Vågar man prata med henne/honom?

smokepure
P28
Medlem

8 november 2012 23:35 | #1 smokepure

Tjenare!

Det är ofta så att man i högstadieåldern inte vågar ta första steget till att prata med någon ny person, beroende på att man är blyg eller rädd för att bli utfryst av nån större grupp..

När jag gick i högstadiet så var det bara mina klasskompisar som gällde, fram tills att jag fick ny kompisar med tiden, men det har alltid varit så att jag inte riktigt vågat prata med dem, förns nu, 4 år senare, går sista året på gymnasiet och förstår verkligen hur enkelt det är att prata med folk.

Jag är svensk, och alltså har jag denna typiskt svensk genen och inte sätta mej bredvid nån jag inte känner, men det borde inte vara så, det skulle bli mycket trevligare om alla pratade med varandra, även om det bara är för en liten stund så går tiden lite fortare om man pratar med nån istället för att sitta tyst, kolla på mobilen, snegla, vänta..

Vad är det värsta som kan hända?
jo, det värsta som kan hända är att någon spränger upp skolan/arbetsplatsen, för om man går fram och pratar med någon, så kan det vara lite weird först, men 1 timme senare så var det inte weird, på något sätt.

Det är inte många som absolut inte vill prata med dej, om du börjar prata någon så får du 75% chans på svar, beroende på om den du försöker prata med är ett svin eller inte, och vad är det värsta som kan hända om han/hon inte svarar? en uppsprängd byggnad, och hur ofta händer det?

Så våga gå fram och prata med någon som du tycker är intressant, våga ha en konversation med en främling, våga vara social, det kan aldrig bli så att du kommer dö av det? Vad gör det om 10 år att du satt och pratade med någon när du väntade på bussen? ingenting? en relation? vem vet?? ta chansen !

-Smokepure

slizzy
F34
Medlem

9 november 2012 18:14 | #2 slizzy

Kan tycka det är lite spännande att sätta sig bredvid någon främmande på en halvtom buss. Blir ofta blandade reaktioner, speciellt från killar i samma ålder.

Skriva inlägg?

Logga in för att svara i tråden.