Svininfluensan

1 2 3 4
emilhellkvist
P32
Medlem

22 november 2009 20:22 | #21 emilhellkvist

Skrivet av arebokert View Post
Skrivet av Samsellssex View Post

Jag rekommenderar starkt till dig den här länken och om du har tid att läsa så gör det : http://www.svininfluensan.com/...orskaren-bj%C3%B6rn-olsen :P

'' Funderar inte du på varför nästan ingen läkare och forskare själva tar vaccinet? Varför är det sådant motstånd för vaccineringen? Har folk bara blivit galna helt plötsligt? Eller KAN det finnas en bakgrund till att så många försöker varna människor som slutat att tänka själva och förlitar sig blint på sin kära myndighet? Är DU övertygad, bortom allt tvivel, att detta vaccin, som du självklart inte vet vad det innehåller (förutom timerosal och skvalen förstås), eftersom det är hemligstämplat och ingen vet det förutom tillverkarna, kommer att hjälpa dig och dina kära?? Om du är det, grattis, då är du unik. Om du inte är det, STFU'' ett litet utdrag från sidan :P

ens brytt dej om att läsa några av länkarna? Folk DÖR av just svininfluensan. Visst, vaccinet är otestat och kan var farligt, men faktumet kvarstår: ca 2 har dött av vaccinet, ca 1500 har dött av svininfluensan. Du kan ju inte förneka att folk faktiskt har dött av svininfluensan hoppas jag?

Svininfluensan är visst farlig för det är ganska många som har dött av svininfluensan. Så vad väljer man antingen få svininfluensan och kan dö eller ta vaccinet och kanske bara får lite biverkningar.

JagPetar
F27
Medlem

22 november 2009 20:41 | #22 JagPetar

Jag håller med om att svininfluensan är översktatad men är för lat för att motivera mina åsikter.

crosshead
P27
Medlem

22 november 2009 20:42 | #23 crosshead

jag tror faan det blir som I am legend.blink

Elefantmannen
P26
Medlem

22 november 2009 20:59 | #24 Elefantmannen

LOL, svininfluensan ska man inte vara rädd för!

sexaddict
P32
Medlem

22 november 2009 22:38 | #25 sexaddict

Okej, för att fastställa lite saker om vaccinet som vissa tycker verkar vara en dunderkur.
* Flera länder har förbjudit fortsatt vaccinering pga den stora stroke-faktorn i samband med vaccinet.
* Av de ca 1000 fullt friska testpersonerna uppkom följder som: Koma, hjärtstillestånd och neurotiska sjukdommar.
* En anhörig dog i samband med tidigare vaccinering (ej svininfluensevaccin, men alla vacciner är uppbyggda på samma sätt med mindre modifikationer.)
* Vacciner tros vara den största anledningen till att sjukdommar som ADHD och Astma ökar. Även Dystoni och Guillaume Barre (GBS) är två neurologiska sjukdommar som uppkommer i samband med vaccin.
* Immunförsvaret försämras ifall viruset skulle mutera och man skulle då sitta med dubbelt så stor risk att dö.
* Kvicksilvret som finns i vaccin kan döda eller ge permanenta skador på spädbarn och foster.. Någonsin hört talas om våran senaste massvaccination då 80% fick missfall? För övrigt anledningen till att man inte ska äta fisk när man är gravid (finns kvicksilver där med).
Jag kan lista upp många fler dåliga saker med vaccin, men har bättre saker för mig.

Men varför vaccineras vi fortfarande då? Jo av dessa 3 punkterna:
* Läkemedelsföretagen tjänar miljoner. Ett exempel finns här i halmstad, något ställe (kommer ej ihåg namnet men min handledare på min förra praktikplats kände ägaren) hade gått i konkurs ifall de inte kunde sälja det vanliga vaccinet. Nu när det kommer något nytt att göra vaccin åt så ser de ännu mer pengar.
* Influensan är dödlig för de som inte har tillräckligt stablit immunförsvar, vilket egentligen är en ytterst liten del av befolkningen. Och enligt mig är döden så mycket bättre än i värsta fall, en respirator.
* För att inte lamslå systemet. Hamnar alla hemma i sjuka kommer ekonomin att rasa lite här och där, vilket leder oss rakt tillbaka till de dåligare tiderna. (räcker det inte att moderaterna förpestar oss? hehe)

Källor, består av ex antal internetsidor som jag kan ge ut. Dessutom av en forskare och en doktor jag känner, vilket dock är svårare att dela med sig av x)

Har du inte någon trovärdig källa? Visst, tidningar skriver vad som har hänt. Men du verkar inte veta var källkritisk är.. Medierna dramatiserar, förvränger och döljer viss fakta.

Skrivet av Trilogy View Post
Det finns olika sorter skulle man kunna säga om svininfluensan. Vissa personer kanske bara får lden som en vanlig influensa medans vissa får åka in nästa dag. Min kompis fick svininfluensan och var borta från skolan i två dar, min andra kompsi åkte in på sjukhuset för att hon mådde så dåligt.

Jag har tagit vaccinet och fick bara lite ont i armen.
Vad är värst? Att inte ta vaccinet och ha en chans att dö (?) eller ta vaccinet och få lite ont i armen?

En sak till, man vaccinerar sig för almmenheten, inte bara sig själv

Du har faktiskt en god poäng där med allmänheten. Om jag hade vaccinerat mig så hade det varit ifall jag hade någon i min närhet som var i riskgruppen.

Borttagen medlem

22 november 2009 22:59 | #26 Avslutat konto

Skrivet av XxsnacksxX View Post
ää ta vaccinet vafan gör det. och föresten dom på labriatoriet har nog testat det som fan annnars skulle inte dom tillåta det

Vaccinet genomgick aldrig noga tester, och det gjordes i snabbaste hast, allt handlar om pengar nu. Kostade enorma mängder att framkalla det, och nu försöker man få så många som helst att vaccinera sig för att jämna ut det. :P

Du... Först och främst så har världens största läkemedelsföretag tagit fram vaccinet och om du + andra tror att de riskerar hela sitt imperium PGA en sjukdom är det nog ni som är trångsynta... Att vaccinera sig som ungdom är rätt onödigt eftersom man har ett bra immunförsvar då du möter extremt många sjukdomar i skolan och skapar din egna lilla immunitet, jag vaccinerade mig av solidariska skäl för alla som är i riskgrupper som inte får vaccinet för att ngra coola partimedlemmar ska ha det först.
"Folk som har dött av vaccinet" de var de som var mest utsatta av alla och de dör lite då och då i alla fall.. Det finns ingen som har fastdämt att det var vaccinet som var dödsorsaken (inte för att jag tror ngt annat)

Samsellssex
F
Medlem

23 november 2009 00:35 | #27 Samsellssex

Skrivet av Gyllis View Post
ää ta vaccinet vafan gör det. och föresten dom på labriatoriet har nog testat det som fan annnars skulle inte dom tillåta det
Vaccinet genomgick aldrig noga tester, och det gjordes i snabbaste hast, allt handlar om pengar nu. Kostade enorma mängder att framkalla det, och nu försöker man få så många som helst att vaccinera sig för att jämna ut det. :P
Du... Först och främst så har världens största läkemedelsföretag tagit fram vaccinet och om du + andra tror att de riskerar hela sitt imperium PGA en sjukdom är det nog ni som är trångsynta... Att vaccinera sig som ungdom är rätt onödigt eftersom man har ett bra immunförsvar då du möter extremt många sjukdomar i skolan och skapar din egna lilla immunitet, jag vaccinerade mig av solidariska skäl för alla som är i riskgrupper som inte får vaccinet för att ngra coola partimedlemmar ska ha det först.
"Folk som har dött av vaccinet" de var de som var mest utsatta av alla och de dör lite då och då i alla fall.. Det finns ingen som har fastdämt att det var vaccinet som var dödsorsaken (inte för att jag tror ngt annat)

Du är väl medveten om VAD vaccinet innehåller förutom kvicksilver?

Borttagen medlem

23 november 2009 15:18 | #28 Avslutat konto

Du... Först och främst så har världens största läkemedelsföretag tagit fram vaccinet och om du + andra tror att de riskerar hela sitt imperium PGA en sjukdom är det nog ni som är trångsynta... Att vaccinera sig som ungdom är rätt onödigt eftersom man har ett bra immunförsvar då du möter extremt många sjukdomar i skolan och skapar din egna lilla immunitet, jag vaccinerade mig av solidariska skäl för alla som är i riskgrupper som inte får vaccinet för att ngra coola partimedlemmar ska ha det först. "Folk som har dött av vaccinet" de var de som var mest utsatta av alla och de dör lite då och då i alla fall.. Det finns ingen som har fastdämt att det var vaccinet som var dödsorsaken (inte för att jag tror ngt annat)

Mycket väl medveten om det. Kolla upp andra vacciner.. de har kvicksilver i sig åxå... det är det ämne man använder sig av för att öka hållbarheten på vaccinet

sexaddict
P32
Medlem

23 november 2009 16:43 | #29 sexaddict

Du... Först och främst så har världens största läkemedelsföretag tagit fram vaccinet och om du + andra tror att de riskerar hela sitt imperium PGA en sjukdom är det nog ni som är trångsynta... Att vaccinera sig som ungdom är rätt onödigt eftersom man har ett bra immunförsvar då du möter extremt många sjukdomar i skolan och skapar din egna lilla immunitet, jag vaccinerade mig av solidariska skäl för alla som är i riskgrupper som inte får vaccinet för att ngra coola partimedlemmar ska ha det först. "Folk som har dött av vaccinet" de var de som var mest utsatta av alla och de dör lite då och då i alla fall.. Det finns ingen som har fastdämt att det var vaccinet som var dödsorsaken (inte för att jag tror ngt annat)

Mycket väl medveten om det. Kolla upp andra vacciner.. de har kvicksilver i sig åxå... det är det ämne man använder sig av för att öka hållbarheten på vaccinet

Även det som får det att hålla sig sterilt

Men det var inte det som var hennes svar. Vad innehåller vaccinet mer än kvicksilver?

Här är ett par av ingredienserna: (Underline på dåliga effekter)
* Alluminium =
Ett neurotoxin som har förknippats med Alzheimers sjukdom, demens och kramper, aluminium är cancerframkallande och finns i vaccin som konserveringsmedel.
* Timerosal =
Ett natriumsalt som härrör från det dödliga giftet kvicksilver och som används som desinfektionsmedel och konserveringsmedel. Timerosal har kopplats till hjärn-och njurskador samt immun-och neurologiska sjukdomar.
* Giftiga kemikalier och droger =
Spårämnen av andra kemikalier såsom natriumhydroxid, sorbitol, hydrolyserad gelatin, bensetoniumklorid, metylparaben, varav några är kända eller misstänks orsaka cancer.
* Formaldehyd =
En viktig del av balsamering-vätska, vilket naturligtvis är vad som pumpas in i döda människor för att hålla dem i form, en känd cancerframkallande kemikalie som används för att "inaktivera" virus och avgifta bakterietoxiner, formaldehyd har också visat sig vara skadliga för levern och att utlösa genmutationer.
* Mer droger =
Neomycin, Streptomycin och en mängd andra droger. som visar sig i form av allvarliga allergier och bakterier som utvecklar genetiskt överförbar tolerans.
* Karbolsyra (fenol) =
Tros orsaka kön mutation, ett dödligt gift som används som desinfektionsmedel, preparat.
* Aceton =
used in fingernail polish remover and as a solvent.
* Glycerin
En tri-atomär alkohol som extraheras från naturliga fetter. Ger ur sig toxiska effekter som skadar njurar, lever, lungor och gastrointestinala skador, vilket i sin tur kan leda till död.
* Alum =
används som konserveringsmedel.

Borttagen medlem

23 november 2009 18:42 | #30 Avslutat konto

Skrivet av sexaddict View Post

Även det som får det att hålla sig sterilt

Men det var inte det som var hennes svar. Vad innehåller vaccinet mer än kvicksilver?

Här är ett par av ingredienserna: (Underline på dåliga effekter)
* Alluminium =
Ett neurotoxin som har förknippats med Alzheimers sjukdom, demens och kramper, aluminium är cancerframkallande och finns i vaccin som konserveringsmedel.
* Timerosal =
Ett natriumsalt som härrör från det dödliga giftet kvicksilver och som används som desinfektionsmedel och konserveringsmedel. Timerosal har kopplats till hjärn-och njurskador samt immun-och neurologiska sjukdomar.
* Giftiga kemikalier och droger =
Spårämnen av andra kemikalier såsom natriumhydroxid, sorbitol, hydrolyserad gelatin, bensetoniumklorid, metylparaben, varav några är kända eller misstänks orsaka cancer.
* Formaldehyd =
En viktig del av balsamering-vätska, vilket naturligtvis är vad som pumpas in i döda människor för att hålla dem i form, en känd cancerframkallande kemikalie som används för att "inaktivera" virus och avgifta bakterietoxiner, formaldehyd har också visat sig vara skadliga för levern och att utlösa genmutationer.
* Mer droger =
Neomycin, Streptomycin och en mängd andra droger. som visar sig i form av allvarliga allergier och bakterier som utvecklar genetiskt överförbar tolerans.
* Karbolsyra (fenol) =
Tros orsaka kön mutation, ett dödligt gift som används som desinfektionsmedel, preparat.
* Aceton =
used in fingernail polish remover and as a solvent.
* Glycerin
En tri-atomär alkohol som extraheras från naturliga fetter. Ger ur sig toxiska effekter som skadar njurar, lever, lungor och gastrointestinala skador, vilket i sin tur kan leda till död.
* Alum =
används som konserveringsmedel.

Det enda som är riktigt farligt av det där är Formaldehyd vilket är riktigt nasty att ha å göra med... För en tid sedan använde man det i plastleksaker för att få plaster men böjbar och på så sätt mer hållbar, fast problemet var att ämnet kunde vandra från leksakerna till Kidsen genom fettet man har på händerna. Men Formaldehyd i vaccin är fortfarande inte någon ny grej. Så jag förstår inte varför folk blir så till sig för att d läser ngt på wikipedia och tror att det är ngt som företagen aldrig har prövat på innan.Poliovaccin innehåller bl a formaldehyd

Till exempel "Poliovaccin innehåller bl a formaldehyd

Enligt ATSDR är formaldehyd listat som känt cancerframkallande ämne. Att svälja 2 tsk är dödligt för en vuxen. Det finns inga blodtester som kan i efterhand bevisa förgiftning av detta ämne eller ej. Jämför med att vanlig komjölk är dödligt i små mängder vid injektion i blodet. Är inte alla "överkänsliga" mot formaldehyd?"
Vilket påvisar att det knappast är något nytt med formaldehyd i vacciner. Sedan att det är farligt och att det innebär risker är jag helt på det klara med men varför folk blir så extremt uppspelta över ingredienserna i vaccinet är en gåta för mej.

putttee
P28
Medlem

23 november 2009 20:32 | #31 putttee

Någon som har svaret på:
Om någon nu får feber/förkylning av svinvaccinet, om än för en dag, kan det då smitta andra i dess omgivning? Sedan, vad är det för feber man får? Är det en förhandsvisning på svininfluensan? Isf, den som smittas av den vaccinerade har då fått svininfluensan?

badbrallan
P28
Medlem

23 november 2009 20:39 | #32 badbrallan

man kan inte smitta ifall man blir sjuk av vaccinet och ifall man får svininfluensan så får man runt 40 graders feber och ont i halsen och lederna

Rinon
P32
Medlem

23 november 2009 20:57 | #33 Rinon

orka ta det där jävla skitvaccinet, helvete allt är så JÄVLA överdrivet med svininfluensan!!!!!!! http://existenz.se/out.php?id=18748

putttee
P28
Medlem

23 november 2009 20:59 | #34 putttee

aa. det dör till och med fler av den vanliga influensan.

Rinon
P32
Medlem

23 november 2009 21:02 | #35 Rinon

mm tillochmed pesten har tagit mer offer än svininfluensan. ^^

badbrallan
P28
Medlem

23 november 2009 21:04 | #36 badbrallan

svinis e ju cooolt

2high4jamaica
P28
Medlem

23 november 2009 21:30 | #37 2high4jamaica

Dom som ingår en riskgrupp finns risken att dom dör av svininfluensan. även dom som inte ingår i nån heller. vaccinet innehåller rengjort svininfluensa. du kan bli trött eller få lite feber av den. men du blir inte lika sjuk ifall du får svininfluensan om du tagit vaccinet för den kommer inte in i samma omfattning och du smittar inte andra heller.

Borttagen medlem

23 november 2009 23:07 | #38 Avslutat konto

Skrivet av 2high4jamaica View Post
Dom som ingår en riskgrupp finns risken att dom dör av svininfluensan. även dom som inte ingår i nån heller. vaccinet innehåller rengjort svininfluensa. du kan bli trött eller få lite feber av den. men du blir inte lika sjuk ifall du får svininfluensan om du tagit vaccinet för den kommer inte in i samma omfattning och du smittar inte andra heller.

PRECIS! :D

dfhkjdhfjkd
F31
Medlem

24 november 2009 08:08 | #39 dfhkjdhfjkd

... Även ett av världens mest oseriösa läkemedelsföretag som tidigare har släppt vaccin som har visat sig vara skadligare än viruset i sig som har gjort svininfluensavaccinet.
Det är släppt på marknaden alldeles för tidigt.
Kvicksilver i fast form är inte farligt i kroppen, men det kan bli i fel blandning, eller i gasform.
Jag tänker inte vaccinera mig eftersom svininfluensan är förstorad av både media och läkemedelsföretag, samt att det är bättre att låta kroppen bilda sitt eget immunförsvar för eventuella kommande attacker (äldre generationer har ju varit med om Hong Kong, vilket var ungefär samma sak, och är därav mer immuna mot svininfluensan.).
Något som skulle kunna få mig att ångra mig är om den befarade "stora pandemin" skulle bryta ut precis när vi ska till Egypten och att det då finns klara papper på att ~varannan svensk insjuknar. Då är dock verkningstiden på läkemedlet 3 veckor så det kommer ändå inte att vara värt det in the end.

chelseaaa
P29
Medlem

24 november 2009 15:50 | #40 chelseaaa

Det är ju 0,1 % chans att man dör om man får svininfluensan, t.o.m mindre än chans att dö av vanlig influensa. Om man inte är i riskgrupperna så är det ju lugnt :P, typ alla som har dött hittils har ju haft hjärtproblem, övervikt och andra sjukdomar.

1 2 3 4

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.