EDIT: Ändrade till Kille istället för tjej (opsie!)

BlckNwhte
P26
Medlem

18 april 2011 22:05 | #3 BlckNwhte

Tack för svaret! Men aöltså ska kag bara strunta i alla? ;0jag är klle btw ;)

Knazy
F29
Medlem

18 april 2011 22:10 | #4 Knazy

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH förlåt! Läste F13!!!

Men ja fast nej, inte alla. Skit i de personerna som inte accepterar ett nej och accepterar dina val i livet och vem du är. Det är inte värt att spendera tid och energi på sådanna människor. Du verkar som en smart KILLE som jag vet kommer hitta bättre vänner och bättre tider, det är bara att ha tålamod, hitta på nån skojsig hobby, så kan du hitta människor som delar samma intresse som du.

Blabaret
P31
Medlem

18 april 2011 22:34 | #5 Blabaret

Det blir bättre på gymnasiet

punkbastard
P26
Medlem

18 april 2011 23:25 | #6 punkbastard

vart bor du? här där jag bor är det inte alls så...

Ranger
P27
Medlem

18 april 2011 23:56 | #7 Ranger

Jag står inte ut med en enda jävel... Därför är jag oftast ensam.

Skrivet av BlckNwhte View Post
Om det finns någon vänlig själ som skulle vilja förklara mig hur den klarat denna förjävligaskiten?! Och jag ber alla vänligt, gör inte det här till nåt jävla flamewAr , tack!

Tack för svar!
BlckNwhte

Enkelt... Var i Sverige bor du?
Och jag håller med.. Jantelagen är en jävla skitlag.

LordDante
P28
Medlem

19 april 2011 00:01 | #8 LordDante

Jamtelagen är väldigt trevlig, kanske lite överdriven, men ytterst välkommen för många tror jag...

Ranger
P27
Medlem

19 april 2011 00:09 | #9 Ranger

Skrivet av Lord305 View Post
Jamtelagen är väldigt trevlig, kanske lite överdriven, men ytterst välkommen för många tror jag...

Nej, folk uppför sig bara som om den skulle vara något bra.

LordDante
P28
Medlem

19 april 2011 00:11 | #10 LordDante

Förstår inte hur du kan tycka illa om den, kanske lite överdriven, men hjälper självförtroendet som jag ser det...
Edit: Notera att jag sa Jamtelagen, inte jantelagen...

Ranger
P27
Medlem

19 april 2011 00:19 | #11 Ranger

Du är så häftig och speciell, Lord. Now GTFO.

LordDante
P28
Medlem

19 april 2011 00:28 | #12 LordDante

Skrivet av Ranger View Post

Ursäkta mig för att ta upp en trevligare version av jantelagen, som skrevs av en släkting...

Ranger
P27
Medlem

19 april 2011 01:01 | #13 Ranger

Skrivet av Lord305 View Post
Skrivet av Ranger View Post
Ursäkta mig för att ta upp en trevligare version av jantelagen, som skrevs av en släkting...

OT kan du ta i din egna tråd...

OnT: Bor du i värmland eller norrland?

BlckNwhte
P26
Medlem

19 april 2011 06:38 | #14 BlckNwhte

Värmland ;) visste att någon skulle lista ut det! Naturen är åtmointsone fin..

Sarkasm
P28
Medlem

19 april 2011 07:45 | #15 Sarkasm

Som tidigare sagts, så är det bra av dig att stå ut. Jag har haft turen att hamna på en av de få skolorna där det in ser ut som du just beskrivit, även om jag är medveten om att skiten finns i överflöd. Det finns inga andra alternativ och skolor för dig? Kan säga att har du oturen att bli fast där i tre år kommer det, i vilket fall som helst, bli bättre på gymnasiet.

Men om du blir kvar, sport eller annan fritidsaktivitet? Träffa nya människor från andra håll kan alltid hjälpa. ;)

Kafilo
F28
Moderator

19 april 2011 10:39 | #16 Kafilo

Som sagt, det är jättebra att du står emot det. Du ska inte göra sånt du inte vill och förhoppningsvis växer de upp så småningom. Vad jag kan säga till dig nu är egentligen bara att hålla ut, jag vet att det kan vara jobbigt och väldigt frustrerande, men jag lovar det är du själv som vinner på det i slutändan! :)

BlckNwhte
P26
Medlem

20 april 2011 21:41 | #17 BlckNwhte

Tack för alla svaren! Ser på saker något ljusare nu. Sen på fritiden har jag ju 5-6 dagars träning i veckan och 2-3 dagar musik :D så jag är ju sysselsatt.

:)
-BlckNwhte

bblueshadoww
F26
Medlem

20 april 2011 22:04 | #18 bblueshadoww

ville bara säga att du är jävligt grym.
har inget mer för jag har rätt bra vänner, och bra skola.
men just keep on going :)

fuckdisney
P28
Medlem

23 april 2011 21:31 | #19 fuckdisney

Skrivet av BlckNwhte View Post
Värmland ;) visste att någon skulle lista ut det! Naturen är åtmointsone fin..

Äääh man kan inte skämmas över att bo i värmeland. Men får jag fråga ungefär vart i Värmland?

Rutinerad
P31
Medlem

24 april 2011 00:27 | #20 Rutinerad

Han bor antagligen inte i Karlstad i alla fall. Gissar på antingen Hagfors, Åmål, eller Säffle. Hur som helst, som många andra nämnt så verkar du vara en stark individ med hjärtat på rätt plats. Mina åsikter är följande, klä dig som du vill. Jeans kommer för de flesta personer att bli standard i gymnasiet. Strunta i jantelagen. Strunta i att dricka och röka, förklaring är uppenbar..det är inte bra helt enkelt.

Bli inte white thrash som dem.

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.