Röka som 13 åring :S

1 .. 3 4 5 6 7 8 9 .. 12
mattahh
P31
Medlem

26 augusti 2009 19:45 | #101 mattahh

men du vet om att du inte får röka , så då är det olagligt :D

erik30nice
P27
Medlem

26 augusti 2009 19:46 | #102 erik30nice

man ska inte röka
lol

insanebassist
P29
Medlem

26 augusti 2009 20:20 | #103 insanebassist

Asså jag skiter i idioter som röker frivilligt och tycker dom är rebelliska och sånt, dom får göra som dom vill.
Men det finns nåra faktorer som irriterar mig nått fruktansvärt med rökning:
1: Alla ciggarettfimpar och alla bara slänger var dom vill, jag har nästan aldrig sett någon slänga en fimp i ett askfat eller papperskorg. Dom förstör omgivningen och naturen.
2: Att föräldrar köper ut till barnen, (jag tror även att dom röker själva och orsakar passiv rökning på barnen i tidig ålder).
3: Lukten

Jag har aldrig rökt och hoppas att jag inte kommer att börja, kanske någon cigarr om man blir riktigt rik :).

eragon10
P25
Medlem

12 september 2009 20:53 | #104 eragon10

sluta dels är det olagligt och dels är det idiotiskt att röka

cappe13
P26
Medlem

29 mars 2011 08:19 | #105 cappe13

Tjena , ja började röka när ja var 12 år. och ja tror inte att ja är cool ellr något på det sättet , tycker det är jävlig gott efter man ätit o så, aja bye

erikbanan
P25
Medlem

29 mars 2011 08:46 | #106 erikbanan

grupptryck e problemet , vissa röker för dom vågar inte säga imot vissa andra för att de ''piggar'' upp typ alltså att man mår bättre av att röka ja har gjort de för ja hade ätstörning så för att slippa hungern rökte ja bort det

men har laggt av med det o ska lägga av med alkeholen med nu

förstör bara kroppen ju :P

zerkhan
P29
Medlem

29 mars 2011 09:06 | #107 zerkhan

Skrivet av eragon10 View Post
sluta dels är det olagligt och dels är det idiotiskt att röka

Olagligt att köpa ut, inte röka.

Skrivet av cappe13 View Post
Tjena , ja började röka när ja var 12 år. och ja tror inte att ja är cool ellr något på det sättet , tycker det är jävlig gott efter man ätit o så, aja bye

Inte bra att börja röka så tidigt alls :( Utvecklingen tar skada ganska rejält.
Röker själv men började inte så tidigt. Hade faktiskt inte rört en cigg förens jag var 16 så :/
Men rökning är inte bra, man ska inte börja röka =)

Meismini
P29
Medlem

29 mars 2011 09:21 | #108 Meismini

Skrivet av insanebassist View Post
Asså jag skiter i idioter som röker frivilligt och tycker dom är rebelliska och sånt, dom får göra som dom vill.
Men det finns nåra faktorer som irriterar mig nått fruktansvärt med rökning:
1: Alla ciggarettfimpar och alla bara slänger var dom vill, jag har nästan aldrig sett någon slänga en fimp i ett askfat eller papperskorg. Dom förstör omgivningen och naturen.
2: Att föräldrar köper ut till barnen, (jag tror även att dom röker själva och orsakar passiv rökning på barnen i tidig ålder).
3: Lukten

Jag har aldrig rökt och hoppas att jag inte kommer att börja, kanske någon cigarr om man blir riktigt rik :).

det är rätt o tänka så :o jag har aldrig heller rökt och hatar allt de du beskrev där

Borttagen medlem

29 mars 2011 12:11 | #109 Avslutat konto

Klart man röker, det är ju skitcoolt.cool

a4332011
P30
Medlem

29 mars 2011 14:00 | #110 a4332011

Seriöst så har jag aldrig rökt i hela mitt liv, har gått på tobaksfri duo. Jag har även sagt nej till när folk har frågat om jag vill ha en cigg. Visste ni rökare att för varje cigg som ni röker så sänks erat liv med 11minuter. Om jag vet rätt så är det runt 40 st i ett paket. Vilket blir 440 minuter per paket. Ungefär 7 timmar och 20 minuter per paket som går åt spillro.

a4332011
P30
Medlem

29 mars 2011 14:01 | #111 a4332011

Så om ni vill ta vara på erat liv. Börja inte röka eller fortsätt inte.

fireblast
P23
Medlem

29 mars 2011 14:20 | #112 fireblast

Jag börjar må illa om jag står i närheten av någon som röker och risken är väldigt mycket större att man börjar knarka om man röker än om man inte röker...

a4332011
P30
Medlem

29 mars 2011 14:28 | #113 a4332011

true... true

Borttagen medlem

29 mars 2011 14:47 | #114 Avslutat konto

Skrivet av a4332011 View Post
Seriöst så har jag aldrig rökt i hela mitt liv, har gått på tobaksfri duo. Jag har även sagt nej till när folk har frågat om jag vill ha en cigg. Visste ni rökare att för varje cigg som ni röker så sänks erat liv med 11minuter. Om jag vet rätt så är det runt 40 st i ett paket. Vilket blir 440 minuter per paket. Ungefär 7 timmar och 20 minuter per paket som går åt spillro.

20 är även standardantal i ett cigarettpaket.

20, gånger dina s.k 11 minuter är 220 minuter per paket. Vilket blir typ 3 timmar 40 minuter?

Master_Chief_150
P30
Medlem

29 mars 2011 15:01 | #115 Master_Chief_150

Man har nått FEL I huvudet om man börjar röka!!
Det är ju nått som inte stämmer, ni lever bara en gång och vad gör ni? Jo ni förkortar erat korta liv som ni har här på jorden... patetiskt.
Bättre ni skjuter er själva istället, så vi slipper all äcklig rök o ciggaret fimpar överallt sen så är det billigare också!
mad

Zooorka
P46
Medlem

29 mars 2011 15:09 | #116 Zooorka

Man har ju ''lite'' att säga om detta!
Du ska inte röka!
Min farfar dog i lungcanser det är bara en farlig sjukdom du kan få av att röka!
Som exit och många andra har sagt det står ju på paketet att rökning dödar, så varför ska man börja?
Dessutom vem vill dö typ 20 eller 15 år innan du egentligen ska? Eller få väldigt dålig kondis?

Vill någon ha några sätt att säga NEJ så kommer några här!

1.Nej, jag vill faktiskt inte.
2.Är du galen, tror du jag får någon månadspeng om jag kommer hem och luktar rök?
3.Nä, jag har kul ändå, tackar som frågar.
4.mina föräldrar skulle bli vansinniga, och det orkar jag inte med!
5.Inte en chans! Mina föräldrar har lovat mig att betala mitt körkort om jag låter bli att röka! Fattar du hur dyrt det är med körkort.
6.Näpp, jag är liiiite smartare än så!
7.Nej, jag röker inte!
8.Vad gör det om alla andra gör det? Det ger mig ännu större anledning att låta bli! Jag gillar att vara unik.
9.Nej, tack.
10.Cigg? Läsk låter godare!

Så gå gärna efter det här

bored

Ps:Att kyssa en rökare är som att kyssa ett askfat! Ds

Borttagen medlem

29 mars 2011 15:10 | #117 Avslutat konto

Skrivet av Master_Chief_150 View Post
Man har nått FEL I huvudet om man börjar röka!!
Det är ju nått som inte stämmer, ni lever bara en gång och vad gör ni? Jo ni förkortar erat korta liv som ni har här på jorden... patetiskt.
Bättre ni skjuter er själva istället, så vi slipper all äcklig rök o ciggaret fimpar överallt sen så är det billigare också!
mad

Jag brukar ge mina barn, 3 och 2 år gamla, cigaretter och inte fan dör dom?

IronyFist
P31
Medlem

29 mars 2011 15:17 | #118 IronyFist

En dag när jag fyllt 60 ska jag börja röka cigarr. När jag fyller 70 så ska jag börja röka pipa. Mellan nu och sen så tänker jag inte röka alls.

Fast jag aldrig rökt (okej då, jag puffade några bloss på en cigarr då jag gick ut nian, tog studenten, på ett bröllop där emellan och en gång i helgen) så har jag så pass många kompisar som gör det att jag blir röksugen då jag känner röklukt.

Passiv rökning ftw!

Master_Chief_150
P30
Medlem

29 mars 2011 16:59 | #119 Master_Chief_150

Skrivet av Axiom View Post
Man har nått FEL I huvudet om man börjar röka!! Det är ju nått som inte stämmer, ni lever bara en gång och vad gör ni? Jo ni förkortar erat korta liv som ni har här på jorden... patetiskt.
mad

Så du har barn när du själv är barn kajj- xD

Borttagen medlem

29 mars 2011 17:14 | #120 Avslutat konto

Skrivet av Axiom View Post
Man har nått FEL I huvudet om man börjar röka!! Det är ju nått som inte stämmer, ni lever bara en gång och vad gör ni? Jo ni förkortar erat korta liv som ni har här på jorden... patetiskt. Bättre ni skjuter er själva istället, så vi slipper all äcklig rök o ciggaret fimpar överallt sen så är det billigare också!
mad

Så du har barn när du själv är barn kajj- xD

Är helst inget jag pratar om, men vi bor långt ute på landet och det är svårt att få tag i preventivmedel då, jag och min syster var ganska fulla när det hände men det är även det bästa som har hänt henne, hon har alltid velat bli moder men det spelar inte så stor roll för mig som fader om jag skall vara ärlig. Hon är två år äldre än mig så hon kan ta hand om våra barn.

1 .. 3 4 5 6 7 8 9 .. 12

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.