Min lärare är dum i huvudet!

1 2
2011
P27
Medlem

21 december 2010 20:12 | #1 2011

Tjena !

Har en NO/Matte lärare som är helt **** !
Tex: På matte lektionerna skiter hon i att hjälpa vissa! ( jag är en av dom vissa )
Sen när vi hade någon jävla diagnos grej så:
Jag: AA jag e klar med den hära nu!
Hon: då kan du gå till lättare kursen!
Jag: Men varför ? Du har ju inte ens rättat min diagnos så du kan ju inte veta hur det gått.
Hon: Jag vet att du kommer ha dom mesta fel så gör nu lättare kursen!
Jag: *förvånad*
Kan tillägga att jag ÄR hyfsad i matematik. VG hade jag förra terminen.
OCH nej, jag hade inte dom flesta fel. tror 2fel eller nåt.
Har Snackat lite med min mentor om att få gå hos en lärare iaf en gång i veckan.

På NO'n kan hon inte klaga, där sköter jag mig, gör allting med hyfsat resultat men det är matten som är problemet!

Så till problemet: Vad ska jag göra ? Sitta och lida 4lektioner matte i veckan med henne ? Finns det någon man kan göra ? Har JAG fel i den här situationen ?
(när jag menar att hon inte hjälper dom som inte kan så menar jag det, hon skiter fullständigt i oss,)

robinio123
P29
Medlem

21 december 2010 20:17 | #2 robinio123

gör så här

Jag skulle

1 sakt till rektorn

om inte det hjälper så anmäler jag henne

om inte det hjälper slår jag min egen lärare

jag slog min gamla lärare

LordDante
P28
Medlem

21 december 2010 20:22 | #3 LordDante

Skrivet av robinio123 View Post
gör så här
...
om inte det hjälper slår jag min egen lärare

jag slog min gamla lärare

Du ska INTE slå din lärare, det kan leda tex. polisanmälan och det är långt ifrån trevligt, kan ge dig bland annat problem med att skaffa körkort av alla dess slag, jobb, etc. man ska aldrig slå någon om det inte är absolut nödvändigt för att den inte ska slå dig eller någon annan...

2011
P27
Medlem

21 december 2010 20:37 | #4 2011

HAHA jag kommer INTE slå min lärare !

Milou
P26
Medlem

27 december 2010 21:40 | #5 Milou

Skrivet av saknarej View Post
Tjena !

Har en NO/Matte lärare som är helt **** !
Tex: På matte lektionerna skiter hon i att hjälpa vissa! ( jag är en av dom vissa )
Sen när vi hade någon jävla diagnos grej så:
Jag: AA jag e klar med den hära nu!
Hon: då kan du gå till lättare kursen!
Jag: Men varför ? Du har ju inte ens rättat min diagnos så du kan ju inte veta hur det gått.
Hon: Jag vet att du kommer ha dom mesta fel så gör nu lättare kursen!
Jag: *förvånad*
Kan tillägga att jag ÄR hyfsad i matematik. VG hade jag förra terminen.
OCH nej, jag hade inte dom flesta fel. tror 2fel eller nåt.
Har Snackat lite med min mentor om att få gå hos en lärare iaf en gång i veckan.

På NO'n kan hon inte klaga, där sköter jag mig, gör allting med hyfsat resultat men det är matten som är problemet!

Så till problemet: Vad ska jag göra ? Sitta och lida 4lektioner matte i veckan med henne ? Finns det någon man kan göra ? Har JAG fel i den här situationen ?
(när jag menar att hon inte hjälper dom som inte kan så menar jag det, hon skiter fullständigt i oss,)

Min NO/MATTE lärare var sån också. Prata med rektorn

tyrnus22
P27
Medlem

5 juni 2011 18:12 | #6 tyrnus22

Prata med dina föräldrar. Är dom med så går nog lärarna med på det mesta. Prata också med rektorn. Hjälper inget av detta så kan du kontakta kommunstyrelsen om du vill gå så långt.

TheOtherkind
P27
Medlem

8 juni 2011 16:04 | #7 TheOtherkind

Skrivet av Grizzlyhamster View Post
Skrivet av Master_Chief_150 View Post
Skrivet av W16 View Post
vilken j*vla h*ra!!!!
Hon kanske borde få lite k*k så hon blir snällarelollolbigsmile
En bra anledning varför du misshandlar alla trådar du skriver i. Du har fått för lite kuk.

Fan vad jag garvade åt er båda! xD

Fast det Masterchief säger stämmer faktiskt bra in på många lärare, de är sexuellt frustrerade. (Har jag hört) Speciellt små blonda Svenskalärare brukar vara gnälliga i min erfarenhet! :D

DrPepper
P26
Medlem

8 juni 2011 16:16 | #8 DrPepper

Hade exakt samma min NO/MATTE 'lärare var för jävlig mot mig skällde bara på mig osv...
jag blev less på de och va jävligt tebax liksom ignorerade henne när jag fick en fråga osv...
jag fick ha ett möte med henne och mina föräldrar. nu är hon en bra lärare:)

MiniPie
F24
Medlem

10 juni 2011 15:50 | #9 MiniPie

Jag har en liten kort gårhårig sur tant som NO-lärare ibland.. xP
Nämnde jag att hon är döv på ett öra?

spunken
P24
Medlem

15 juni 2011 23:37 | #10 spunken

min lärare sa håll käften till mig. en av dom då. roligt ändå jag tar det inte så all varligt ni skulle sett när min kompis gav henne ett papper med en manlig korv pålollollollol

IronyFist
P32
Medlem

16 juni 2011 01:15 | #11 IronyFist

Min svenskalärare som jag hade sista två måpnaderna i trean på gymnasiet slog mig med en bok en gång. Gjorde inte ont men jag blev sjukt förvånad och bara stirrade på henne en stund innan jag insåg vad som hänt.

Dessutom så slog hon mig för att jag "glömt" ta med mina böcker till lektionen. En lektion som bara 7/26 kom till....

Blyzzard
P25
Medlem

16 juni 2011 18:06 | #12 Blyzzard

Skrivet av IronyFist View Post
Min svenskalärare som jag hade sista två måpnaderna i trean på gymnasiet slog mig med en bok en gång. Gjorde inte ont men jag blev sjukt förvånad och bara stirrade på henne en stund innan jag insåg vad som hänt.

Dessutom så slog hon mig för att jag "glömt" ta med mina böcker till lektionen. En lektion som bara 7/26 kom till....

Trevlig tjej. smile

IronyFist
P32
Medlem

16 juni 2011 18:47 | #13 IronyFist

Skrivet av Blyzzard View Post
Trevlig tjej. smile

Bortsett från just då; helt klart. Var nog en av mina fem bästa lärare på gymnasiet.

metallica1001fan
P26
Medlem

17 juni 2011 18:02 | #14 metallica1001fan

Men vafan? har alla skolor cp störda NO lärare

2011
P27
Medlem

18 juni 2011 19:33 | #15 2011

Haha, fan vad kul att se att den här tråden fortfarande lever!

Många andra från min klass klagade också på henne så de slutade iallafall med att våran mentor snackade med No/Matteläraren! Blev bättre men fortfarande inte okej.
Vi fick även endel vikarier på vårterminen. Blev mycket bättre!
Och nu har dom sagt att de ska komma en massa nya lärare till våran skola, så vi ska kanske få byta No/Mattelärare till hösten! :)
Om vi inte får byta så får vi hoppas att det blir bättre än förra terminen iallafall!

YYeeaahh
F25
Medlem

19 juni 2011 01:16 | #16 YYeeaahh

Skrivet av metallica1001fan View Post
Men vafan? har alla skolor cp störda NO lärare

Hah, Nää :D Min NO äger är sjukt grym xD (seriöst, Hon är bäst)

Seo
P26
Medlem

19 juni 2011 03:19 | #17 Seo

Hehhehe, påminer mig någon kul händelse där min klass delades in grupper i So (samhälls lektion). Menningen var
att man skulle förstå korkad Sahil och Reinfeld politik, så min so lärare gjorde en lek där vi grupperna var partier.
Sjukt nog hamnade en kompis i mitt låtsas parti. Det sjuka var att han gick runt till alla och hotade alla: Om du inte röstar på mitt parti ska jag slakta/skjuta dig. Såklart gick mitt parti under.scared

anders_a
P36
Medlem

9 juli 2011 02:10 | #18 anders_a

Det där som du beskriver i första inlägget att läraren gör är totalt skit! Sådär för man absolut inte göra som lärare.

Att anta att du kommer prestera dåligt gör ju bara det ännu svårare för dig att prestera bättre. Tänk om du en dag presterar bättre än du förväntas göra. Då är chansen stor att hon inte ser det pga sin egen inställning.

Prata med morsan eller farsan och se om ni kan ta det hela med rektorn. Det tror jag är det bästa.

Heavy95
P28
Medlem

9 juli 2011 02:44 | #19 Heavy95

Min SV/SO lärare var likadan, trackade mig hela tiden, skulle hela tiden trycka ner mig med en massa negativt och när jag hade fel om något så hackade hon nästan det i pannan på mig och när jag hade lyckats med ett prov vägrade hon överlämna det åt mig och sa bara att det gick dåligt, men när jag gick till min mentor fick jag veta att jag hade full pot på provet... Hon hotade till och med att slå mig jävla den idioten, och hon var på god väg flera gånger, och jag var inte den enda i klassen och ens i skolan heller, för att när hon väl började störa sig på en elev så vart hon "fiende" med den eleven på en gång.
Hon hotade till och med att om hon hade haft en bil så hade hon kört över mig med den på stan om hon skulle se mig! Fyfan så skönt att få slippa den där idioten, och bara så ni vet så finns det värre lärare, min var ett exempel.
I år innan skolan slutade så vart hon tydligen till och med anmäld för olaga hot mot elev, men när jag har vela ha bort henne som lärare helt så sa dom andra lärarna bara "ja, men hon har ju det faktiskt svårt, alla är ju så elaka mot henne", skit snack! När man hotar att döda elever och nästan slå dom med pekpinnen i huvet så borde man fan inte få vara lärare helt enkelt! Eller vadå?

alop99
P26
Medlem

24 juli 2012 04:44 | #20 alop99

Min gamla lärare blev så jävla arg på en elev, sen gick den (eleven) på toa, och den typ blygaste tjejen sa sitt första ord på terminen o han ba vråla HÅLL KÄFTEN åt henne, trots att hon inte sa något fel ;P Lite roligare lektion då eftersom alla typ var skit tykna åt läraren and all that shit xD Fyy vad vi garva på rasten!

1 2

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.