Pissprov idag!

peter58
P37
Medlem

20 februari 2013 23:32 | #1 peter58

Hej,

Jag är inte en sån som röker på så ofta, sker väldigt väldigt sällan. Sist jag ordentligt körde var i slutet av November. Men inte denna helg utan förra helgen gjorde jag mitt misstag och tog två bloss.

Någon har tydligen angett mitt namn och jag fick pissa idag.

Till min fråga nu, visar det positivt eller negativt, vad tror ni? Ni som kan om hasch o cannabis kan ni svara?

Mina bloss var inte så djupa.

Kan även tillägga att jag tog en imovane igår natt för jag inte kunde sova, påverkar detta resultatet?

IronyFist
P31
Medlem

21 februari 2013 15:23 | #2 IronyFist

Urinprov kan visa på hasch i upp till ett halvår efter att du rökte, långt efter det att ett blodprov slutat visa positivt då det försvinner ur blodet, lagras i lever och njurar och sedan forslas ut via urinet, så det i november kommer fortfarande att synas i vilket fall. Too bad.

pappersgosse
P28
Medlem

21 februari 2013 15:44 | #3 pappersgosse

Vilken idiot skulle vilja ange dig?

IronyFist
P31
Medlem

21 februari 2013 15:54 | #4 IronyFist

Imovane ÄR ett narkotikaklassat preparat i sverige, så beroende på exakt vad för drogtest de gör så kan det ge utslag, om de enbart testar för kannabis så bör det dock inte vara nåt problem. Och om de skulle påpeka det så är det bara att hänvisa till att du tog det för att kunna somna, om du inte har ett recept däremot, då kan det nog bli problem.

Men iaf så bör det inte utgöra några problem, bekymra dig mer om att du rökte i november.

friteradkanin
P26
Medlem

21 februari 2013 19:48 | #5 friteradkanin

99% säker på att du kommer åka dit. men du kan ju alltid skylla på att du va på någon bar eller något, då kanske du får ett lindrigare staff (oftast böter).

zerkhan
P29
Medlem

22 februari 2013 07:30 | #6 zerkhan

Lugn nu, du är inte alls "99% körd". Vad Ironyfist säger är delvis sant, hur länge det sitter i urinet beror på hur frekvent ditt rökande varit. Exempel: Herr Olofsson röker 3 gram om dagen, 4 månader i sträck. Samtidigt kör grannen Svensson på att endast röka ibland och röker cirka 2-3 jointar i månaden.
För Herr Olofsson kan det vara kvar i urinet i en månad eller kanske lite mer än det. För Svensson däremot så är det borta efter 1-2 veckor.

Eftersom du inte är en frekvent rökare och endast rökte något bloss så skulle jag säga att oddsen är 60/40 till din fördel. Beror dock också på vikt, längd osv förstås. Har ett flertal kompisar som fått pissa någon vecka efter senaste gången och klarat sig, en hade tillochmed endast 4 dagar på sig så han drack vatten utav satan och lyckades på något sätt klara sig. För din del har det nästan gått 2 veckor så jag tror det kan gå vägen för dig :)

BladeZarMan
P24
Medlem

23 februari 2013 15:41 | #7 BladeZarMan

Eller så kan man sluta vara en skit och sluta röka.

elisfuckaina
P34
Medlem

24 februari 2013 16:42 | #8 elisfuckaina

min kompis tog pisseprov 3 dagar efter att han rökte och han fick negativt

stineingmann
F30
Medlem

13 september 2013 10:32 | #9 stineingmann

Du kan väl prova med e cigaretter. Jag har hört att de hjälper dig att sluta röka.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.