Röka som 13 åring :S

1 .. 6 7 8 9 10 11 12
Borttagen medlem

31 mars 2011 20:36 | #181 Avslutat konto

Skrivet av notok View Post
Gud, jag håller på att skratta ihjäl mig! BÄSTA TRÅDEN PÅ LÄNGE! :D

Vadå då? :O

Master_Chief_150
P29
Medlem

31 mars 2011 20:38 | #182 Master_Chief_150

:)

notok
F34
Medlem

31 mars 2011 20:53 | #183 notok

Skrivet av Master_Chief_150 View Post

:)

Vad var så roligt?

notok
F34
Medlem

31 mars 2011 20:54 | #184 notok

Skrivet av Axiom View Post

Hallå, dom räknade fel... Hur roligt var inte det?! :$

Borttagen medlem

31 mars 2011 21:02 | #185 Avslutat konto

Skrivet av Axiom View Post

Hallå, dom räknade fel... Hur roligt var inte det?! :$

Menart :O

Borttagen medlem

31 mars 2011 22:54 | #186 Avslutat konto

Hej kan vi prata om katter. Mycket bättre än att prata om hur "bra/roligt" det är att röka.

Bytt rubriken till Katt som 13 åring :S

erikbii
P24
Medlem

31 mars 2011 23:22 | #187 erikbii

Skrivet av simon12194 View Post
Skrivet av YooNet View Post
Skrivet av Tedy92 View Post
har bara feströk för att få nikokick >.< vet de e korkat ...ska sluta med skitet och börja aldrig med vattenpipa det är värre än att röka cigg >.<
de innehåller inte tjära elr nikotin o man röker inte lika ofta så inte lika farligt
fel fel att röka vatten pipa är typ 100cigg per gång alltså 3-4 packet

hahahah e du trög eller vatten pipa e för fan inte värre en ciggXD haha beror på vad man har för vattenpips tobak, de behöver ej va tobak eller nikotin i alls hahahaha

physicaoptime
P23
Medlem

1 april 2011 07:08 | #188 physicaoptime

Skrivet av d2004 View Post
Hej kan vi prata om katter. Mycket bättre än att prata om hur "bra/roligt" det är att röka.

Bytt rubriken till Katt som 13 åring :S

Alla snubbar vill ju bara va' en katt! tongue

W16
P24
Medlem

1 april 2011 16:16 | #189 W16

det är bara pundare som röker dom luktar ju för fan skit illa och sen dör man för tidigt och får dålig kondition och blir rynkig med mer

darksun
P32
Medlem

1 april 2011 17:34 | #190 darksun

Citat:
L
Citat:
O
Citat:
L

notok
F34
Medlem

1 april 2011 17:47 | #191 notok

Skrivet av W16 View Post
det är bara pundare som röker dom luktar ju för fan skit illa och sen dör man för tidigt och får dålig kondition och blir rynkig med mer

Jag vet inte om du missat detta, men det är skillnad på att vara rökare och pundare, men det är inte lätt att veta när man är så ung, gissar jag. Lilla liten borde kanske inte använda ord han inte förstår?

GodSpanK
P27
Medlem

15 april 2011 17:43 | #192 GodSpanK

Skrivet av W16 View Post

Jag vet inte om du missat detta, men det är skillnad på att vara rökare och pundare, men det är inte lätt att veta när man är så ung, gissar jag. Lilla liten borde kanske inte använda ord han inte förstår?

Håller med pundare är inte roligt att va börja inte med ha varit det en gång i tiden inte roligt alla! Inga pengar, gör vad som helst för lite röka (brazz) visst i början tänkta man att det inte alls va så farligt, men man började byta umgänge med tiden o började med att mer o mer, glad att jag kom ut den kretsen!

Borttagen medlem

15 april 2011 18:53 | #193 Avslutat konto

Har läst sida 1 och den här sista sidan så har inte läst allt.

Kan dock säga att ni som säger "ååh vad dumt, onödigt, skadligt dyrt" inte tänker på vilket skit ni köper och slänger i er själva? Jag röker, en dum vana jag vet och det är helt och hållet onödigt. Men inte går jag fram till en tjockis som köpt en pizza eller choklad och säger: fan vad äcklig du är, vet du inte att det där skadar din hälsa och bara kostar pengar, allt för en tillfredsställelse, idiot lär dig och käka nyttigt. Nej, det gör man inte för att man får inte prata om personers vikt eller matvanor, detta fås inte kritiseras för det kan vara känsligt. Men rökare/snusare får man kritisera direkt.

Sen så finns det nog många av er som istället för cigg och godis istället köper alkohol (öl, vin, sprit, likörer m.m.) och dricker. Ja det är ju så mycket nyttigare och billigare.

Och du som säger att man är en pundare för att man röker, ojojoj, jag vet inte vad jag ska säga, vet inte hur jag ska ta ditt inlägg heller om jag ska skratta eller gråta.

Alltså om jag ska sammanfatta det, om ni kan klaga på de som är nikotinberoende, börja klanka ner på alla, klanka ner på de som köper en jävla glass för 50 spänn för 0,5 liter. Whina på de som köpet ett flak med redbull för ett lan eller för att de köper en tom&jerry påse till överpris. Berätta för de som är onyttiga i sina vanor att de borde ändra kost/diet/umgänge.

Ska vi kritisera en sorts individer så kan vi lika gärna börja att kritisera _alla_ oavsett, är lika dumt att berätta för en rökare hur äckligt det är med rök i lungorna osv som för en tjockis att denna kommer få bristningar, svettas lättare m.m. Alla människor har känslor så skärp er, allvarligt.

Bakpulver
P71
Medlem

15 april 2011 21:40 | #194 Bakpulver

Skrivet av smekaren666 View Post
Hej, JAG undrar är det nån annan som är runt 13 år som röker ?? jag började röka som 11 åring.. vet tt det inte e bra mn är det nån annan som gör det?

Tuffingen, alltså.

PsykoBear
F26
Medlem

30 april 2011 12:34 | #195 PsykoBear

jag fattar inte, ni klandrar killen som röker, men det är hans val att röka...
javisst det är kanske dumt och röka (är en rökare själv) men man får stå ut med att man var dum nog för att tycka att det var coolt....

fireblast
P23
Medlem

30 april 2011 12:56 | #196 fireblast

En i min klass började röka i fjol men han ångrar sig nog för han blev jäkligt utfryst efter det, han har slutat nu tror jag men han har typ 2 polare och resten dissar han hela tiden

R4GE
P28
Medlem

30 april 2011 13:06 | #197 R4GE

Skrivet av fireblast View Post
Jag börjar må illa om jag står i närheten av någon som röker och risken är väldigt mycket större att man börjar knarka om man röker än om man inte röker...

Varför skulle det vara större chans att man börjar knarka för att man röker?

vart fan fick du de ifrån?

KornTheDestroyer
P22
Medlem

30 april 2011 16:29 | #198 KornTheDestroyer

altså jag är 11år röker inte. Har aldrig gjort det. Men är rädd för att börja. Om jag är i tånåren och röker. Är det bästa att jag kanske att aldrig göra det. Men om jag gör det, vad är bäst så man slutar?

R4GE
P28
Medlem

30 april 2011 16:42 | #199 R4GE

Korn, det bästa sättet att sluta är att bara lägga av, det är svårt, men de är bästa sättet. Ist för att lägga ner pengar på nikotin tuggumin/plåster.

LordDante
P27
Medlem

30 april 2011 17:09 | #200 LordDante

För att ordna realistiska siffror så sätter jag upp en enkel formel för rökning...

Röka kostar: 700x kr/år x = cigaretter/dag

Dvs. en cigarett varje dag i ett år motsvarar ett till två TV-spel, skulle själv köpa Portal 2 eller Skyrim och spela varje dag i ett år istället för att röka EN cigarett varje dag i ett år, eller så skaffar jag båda och dessutom MW3 istället för att röka TVÅ cigaretter varje dag, men jag bestämmer inte hur ni spenderar era pengar...

1 .. 6 7 8 9 10 11 12

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.